Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levný autopilot George Hotze boduje. Vyzývá na duel Muska, ten to ignoruje
8.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro Elona Muska je George Hotz nejspíše nejnenáviděnějším člověkem na zemi. A to nikoliv kvůli registrační značce jeho Acury ILX.
Nevíme, jestli vám jméno George Hotz něco řekne, pro nadšence do mobilních telefonů je to ale pojem a růžky začíná vystrkovat i ve světě aut. Šestadvacetiletý génius má nakročeno k tomu, aby jej nenáviděly všechny automobilky světa, zvláště pak Tesla a její šéf Elon Musk. Jak jsme vás nedávno informovali, Hotz pracuje na systému semi-autonomního řízení, kterým by bylo možné osadit každý vůz - tedy nejen nový, ale i již existující. A co víc, tato průlomová technologie nemá koncového uživatele vyjít na více než 1 000 USD (cca 24 000 Kč), přičemž na trhu prý bude do konce letošního roku.
Pokud vás tato troufalost zaráží, pak vám George Hotze musíme plně představit. Již v 17 letech dokázal jako první prorazit ochranu operačního systému iPhonu. Poté se pustil do prolamování herní konzole PlayStation 3 a Sony ho kvůli tomu dokonce zažalovalo. Následně se raději rozhodl přejít na druhou stranu barikády, načež zamířil ke společnostem Google či Facebook. V loňském roce pak několik měsíců vyjednával o spolupráci s Elonem Muskem, který mu dokonce nabídl mnohamilionovou smlouvu.
Pravděpodobně ale došlo na přísloví hovořící o dvou kohoutech na jednom smetišti, ze spolupráce sešlo a vztahy mezi Muskem a Hotzem jsou více než chladné. Hotz se pak vrhl na vývoj systému autonomního řízení. Jeho koncept je velice zajímavý, protože nechce auto programovat od začátku do konce, on chce, aby od lidí odkoukalo, jak se řídí a samo se učilo nejlepším postupům. Pro práci si pořídil Acuru ILX, pár videokamer a držáků GoPro, senzory LIDAR a počítač běžící na operačním systému Ubuntu.
Výsledkem jeho úsilí by měla být ona průlomová technologie, kterou prý budete moci osadit svůj vůz stejně snadno, jako se skládá nábytek jednoho skandinávského řetězce. Že stále nejste přesvědčeni? Ani se nedivíme, zvláště když za vším stojí Hotzem nově založená firma Comma.ai, která má aktuálně pouhé čtyři zaměstnance. Včetně zakladatele samotného.
Nicméně světem dosud nedoceněný génius již získal startovní kapitál od Chrise Dixona z investiční firmy Andreessen Horowitz, a to ve výši 3,1 milionu dolarů (73,62 milionů korun). To by již k realizaci odvážných plánů mohlo postačit. Hotz navíc dodává, že aktuálně dostává zhruba 100 životopisů denně, mezi perspektivními spolupracovníky si tedy může vybírat.
Momentálně se tedy zdá, že tato pohádka by mohla dojít šťastného konce, čímž by Hotz opravdu více než naštval všechny automobilky světa, které za vývoj autopilotů utrácí miliardy. Po krku hlavně Tesle a Muskovi, jehož již vyzval na souboj vozů s autonomním řízením. Musk se ale k Hotzovým výzvám staví rezervovaně, na jeho výzvy nereaguje a když, tak minule zmíněným způsobem. Pokud ovšem hozenou rukavici nezvedne, možná se do něj média pustí. Tesla sice svého autopilota už má a lidé jej používají, vývoj ale musel stát firmu majlant a nikde není psáno, že Hotzovo řešení není není lepší.
Ať už k „souboji” dojde nebo ne, je jasné, že Hotz bude pokračovat nejen ve svém snažení, ale také v provokacích směrem k Muskovi. Za jednu z nich lze považovat i registrační značku jeho auta FUELON. Lze si ji vysvětlovat lecjak, od spojení slova „palivo” a Muskova křestního jména, což lze v případě jeho „vizí” považovat za nadávku, až po nepokryté F U Elon, což už si musíte vysvětlit sami...
Prozatím nepříliš známý bývalý hacker George Hotz chce do konce roku uvést technologii semi-autonomního řízení, která nebude stát ani 24 tisíc korun. A to vše kvůli Elonu Muskovi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva