Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levná a výkonná Dacia Sandero RS teď nabízí ještě víc. Proč je u nás dál tabu?
14.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Žádoucí malý hot hatch je teď ještě peprnější než dosud a pořád za to nechce mnoho. Můžeme jen litovat, že u nás stále není k mání.
Říká se, že člověk má být rád za to, co má. V Evropě to není zase tak těžké akceptovat - žijeme v prostředí, kde se léta neválčí, lidé tu neumírají hlady ani na banální nemoci, nemusíme se po naprostou většinu času bát vyjít ven na ulici či poslat děti samotné do školy... Je to fajn a je třeba si toho vážit, zůstává ale otázkou, jak moc se tím dá utěšovat v případě aut, která jsou v posledních letech svázána velmi tvrdými regulacemi. Omezení na všech frontách jsou dnes taková, že některé věci nemůžeme mít, ani kdybychom je sebevíc chtěli. Dokonce ani v situaci, kdy je někdo vyrábí pro jiný kout světa.
Příkladů věcí, které jsou prakticky nedostupné, bychom našli mnoho, jedním z těch významných jsou ale jakkoli objemnější atmosférické motory. Jistě, pokud máte dost peněz třeba na Audi R8 a pár podobných exotů, trápit vás to nemusí, jinak jde ale dnes o naprosto raritní věc ve všech třídách a segmentech trhu. Proč to tak je, jistě nemusíme opakovat a platí to bohužel i u aut, která jsou beztak úsporná, okrajově zaměřená a ani s relativně objemnými motory žádná obří monstra pod kapotami nemají.
Tak se stalo, že do Škody Fabia už dnes nedostanete objemnější benzin než litrový, tak se stalo i to, že Dacia vyrábí model v ostrém provedení Sandero RS, s logem Renaultu jej ale prodává jen mimo Evropu. Proč? Protože pod kapotou má dvoulitrový atmosféricky plněný benzinový motor, který dá snadno vzpomenout na časy ostrých Renaultů Clio s podobnou technikou. Jenže má také „neoptimální” papírovou spotřebu a tedy i vyšší emise CO2.
Že to tak je, nám připomíná novinka jihoamerická novinka jménem Renault Sandero RS Racing Spirit. Je to dokonale stejné auto, jako místní Dacia Sandero, je to prostě Dacia, akorát mateřský Renault tyto vozy na trzích, kde rumunská značka nemá žádné či dobré jméno, lepí logo Renaultu. Pro Jižní Ameriku je navíc dostupná i s trochu jinými motorizacemi a varianta RS je tou nejzajímavější - má motor 2,0 o výkonu 150 koní a šestipstupňovou manuální převodovku, za něco takového by tu kde kdo střílel.
Samotné RS není nové, jeho verze Racing Spirit ale ano. Nabízí ještě víc než dosud zejména díky 17" kolům se schopnými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 o rozměru 205/45 R17. Spíše pro parádu pak dostala červeně lakované třmeny brzd, červené kryty vnějších zpětných zrcátek a znovu červenou linkou táhnoucí se prakticky okolo celého vozu, která se čas od času přemění na nápisy připomínající jméno edice Racing Spirit.
Změny se odehrály také uvnitř, kde je vůz opět černo-rudý a krom slušné výbavy (elektrická okna, klimatizace, parkovací senzory, informačně zábavní systém s navigací, tempomat a další) nese i plaketku označující pořadové číslo vozu v rámci 1500kusové edice, ve které vznikne.
Dynamické parametry zůstaly nedotčeny, takže můžeme počítat s akcelerací na stovku za 8 sekund a maximální rychlostí 202 km/h. To nebere dech, všechno ostatní ale ano - však si představte malý, jednoduchý hot hatch se 150koňovým dvoulitrem, manuálem, teď i Micheliny PS4 a spoustou výbavy. Pořád nic? Tak si přidejte cenu. Pravda, 66 400 brazilských realů nezní jako bomba, to je v přepočtu 516 500 Kč. Auta jsou ale v Brazílii obecně dražší, takže např. úplně oholený Golf 1,0 TSI tam přijde v přepočtu na více jak 600 tisíc Kč. Když si dáme tamní cenu do relací, stála by Dacia Sandero RS na českém trhu okolo 350 tisíc Kč. A to už zní dost zajímavě.
I když chápeme, jaké pohnutky k nenabízení tohoto auta Dacii resp. Renault v Evropě vedou, máme pocit, že už pro vylepšení vlastní image by tu tohle auto měla Dacia prodávat. Však v jejím portfoliu by pár prodaných aut s papírově vyšší spotřebou resp. emisemi CO2 s celkovým průměrem stejně mnoho neudělalo a Dacia by se rázem měla šanci, jak se zarýt pod kůži i trochu jiné než současné klientele. Bohužel to podle všeho neplánuje, bohužel...
Dacia Sandero RS Racing Spirit by byl zajímavý malý hot hatch, za cenu kolem 350 tisíc Kč určitě. Bohužel ho dál můžeme Jihoameričanům jen závidět...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva