Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia s 1,0 TSI místo 1,2 TSI zdražila až o 36 tisíc, je blíže drahé Fiestě
14.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen velkých motorových rošád jsme v poslední době u škodovky svědky. S novými motory se mění i ceny, jednou tak a jednou zase onak.
Nahrazení čtyřválce 1,2 TSI tříválcem 1,0 TSI znamená s ohledem na vývoj cen u každého z modelů něco jiného. Faceliftovaný Rapid zlevnil, modernizovaná Octavia naopak. Nyní přichází na trh inovované provedení Fabie, kam se vydaly její ceny?
Fabia osazená tříválcem bohužel je vůči dosud nabízenému provedení dražší, a to o čtyři tisíce korun v případě základních úrovní výbavy Active a Trumf. Pokud ovšem sáhnete po vyšších stupních, budete muset do kapsy sáhnout citelně hlouběji než předtím. Úroveň Style podražila o devět tisíc korun, vrcholné Monte Carlo pak dokonce o 34 000 Kč a Scoutline o 36 000 Kč.
U základu tedy platíte za každý kilowatt, který dostáváte navíc (tříválec disponuje 70 kW/95 koňmi, čtyřválec produkoval 66 kW/90 koní), tisíc korun, u vrcholného kombíku v „terénní“ úpravě jde již o devět tisíc korun za kW, obrazně řečeno. Škoda tento krok naštěstí kompenzuje rozšířením standardní výbavy, kdy třeba Monte Carlo má nově již v základu kůží obšitý volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy.
Nyní ale již přikročme ke konkrétním cenám, jež startují na sumě 241 900 Kč za Fabii s motorem 1,0 MPI. Zde se samozřejmě vůči minulosti nic nezměnilo, což platí také o 1,4litrovém turbodieselu, který lze pořídit od 263 900 Kč. Změny se týkají jen aut s novým tříválcem, případně s pozměněnými vrcholnými úrovněmi výbavy. V jejich případě došlo ke zdražení o pět tisíc korun.
Provedení 1,0 TSI se 70 kW/95 koňmi nově startuje na sumě 281 900 Kč v případě hatchbacku, respektive o deset tisíc korun výše, pokud sáhnete po kombíku. Dostanete je na 14" ocelových kolech, s přípravou pro rádio nebo povinnými asistenčními systémy. Zatoužíte-li po klimatizaci, je třeba připlatit ještě 5 000 Kč za paket Active Plus.
Úroveň Trumf je k mání od 284 900 Kč, výše zmíněný paket již je součástí standardu. Stejně jako 15" ocelová kola, přední mlhovky, kryty vnějších zrcátek a kliky dveří lakované v barvě vozu nebo malý kožený paket. Stupni Ambition je přidán ještě asistent rozjezdu do kopce či systém Front Assist, platit ale budete 297 900 Kč.
Úroveň Style je k mání od 325 900 Kč, přičemž mimo jiné již zahrnuje 16" litá kola, automatickou klimatizaci nebo zadní kotoučové brzdy a zadní parkovací senzory. Za Monte Carlo budete platit minimálně 373 900 Kč, kromě tříválce přitom dostáváte specifický bodykit. Ten je i součástí úroveň Scoutline, ta je ale od 385 900 Kč k mání jen jako kombi.
Škoda tedy navýšením cen Fabie smazala část rozdílu v cenách vůči novému Fordu Fiesta, který vtrhl do prodeje s hodně ambiciózním ceníkem. Tento model startuje s litrovým tříválcem podobného ražení ještě výše, na 304 900 Kč, na druhou stranu ale v má základu bohatší výbavu.
Bližší informace naleznete v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 1,3 MB). Kromě prvků standardní a příplatkové výbavy zahrnuje i originální příslušenství, do kterého spadají 17" litá kola, designová interiérová fólie nebo dekorativní prahové lišty.
S příchodem litrového tříválce Fabia podražila...
...na vrcholné úrovni Monte Carlo dokonce o 34 000 Kč, byť částečně to kompenzuje vyšší úroveň standardní výbavy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva