Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce

Konec čtyřválcové jedna-dvojky je neodvratný. Podle Škody je chybějící válec a objem 1,0 TSI kompenzován dynamikou i nižší spotřebou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce

1.3.2017 | Petr Prokopec | 38 příspěvků

Konec čtyřválcové jedna-dvojky je neodvratný. Podle Škody je chybějící válec a objem 1,0 TSI kompenzován dynamikou i nižší spotřebou.

Poslední zmínky o Škodě Fabia nebyly zrovna pozitivně laděné, tento model totiž plošně zdražil o 13 tisíc korun. Odměnou za to ovšem nebyla bohatší základní výbava, navíc jste za své peníze nedostali zkrátka nic. Nyní tu máme další novinku, která od návštěvy dealerství mladoboleslavské značky část klientely možná odradí. Fabia totiž stejně jako Octavia či Rapid vypouští z nabídky motor 1,2 TSI, u ní to navíc znamená, že čtyřválec už nenabízí ani jeden.

Čtyřválcová pohonná jednotka, která disponovala výkonem 66 kW/90 koní či 81 kW/110 koní, bude dle očekávání nahrazena tříválcem 1,0 TSI. Ten bude taktéž k dispozici ve dvou variantách, přičemž ta slabší nabízí 70 kW/95 koní, druhá pak 81 kW/110 koní. Škoda ovšem dodává, že v tomto případě byl navýšen točivý moment, a to z dosavadních 175 Nm na 200 Nm.

V tiskové zprávě je rovněž zmíněn šestiprocentní pokles spotřeby, což je mimo jiné dáno tříválcovým uspořádáním s malými volnými setrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlem. Již mnohokrát dříve jsme ovšem zmínili, jde zejména o úsporu papírovou danou normovanými měřícími cykly. Realita bude záviset hlavně na vaší pravé noze a ve snaze o rychlejší jízdu nižší nejspíše nebude.

Zmínky na toto téma ale ponechme stranou, aktuálně totiž nezbývá nic jiného než příchod tříválce akceptovat a počkat si na reálné zkušenosti. Koncern VW Group sice už otevřeně říká, že doba downsizingová je za námi, až na jednu výjimku - do litrového benzinového tříválce bylo nasypáno již příliš mnoho financí a ty je třeba dostat zpět. Fabia tak není ani prvním, ani posledním vozem, kde se motor 1,0 TSI objevuje - však už loni jsme jej testovali v Octavii.

Přejděme proto k dalšímu výčtu technických dat, jenž souvisí s jízdní dynamikou. Ta u slabšího provedení počítá u hatchbacku se zrychlením z klidu na stovku za 10,6 sekundy, což představuje vůči minulosti zlepšení o tři desetiny (kombi je s časem 10,8 sekundy lepší o dvě). Maximálka pak narostla na 185 km/h, resp. 187 km/h, spotřeba pro změnu klesla u obou variant na 4,3 l/100 km.

V případě silnějšího provedení tu máme akceleraci na stovku za 9,5 sekundy (kombi za 9,6 s) a nejvyšší rychlost 196 km/h (199 km/h). Tyto hodnoty jsou přitom spojené s manuální převodovkou, stejně jako normovaná spotřeba ponížená o 0,3 litru na 4,4 l/100 km. K dispozici je ovšem i automat DSG, který díky kratším převodům vylepšuje hlavně pružné zrychlení, a to z 80 na 120 km/h až o 4,1 sekundy.

Tím ale novinky nejsou u konce, dále je totiž možné počítat s příchodem služeb Škoda Connect. Ty se dělí do kategorií Infortainment Online a Care Connect, přičemž první zmíněná informuje třeba o dopravních kolonách, objízdných trasách nebo cenách paliva. Druhá pak spočívá v automatickém tísňovém volání nebo proraktivním servisu či dálkové kontrole stavu vozu skrze aplikaci.

Nyní jsme ale již skutečně na konci tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že tříválcová Fabia se ukáže na ženevském autosalonu. Do prodeje pak zamíří ve výbavách Active, Ambition a Style, k dispozici ovšem bude i v případě akčního modelu Trumf či sportovně laděné varianty Monte Carlo. Té tříválec sedne jen stěží...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 1 - Skoda Fabia 10 TSI 2017 02Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 2 - Skoda Octavia 10 TSI technicke udaje 06
Litrový tříválec Škody resp. Volkswagenu už jsme viděli i poznali

Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 3 - Skoda Fabia 10 TSI 2017 01Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 4 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 01Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 5 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 02Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 6 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 03Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 7 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 04Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 8 - skoda fabia combi monte carlo oficialni dalsi 01Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 9 - skoda fabia combi monte carlo oficialni dalsi 02Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 10 - skoda fabia combi monte carlo oficialni dalsi 03Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 11 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 09Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 12 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 10Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce - 13 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 11
Škoda Fabia nově dostala tříválec 1,0 TSI namísto čtyřválce 1,2 TSI. K mání přitom bude i se sportovně laděnou verzí Monte Carlo

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 38 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše