Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte

10.5.2017 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Není to žádná tříkolka, dětské auto, čínská kopie nebo cokoli podobného, ale vůz jedné z menších značek Toyoty. Byl právě představen a umí zaujmout.

Uplynulo již pár let od chvíle, kdy se japonská automobilka Daihatsu stáhla z evropských trhů. Tuzemští motoristé tedy mohou zapomenout třeba na koupi druhé generace malého roadsteru Copen. Stejně tak je nám zapovězeno i nové Daihatsu Mira, které s délkou 3,4 metru a šířkou 1,48 metru patří mezi skutečná mini. To ale neznamená, že by se nemohlo blýsknout svými činy.

Nová generace modelu Mira, která se chlubí přídomkem e:S, dostala novou modulární platformu DNGA (Daihatsu New Global Architecture), tedy obdobu architektury TNGA od Toyoty, pod níž Daihatsu spadá. Také díky ní se Mira e:S pochlubit velmi nízkou hmotností je 650 kg (respektive 740 kg v případě verze 4x4).

Ve srovnání s předchozí generací jde o 80kilové snížení, které se výrazně podílí na snížení spotřeby. Ta činí 2,84 litru paliva na sto kilometrů a nemělo by to být číslo úplně vycucané z prstu, bylo vypočteno dle realističtějších japonských norem. Kromě nízké hmotnosti a titěrných rozměrů se totiž novinka pyšní také úsporným motorem. Tedy 0,66litrovým tříválcem, který dává 49 koní a 57 Nm točivého momentu.

O jízdní dynamice se značka nerozepisuje, působivá ale asi nebude, s ohledem na výkon a hmotnost, čekejte jen o něco více než u Škody Favorit. S ničím lepším ale nejspíše nikdo ani nepočítá, priority jsou u tohoto vozu jinde - tedy v oné spotřebě a také v nízké ceně. Základní verze osazená pohonem předních kol a automatem CVT, který je jedinou dostupnou převodovkou, totiž vychází na 842 200 yenů, tedy asi jen 182 000 Kč.

Za tuto sumu je možné počítat kromě výše zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem či manuální klimatizací. Ta automatická je již součástí vyšších úrovní výbavy, přičemž vrchol zvaný G SA III, jenž počítá se systémem 4x4, je k mání za 1 339 200 JPY (288 900 Kč). Finální účet je ale možné navýšit ještě příplatkovými prvky.

Nejzásadnějším prvkem doplňkové výbavy je přitom paket Smart Assist III, který zahrnuje autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a automatické přepínání světel. To vše vychází na 60 000 JPY (13 000 Kč), drahé tedy nebude Daihatsu Mira e:S ani v plné palbě. Škoda proto, že se k nám nedováží.

Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 1 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 01Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 2 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 02Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 3 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 03Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 4 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 04Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 5 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 05Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 6 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 06Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 7 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 07Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 8 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 08Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 9 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 09Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 10 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 10Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 11 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 11Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 12 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 12Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 13 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 13Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 14 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 14Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 15 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 15Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 16 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 16Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 17 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 17Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 18 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 18Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 19 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 19Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 20 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 20Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 21 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 21Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 22 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 22Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 23 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 23Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 24 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 24
Nová generace Daihatsu Mira e:S chce jezdit za 2,84 litru na sto kilometrů, a to i bez hybridního ústrojí

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše