Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte

Není to žádná tříkolka, dětské auto, čínská kopie nebo cokoli podobného, ale vůz jedné z menších značek Toyoty. Byl právě představen a umí zaujmout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte

10.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není to žádná tříkolka, dětské auto, čínská kopie nebo cokoli podobného, ale vůz jedné z menších značek Toyoty. Byl právě představen a umí zaujmout.

Uplynulo již pár let od chvíle, kdy se japonská automobilka Daihatsu stáhla z evropských trhů. Tuzemští motoristé tedy mohou zapomenout třeba na koupi druhé generace malého roadsteru Copen. Stejně tak je nám zapovězeno i nové Daihatsu Mira, které s délkou 3,4 metru a šířkou 1,48 metru patří mezi skutečná mini. To ale neznamená, že by se nemohlo blýsknout svými činy.

Nová generace modelu Mira, která se chlubí přídomkem e:S, dostala novou modulární platformu DNGA (Daihatsu New Global Architecture), tedy obdobu architektury TNGA od Toyoty, pod níž Daihatsu spadá. Také díky ní se Mira e:S pochlubit velmi nízkou hmotností je 650 kg (respektive 740 kg v případě verze 4x4).

Ve srovnání s předchozí generací jde o 80kilové snížení, které se výrazně podílí na snížení spotřeby. Ta činí 2,84 litru paliva na sto kilometrů a nemělo by to být číslo úplně vycucané z prstu, bylo vypočteno dle realističtějších japonských norem. Kromě nízké hmotnosti a titěrných rozměrů se totiž novinka pyšní také úsporným motorem. Tedy 0,66litrovým tříválcem, který dává 49 koní a 57 Nm točivého momentu.

O jízdní dynamice se značka nerozepisuje, působivá ale asi nebude, s ohledem na výkon a hmotnost, čekejte jen o něco více než u Škody Favorit. S ničím lepším ale nejspíše nikdo ani nepočítá, priority jsou u tohoto vozu jinde - tedy v oné spotřebě a také v nízké ceně. Základní verze osazená pohonem předních kol a automatem CVT, který je jedinou dostupnou převodovkou, totiž vychází na 842 200 yenů, tedy asi jen 182 000 Kč.

Za tuto sumu je možné počítat kromě výše zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem či manuální klimatizací. Ta automatická je již součástí vyšších úrovní výbavy, přičemž vrchol zvaný G SA III, jenž počítá se systémem 4x4, je k mání za 1 339 200 JPY (288 900 Kč). Finální účet je ale možné navýšit ještě příplatkovými prvky.

Nejzásadnějším prvkem doplňkové výbavy je přitom paket Smart Assist III, který zahrnuje autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a automatické přepínání světel. To vše vychází na 60 000 JPY (13 000 Kč), drahé tedy nebude Daihatsu Mira e:S ani v plné palbě. Škoda proto, že se k nám nedováží.


Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 1 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 01Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 2 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 02Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 3 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 03Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 4 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 04Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 5 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 05Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 6 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 06Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 7 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 07Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 8 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 08Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 9 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 09Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 10 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 10Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 11 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 11Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 12 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 12Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 13 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 13Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 14 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 14Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 15 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 15Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 16 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 16Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 17 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 17Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 18 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 18Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 19 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 19Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 20 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 20Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 21 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 21Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 22 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 22Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 23 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 23Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte - 24 - Daihatsu Mira eS 2017 prvni sada 24
Nová generace Daihatsu Mira e:S chce jezdit za 2,84 litru na sto kilometrů, a to i bez hybridního ústrojí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše