Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady
12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.
Přítomnosti japonské automobilky na frankfurtském autosalonu nespočívala pouze v prezentaci konceptu NF-NX, ale také v představení evropské verze hybridního sedanu GS 300h. Ten dle předchozího ohlášení dostal pod kapotu 2,5litrový čtyřválec Atkinsonova cyklu, který spřáhnul s elektromotorem o výkonu 143 koní. Celkový výkon soustavy činí stejně jako u menšího modelu IS 300h působivě znějících 223 koní, v kombinaci s bezestupňovou převodovkou CVT a vyšší hmotností však o jízdní dynamiku máme trochu obavy.
Ty pramení především ze zmiňovaných zkušeností s menším sedanem, u kterého se tato hybridní souprava - na rozdíl od výkonnější 450h - ukázala být jako nepříliš kultivovaná a při touze po dynamickém svezení nedostatečná. A to vůz váží 1 620 kilogramů. GS 300h se však s daným pohonným ústrojím bude pohybovat ještě o asi dvě stě kilo výše. Je tedy zřejmé, že pokud IS akceleruje z klidu na stovku s námahou za 8,3 s, větší GS bude potřebovat ještě více času. A to je jen jedno číslo z mnoha.
Oficiálně ovšem značka dynamické parametry raději nezmiňuje, pročež si na potvrzení přesných čísel budeme muset počkat na evropské zahájení prodeje. K tomu stoprocentně dojde, neboť Lexus v tiskové zprávě zmiňuje hladinu emisí CO2 ve výši 109 g/km, která mu na vybraných trzích zaručí finanční úlevy (kupříkladu ve Francii se o jediný gram vešel do kolonky, která kupujícím ušetří podstatné 4 000 Eur/104 000 Kč).
Rádi bychom již zanechali negativismu, ovšem jediný oficiálně uvedený údaj o emisích CO2 a spotřebě nás bohužel nutí si do Lexusu GS 300h ještě jednou rýpnout. Oněch 109 gramů CO2 totiž znamená průměrnou spotřebu pod 4,7 l/100 km. Pohled na parametry benzinového čtyřválce ale naznačuje, že k danému výsledku se v reálném světě nedostanete a i když GS 300h není „plug-in”, také on profituje z nerealistické vstřícnosti evropských testů normované spotřeby k vozům hybridní koncepce, hlavně pak v městském cyklu.
Výsledek zkrátka spoléhá na „bezemisní” pohon elektromotorem, ten ovšem bude k dispozici jen v omezené míře. Je tak jasné, že privátní klientelu asi Lexus od konkurence nepřetáhne, spíše se zaměří na fleetové prodeje, kde budou hrát zmiňované státní dotace, úlevy a jiné formy přerozdělování „ničích” peněz (kromě Francie se jich GS 300h dočká třeba ve Španělsku nebo Velké Británii) nemalou roli.
Samozřejmě, tu bude v daném úkolu hrát i cena. Tu ovšem Lexus momentálně neprozradil, stejně jako není jisté, kdy přesně druhé hybridní GS do Evropy dorazí. Již nyní se ovšem snaží lákat i na další nízké provozní náklady. Podle značky by totiž během 90 000 km mělo dojít pouze k jedné výměně brzdových destiček a k nákupu jedné nové sady pneumatik. I v tomto případě bychom mohli zmínit pár pochybností, dodáme ale už jen to, že vzhled vozu lze zkrášlit sadou F Sport, se kterou přicházejí i 19palcová litá kola, LEDkové mlhovky nebo specifické barevné odstíny (bílá F White, černá Starlight Black a modrá Midnight Blue). Uvnitř pak nebude chybět head-up displej nebo nová hlavice voliče automatu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Lexus GS 300h slibuje nízkou spotřebu, které dosáhnete jen s velkým sebezapřením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 9 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 10 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.