Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS má skončit bez nástupce, japonskému BMW 5 se nedaří
18.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nízké prodeje a překryv nabídky s nyní i šestiválcovým Lexusem LS mají být důvodem, proč GS dostane padáka. A nemluví se o tom poprvé.
Současná generace Lexusu GS spatřila světlo světa již v roce 2011, logicky bychom tedy měli začít hovořit o jejím nástupci. Jeho příchod byl japonskou automobilkou původně skutečně naplánován na příští rok, nové informace ale naznačují docela jiný osud této řady. Luxusní divize Toyoty totiž měla veškerý vývoj zaříznout a konkurenci pro BMW řady 5 chce (alespoň částečně) nahradit novou generací modelu LS. Tedy spíše ekvivalentem mnichovské sedmičky.
Na jednu stranu to nezní zrovna logicky, nicméně v případě Lexusu LS sáhla značka po downsizingu a atmosférický osmiválec nahradila přeplňovaným šestiválcem. Tedy obdobnou jednotkou, s jakou počítá také GS (byť v jeho případě jde samozřejmě o starší a především atmosférický 3,5litrový motor). Tím mělo dle Japonců dojít k překrytí obou linií, z nichž jedna musela dostat padáka.
Zda ovšem GS skutečně takový osud potká či nikoliv, to je nyní sporné. Oficiálně Lexus nic nepotvrdil, minimálně do příštího roku ale s tímto sedanem počítat můžeme. Poté je již vše nejisté, přičemž je třeba dodat, že nejde o první spekulace spojené s koncem tohoto modelu. I stávající generace měla být zaříznuta, nakonec si ale její příchod vydupalo zejména severoamerické zastoupení.
Nyní ovšem GS s podporou ze Spojených států až tak moc počítat nemůže. Jeho prodeje totiž na stěžejním trhu nejsou enormní a ve srovnání s obdobným modelem ES zcela blednou. Je proto možné, že Lexus tento sedan uvede do vyšší ligy, aby tak částečně vykryl mezeru v nabídce - zbytek si pak vezme na starosti zmiňovaný model LS.
Mimo to se automobilka - stejně jako mnoho dalších výrobců - hodlá soustředit více na crossovery a SUV, o něž je globálně větší zájem než o sedany, jejichž registrace sice drasticky neklesají, ale zároveň ani nestoupají. Uvidíme tedy někdy v příštím či přespříštím roce, jak se situace vyvrbí. Momentálně to ale Lexusem GS moc dobře nevypadá.




















Současná generace Lexusu GS je možná tou poslední. Registrace totiž nejsou velké, vůz se navíc má překrývat s novým modelem LS
Zdroj: Lexus Enthusiast
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 11 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva