Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony
25.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejostřejší Evora pro rok 2016 dostala účes „na Jágra” z karbonu a přišla tak o zadní okno a celkem 70 kg. Má také deset koní navíc a skořepinové sedačky.
Podobně jako byl upraven Lotus Elise pro verzi Cup 250, o které jsme psali nedávno, dostala pár úprav i už tak dost drsná Evora 400. Tedy, ne že by měla najednou čtyřválec, podobný byl princip změn - méně váhy a víc výkonu. Konkrétně méně váhy o 70 kilogramů a víc výkonu o 10 koní.
Novinka dostala jméno Evora Sport 410 a jak název napovídá, má 410 hp, což je v metrických koních, označovaných jako PS, 416. Newtonmetrů je tu přesně 410 a všechna tahle čísla pochází ze stále stejného 3,5litrového šestiválce s kompresorem. Samozřejmě tu budou nějaké změny, ale spíš to odhadujeme na elektroniku než třeba kompletně nový kompresor, protože tím by se Lotus jistě pochlubil.
Kde se ale chlubit skutečně je čím, je oblast úspory hmotnosti. Shodit dalších 70 kg z už tak celkem lehké Evory 400 je poměrně úspěch, za kterým stojí zejména karbon. Je z něj přední lízátko, střecha, zadní difuzor a také víko motoru, které je nově z jediného kusu karbonu místo pěti dílů kovu a skla u Evory 400. Není tu tedy zadní okno, ale s rychlostí, kterých je toto auto schopno, se stejně budete dívat spíš dopředu.
Pár změn je také v interiéru, kde se původní přední sedačky poroučely, aby udělaly místo - tušíte správně - karbonovým skořepinám, které se nastavují pomocí šroubováku. Odlehčené jsou také výplně dveří. A pokud budete v tomhle autě chtít jezdit zásadně před snídaní nebo před obědem a po použití toalety, aby byla váha co nejnižší, bude také vhodné si vybrat manuální převodovku, protože s tou Evora Sport 410 váží 1 325 kg, zatímco s automatem to je 1 337 kg.
Manuál je na stovce za 4,2 s, o desetinu pomaleji než automat, ale má další výhody. Patří k nim poctivý samosvor Torsen mezi zadními koly a maximálka 300 km/h, nikoliv 280 km/h jako u automatu. Také tu je o trochu lepší spotřeba paliva ve městě, kombinovaná je u obou převodovek stejných 9,7 litru na sto. A také samozřejmě manuál nabídne lepší spojení s autem a lepší kontrolu nad ním, ale to se opakujeme.
Evora Sport 410 bude v prodeji asi relativně brzy, když už známe i hodnoty spotřeby a emisí CO2 - ty jsou na čísle 225 g/km, ale nikoho kromě EU nezajímají. A hlavně známe ceny - v Německu, nám cenově i geograficky nejbližší zemi z ceníku, přijde Evora Sport 410 na nejméně 106 900 Eur, tedy 2,9 milionu korun; o 300 tisíc víc než u Evory 400.







Evora Sport 410 má 416 koní a karbonový „mullet”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnesBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (2)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 7 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 8 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 10 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva