Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora Sport 410: více koní a méně kilo za skoro tři miliony
25.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejostřejší Evora pro rok 2016 dostala účes „na Jágra” z karbonu a přišla tak o zadní okno a celkem 70 kg. Má také deset koní navíc a skořepinové sedačky.
Podobně jako byl upraven Lotus Elise pro verzi Cup 250, o které jsme psali nedávno, dostala pár úprav i už tak dost drsná Evora 400. Tedy, ne že by měla najednou čtyřválec, podobný byl princip změn - méně váhy a víc výkonu. Konkrétně méně váhy o 70 kilogramů a víc výkonu o 10 koní.
Novinka dostala jméno Evora Sport 410 a jak název napovídá, má 410 hp, což je v metrických koních, označovaných jako PS, 416. Newtonmetrů je tu přesně 410 a všechna tahle čísla pochází ze stále stejného 3,5litrového šestiválce s kompresorem. Samozřejmě tu budou nějaké změny, ale spíš to odhadujeme na elektroniku než třeba kompletně nový kompresor, protože tím by se Lotus jistě pochlubil.
Kde se ale chlubit skutečně je čím, je oblast úspory hmotnosti. Shodit dalších 70 kg z už tak celkem lehké Evory 400 je poměrně úspěch, za kterým stojí zejména karbon. Je z něj přední lízátko, střecha, zadní difuzor a také víko motoru, které je nově z jediného kusu karbonu místo pěti dílů kovu a skla u Evory 400. Není tu tedy zadní okno, ale s rychlostí, kterých je toto auto schopno, se stejně budete dívat spíš dopředu.
Pár změn je také v interiéru, kde se původní přední sedačky poroučely, aby udělaly místo - tušíte správně - karbonovým skořepinám, které se nastavují pomocí šroubováku. Odlehčené jsou také výplně dveří. A pokud budete v tomhle autě chtít jezdit zásadně před snídaní nebo před obědem a po použití toalety, aby byla váha co nejnižší, bude také vhodné si vybrat manuální převodovku, protože s tou Evora Sport 410 váží 1 325 kg, zatímco s automatem to je 1 337 kg.
Manuál je na stovce za 4,2 s, o desetinu pomaleji než automat, ale má další výhody. Patří k nim poctivý samosvor Torsen mezi zadními koly a maximálka 300 km/h, nikoliv 280 km/h jako u automatu. Také tu je o trochu lepší spotřeba paliva ve městě, kombinovaná je u obou převodovek stejných 9,7 litru na sto. A také samozřejmě manuál nabídne lepší spojení s autem a lepší kontrolu nad ním, ale to se opakujeme.
Evora Sport 410 bude v prodeji asi relativně brzy, když už známe i hodnoty spotřeby a emisí CO2 - ty jsou na čísle 225 g/km, ale nikoho kromě EU nezajímají. A hlavně známe ceny - v Německu, nám cenově i geograficky nejbližší zemi z ceníku, přijde Evora Sport 410 na nejméně 106 900 Eur, tedy 2,9 milionu korun; o 300 tisíc víc než u Evory 400.
Evora Sport 410 má 416 koní a karbonový „mullet”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva