Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Magna Steyr Mila Plus detailně: zajímavé kupé skrývá technologie Mercedesu SLS AMG
6.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka výrobce součástek Magna Steyr má hliníkový prostorový rám, jehož součástí je baterie hybridního systému. Karoserie je z hliníku a plastu.
Hybridní automobily můžou mít různou formu. Buď, jako Toyota Prius, můžou být spíš vyjádřením navenek, že se snažíte něco dělat pro planetu. Anebo můžou elektřinu využívat k pohonu té druhé nápravy a k rychlejší jízdě, jako spousta ostatních, včetně novinky firmy Magna Steyr, nazvané Mila Plus. Je to zatím jen koncept, ale na rozdíl od Mily Coupic není produkce tak nereálná.
Magna Steyr je obrovským dodavatelem součástek pro automobily, takže je toto jméno známé spíše v odborných kruzích. Spolupracuje ale snad se všemi velkými značkami - je mezi nimi například Aston Martin nebo Mercedes-Benz. A Mila Plus je jejím pokusem o stavbu celého auta ve vlastní režii, a nutno dodat, je to pokus dost zajímavý. Stroj se ukázal v Ženevě a spolu s představením přišly nové informace, které jsme koncem února, kdy svět Milu Plus poprvé spatřil, neměli.
Výrobce potvrdil náš předpoklad - tento stroj je elektrickou čtyřkolkou a jeho spalovací motor, přeplňovaný tříválec, je umístěn uprostřed. Jeden elektromotor je mezi tříválcem a převodovkou a pomáhá se zadní nápravou, druhý roztáčí přední kola. Kombinovaný výkon vůbec není marný - systém nabídne 272 koní a 580 Nm, takže i přes hmotnost 1 520 kilogramů zvládne stovku za 4,9 vteřiny. V čistě elektrickém režimu se rozjede na 80 km/h za 3,6 s. Maximálka stále není známa, ale počítali bychom s hodnotou někde v okolí 230 kilometrů v hodině.
Díly konstrukce a karoserie tohoto stroje jsou spojovány studenou cestou, bez svařování, podobně, jako to firma Magna Steyr udělala u Mercedesu SLS AMG nebo Astonu Martin Rapide. Stroj je založený na hliníkovém prostorovém rámu, který je lehčí než ocel a je údajně schopen pojmout různá pohonná ústrojí.
Pokud vás napadá nějaký vidlicový šestiválec, nejste sami, ale onen prostorový rám má jednu klíčovou vlastnost - akumulátor hybridního systému je jeho integrální součástí, což údajně zlepšuje jeho torzní tuhost. Udělat z Mily Plus konvenční auto by tedy nejspíš nebylo tak jednoduché, hybrid má doslova v kostech. Karoserie je kombinací hliníku a plastů, čehož hlavním přínosem je úspora hmotnosti.
Již jsme psali o udávané spotřebě 1,4 litru benzínu na 100 km a jak to není příliš reálná hodnota. Dalším přínosem tohoto stroje pro udržitelnost má být fakt, že karoserie je kompletně recyklovatelná. V každém případě tento stroj vypadá zajímavě, ať už jste zastánci hybridů, sporťáků či obojího - přeci jen, chce-li člověk hybrid s motorem uprostřed, moc na výběr nemá. Jen se asi nedá počítat s manuální převodovkou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Magna Steyr Mila Plus kombinuje na karoserii hliník a plast
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda