Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem

Jeden z největších dodavatelů součástek pro auta toho ke své novince moc nesdělil, víme ale, že na stovce je za 4,9 s. A pravděpodobně má motor uprostřed.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem

26.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jeden z největších dodavatelů součástek pro auta toho ke své novince moc nesdělil, víme ale, že na stovce je za 4,9 s. A pravděpodobně má motor uprostřed.

Rakousko-kanadská společnost Magna Steyr běžnými automobilisty moc známá není, pro odbornou veřejnost je to ale velké jméno - jde o jednoho z největších světových dodavatelů součástek pro automobily. Teď ale chce postavit vlastní vůz kompletně a rovnou to má být sporťák, čtyřkolka a dokonce i hybrid - všechno v jednom. Jako koncept nazvaný Mila Hybrid se ukáže na ženevském autosalonu už za pár dní.

Možná si vzpomenete na koncept Mila Coupic, který byl tak trochu křížencem Citroënu C3 Pluriel a Škody Felicia Fun - mělo to být kupé skombinované s pick-upem. Firma tento stroj představila v roce 2012 právě v Ženevě, jenže nikam dál to nedošlo. Ani nemělo, avšak na rozdíl od Coupicu, hybrid Mila Plus by se do výroby dostat mohl, a to údajně během nějakých dvou až tří let.

Technicky tu nic zas tak inovativního není, stroj je hybrid s pohonem všech kol. Základem je benzínový přeplňovaný tříválec, kterému pomáhají dva elektromotory - jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Není tak vyloučeno, že tento stroj může být čtyřkolkou jen elektrickou. Nevíme ani, kde má být umístěn spalovací motor, ale z proporcí se dá tušit, že bude uprostřed napříč. Interiér je totiž jen dvoumístný.

Čísla výkonu nejsou zatím známa, firma Magna Steyr však odhalila, že tento stroj váží 1 520 kg a v hybridním módu zvládne zrychlit na stovku za 4,9 vteřiny, v čistě elektrickém módu se rozjede na 80 km/h za 3,6 vteřiny. Celkový dojezd vozu na jedno natankování je prý okolo 500 km, z čehož prvních 75 by měl zvládnout na elektřinu.

Emise CO2 mají být 32 g/km, což by odpovídalo spotřebě 1,4 litru benzínu na 100 km. To je hodnota zcela nereálná, z říše Opelu Ampera a přiblížíte se jí možná tak na prvních 100 kilometrech, na kterých zanedbáte náklady na oněch 75 ujetých na elektřinu. Je-li tato úvaha správná, každých dalších 100 km by měla Mila Hybrid zvládnout za 5,6 litru benzínu, což je už realitě blíže.

V každém případě nelze než vítat příchod malého sporťáku s motorem uprostřed, i když je hybridní a těžší než leckteré desetiválcové supersporty. Hodnoty zrychlení totiž zatím vypadají slibně a snad by také mohla být zajímavá cena produkční verze. Na tu si ale budeme muset ještě pár let počkat.


Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem - 1 - magna steyr mila plus hybrid prvni 01Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem - 2 - magna steyr mila plus hybrid prvni 02Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem - 3 - magna steyr mila plus hybrid prvni 03Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem - 4 - magna steyr mila plus hybrid skica 01Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem - 5 - magna steyr mila plus hybrid skica 02
Sportovní hybrid Magna Steyr Mila Plus by mohl mít motor uprostřed, i když to je jen tříválec

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.