Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“

Novinka indické značky není SUV, je to KUV. Vzhledově „cool” ale vážně není a s 1,2litrovými motory, jež uvidíme také u SsangYongu, nevypadá na velký hit ani technicky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“

21.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka indické značky není SUV, je to KUV. Vzhledově „cool” ale vážně není a s 1,2litrovými motory, jež uvidíme také u SsangYongu, nevypadá na velký hit ani technicky.

Indická značka Mahindra v minulém týdnu potvrdila, že dotáhla do úspěšného konce jednání o převzetí italské karosárny Pininfarina. Do budoucna bychom se tedy mohli těšit na atraktivní vzhled jejích vozů, což je při pohledu na nový model KUV100 krok více než vítaný. Vzhled tohoto mini SUV totiž do značné míry připomíná dort pejska a kočičky, kde se prostě tu přidal jeden prolis, tu jedna linie. Výsledkem je tak mišmaš, který potěší maximálně asijské publikum a který jen stěží odpovídá svému názvu. Tohle auto totiž není SUV, je to KUV, což znamená Kool Utility Vehicle. Volném překladu něco jako „senzační užitkové vozidlo”.

Tato novinka bude na indickém trhu k dispozici ve čtyřech úrovních výbavách K2, K4, K6 a K8, přičemž v motorovém prostoru bude možné vybírat mezi 1,2litrovým benzinem G80 a 1,2litrovým turbodieselem D75. Obě pohonné jednotky jsou spřaženy s pětistupňovým manuálem, který v prvním případě přenáší na přední kola 83 koní a 114 Nm točivého momentu, ve druhém pak 78 koní a 190 Nm. O jízdní dynamice se již značka nezmiňuje, závratná ale nejspíše nebude.

Oba motory byly vyvinuty společně se SsangYongem, přičemž očekávat je v budoucnu můžeme také pod kapotou korejských vozů. Kdy se tak ovšem stane a u jakých modelů, to je prozatím sporné. Vrátit se tedy můžeme k samotnému SUV, pardon KUV, které dostalo do vínku 15palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 185/65, diody pro denní svícení nebo karoserii s vysokou boční linií a krátkými převisy, jíž je možné nechat nalakovat v sedmi odstínech.

I přes minimální venkovní rozměry se KUV100 pyšní konfigurací 3+3, kdy tři cestující mohou usednout vpředu a tři vzadu. Výbava přitom zahrnuje multifunkční volant, audio systém s dotykovým středovým displejem, kožené čalounění, dekory z falešného dřeva, klimatizaci nebo celou řadu elektronických bezpečnostních asistentů od ABS přes EBD až po stabilizaci. Mimo to ve standardu nechybí ani plejáda airbagů.

Do prodeje zamíří nové mini SUV v polovině ledna, přičemž export mimo asijské trhy nečekáme. K takovému kroku nejspíše dojde až ve chvíli, kdy novinky Mahindy ponesou podpis Pininfariny. A na takové vozy si budeme muset minimálně dva tři roky počkat.


Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 1 - Mahindra KUV100 prvni sada 01Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 2 - Mahindra KUV100 prvni sada 02Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 3 - Mahindra KUV100 prvni sada 03Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 4 - Mahindra KUV100 prvni sada 04Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 5 - Mahindra KUV100 prvni sada 05Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 6 - Mahindra KUV100 prvni sada 06Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 7 - Mahindra KUV100 prvni sada 07Mahindra KUV100 zakládá novou třídu, je to prý „Kool Utility Vehicle“ - 8 - Mahindra KUV100 prvni sada 08
Mahindra KUV100 designem nejspíše zaujme jen domácí publikum, na celosvětové okouzlení si Indové budou muset chvíli počkat

Zdroj: IndiaCarNews

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.