Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pininfarina skutečně změnila majitele, Indy vyšla karosárna na 4,5 miliardy Kč
15.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indická Mahindra prozatím odkoupila 76procentní podíl, touží však i po zbytku. Zároveň však musela uhradit dluhy karosárny a přislíbila také investice.
O námluvách italské karosárny Pininfarina a indického konglomerátu Mahindra & Mahindra se poprvé začalo mluvit letos v březnu. O pár měsíců později se sice zdálo, že žádná dohoda kvůli věřitelům nebude, nakonec však všichni zúčastnění dokázali najít společnou řeč. Mahindra proto aktuálně s hrdostí oznámila, že společnost Pininfarina se stává její součástí. Prozatím dochází k převzetí 76,06procentního podílu od firmy Pincar, Indové ovšem touží také po zbývajících zhruba 24 procentech, přičemž veškeré podíly chtějí odkoupit za stejnou cenu, jakou zaplatili nyní.
Společnost Pininfarina změnila majitele za 28 milionů dolarů (cca 688,2 mil. Kč), což nezní jako zrovna enormní suma. Nicméně mimo tuto sumu zaplatila Mahindra také 125 milionů USD (3,07 mld. Kč) na dluzích věřitelům a zároveň se zavázala, že do karosárny investuje dalších minimálně 20 mil. USD (491,6 mil. Kč). Ve chvíli, kdy tedy dojde k odkupu finálního 24procentního podílu, by tak celková částka zaplacená Indy za italskou firmu měla dosáhnout přibližně 185 milionů dolarů (4,55 mld. Kč).
Velmi důležitou zprávou je přitom fakt, že Pininfarina zůstává nezávislou firmou, která bude i nadále zalistována na milánské burze. Paolo Pininfarina, vnuk zakladatele společnosti Battisty „Pinin“ Fariny, pak dokonce setrvá v křesle předsedy správní rady. Není tedy divu, že obě firmy jsou spojenectvím nadšeny, neboť Italové se již nemusí obávat bankrotu, zatímco Indům se tímto krokem otevírají nová teritoria. Nesmíme totiž zapomínat, že Pininfarina se nevěnuje pouze stylizaci automobilů, ale třeba i lahví minerálek.
Dodat lze pak již jen tolik, že vlastnictví karosárny bude rozděleno mezi konglomerát Mahindra & Mahindra a jeho dceřinou společnost Tech Mahindra, jíž připadne 60procentní podíl. Důvodem je fakt, že právě tato divize také neoperuje pouze ve světě automobilů, ale rovněž v leteckém nebo průmyslovém designu. Před Pininfarinou se tak evidentně otevírají nové trhy, nejdůležitější je však zachování slavného jména, které velkou měrou pomáhalo definovat Ferrari.
Indická Mahindra nakonec skutečně odkoupila italskou karosárnu Pininfarina...
...která v průběhu let minulých sice zanechala svůj otisk i na běžné automobilové produkci...
...její největší sláva je však spojena se značkou Ferrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Nemoc doby: Audi se rozhodlo odpravit stále žádaný model, jeho prodeje najednou vzrostly skoro dvojnásobně
4.4.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4.4.2024 - Ford zrušil plány na odhalení nových elektromobilů v roce 2025, sázka na jednu kartu dál nevychází
5.4.2024 - Nová Toyota Taisor vypadá všelijak a jmenuje se podobně, ale za 217 tisíc Kč?
5.4.2024 - Krachující Fisker je vážně zralý na odstřel, podle úřadů už neumí ani pořádně přidělat autům dveře
5.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha