Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím

(+ videa) Šestikolky Makar údajně existují jen čtyři, jsou to zakázkové stroje s karoserií z titanu a hliníku. V terénu jsou k nezastavení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím

18.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Šestikolky Makar údajně existují jen čtyři, jsou to zakázkové stroje s karoserií z titanu a hliníku. V terénu jsou k nezastavení.

Ruská příroda staví před lidi ohromné výzvy - tak si lidi staví na jejich zdolávání speciální vozidla. Často jsou úspěšná a vyrábějí se alespoň malosériově, jako v případě osmikolky Avtoros Šaman či vozu Trekol 39294, který umí i jet po vodě a když přejede člověka, neublíží mu.

Jednou ze zakázkových staveb je stroj s názvem Makar 6x6. Na světě - tedy pravděpodobně v Rusku - údajně existují jen čtyři a majitel nejméně jednoho, Alexej Makarov, svůj stroj vůbec nešetří. Jedno z videí pod článkem přibližuje dvacetidenní polární expedici, kterou před několika lety podnikl v severní části Uralu.

Stroj není principem nepodobný zmíněnému Trekolu, ostatně i kola včetně nízkotlakých pneumatik jsou totožná. Makar je také šestikolka, jejíž přední náprava zatáčí a všechny čtyři jsou hnané, a cílem je projet jakýmkoliv terénem. Výhodou budiž, že se třeba do sněhu kola tohoto stroje téměř neboří. Zda ale zvládne plout po vodě, nevíme. Makarov jej označuje za „sněhoblátochod”.

Podle dostupných údajů je lehčí než Trekol, váží 2 540 kilogramů a užitečná hmotnost je 1 000 kg. Na nižší váze má dost pravděpodobně zásluhu použití titanového rámu a hliníkových plátů na karoserii, takže cena tohoto stroje ani náhodou nebude nízká - tím spíš, že to je do značné míry zakázková stavba.

Pod kapotou je 130koňový, nejspíš třílitrový diesel Toyota, který posílá výkon na kola přes automatickou převodovku také od Toyoty. Spotřeba na silnici při rychlosti 70 km/h činí 16 litru paliva na 100 km a v terénu to jsou 4 litry na motohodinu. Maximální rychlost je prý podle GPS 107,5 km/h; zrychlení na stovku neznáme, ale zas tak relevantní není. Palivová nádrž má objem 400 litrů, což se při pohybu daleko od civilizace docela hodí.

Schopnosti tomuto stroji tedy rozhodně nechybí - s některými trasami na videích by měla spousta jiných offroadů nejspíš dost velký problém. kanál Alexeje Makarova na YouTube je takových videí plný. Pro jisté srovnání úplně dole přidáváme nové video s Mercedesem G 63 AMG 6x6, kterak jezdí po toskánských horách.


Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím - 1 - makar 6x6 01Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím - 2 - makar 6x6 02Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím - 3 - makar 6x6 03Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím - 4 - makar 6x6 04Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím - 5 - makar 6x6 05Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím - 6 - makar 6x6 06
Makar 6x6 zvládne v terénu snad všechno

Zdroj: Lunohodov.net

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše