Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) MX-5 dostala do vínku tvary fastbacku, který se po složení středního střešního panelu mění na Porsche 911 Targa.
Čtvrtá generace Mazdy MX-5 asi není tím strojem, jehož vzhled by plnil sny zástupů fanoušků jízdy s větrem ve vlasech. V tomto ohledu se přitažlivějším zdá evropský bratr japonského roadsteru, tedy Fiat 124 Spider, zvláště pak ve verzi Abarth. Nicméně, jak jsme řekli již mnohokrát, vkus je záležitostí čistě subjektivní. Co tedy jednomu nepřijde přitažlivé, může druhý považovat za absolutní vrchol krásy. Dané téma tedy nechme stranou a pojďme se soustředit na aktuální novinky.
Ty souvisejí s autosalonem v New Yorku, kde se ukázala avizovaná a vlastně již delší dobu očekávaná verze MX-5 RF. Daný přídomek stojí za slovy „Retractable Fastback“, což do značné míry definuje rozdíl, jakým se novinka liší od předchozího Roadsteru Coupe. Ten totiž po složení pevných střešních panelů zachovával siluetu modelu osazeného plátěnou střechou. Nyní ovšem máme tu čest s kupé-targou.
Daný systém velmi připomíná Porsche 911 Targa, neboť také v tomto případě jsou po stisknutí tlačítka aktivovány elektromotory, jenž odsunou zadní panel. Střední část střechy je pak následně uschována za sedadly, stejně jako zadní okno. Díky tomu zavazadlový prostor pobere stejných 130 litrů jako varianta s plátěnou střechou, kterou je ovšem třeba ovládat manuálně.
Mazda aktuálně bohužel nezmiňuje, o kolik kilogramů se zvýšila hmotnost verze RF, o 0 kg ale určitě nepůjde. Dá se tedy předpokládat, že zhoršena bude také jízdní dynamika, ovšem ani v tomto ohledu nemáme k dispozici žádná oficiální data. Víme pouze tolik, že střecha se stáhne či natáhne za pouhých 12 sekund, a to i při rychlostech do 10 km/h.
Po stránce motorické bude na severoamerickém trhu k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který produkuje 157 koní. Tuto sílu pak má přenášet na zadní kola jen šestistupňový automat. Evropa by vůči tomu měla dostat stejnou selekci jako v případě roadsteru, tedy jak manuální převodovky, tak i 1,5litrový čtyřválec naladěný na 131 koní.
Závěrem pak již zmíníme, že pouze této verzi je určena nová exkluzivní barva Machine Grey, která je dle automobilky prémiová a má navodit pocit, jakoby jí ručně nanášel opravdový mistr. Prostřední střešní panel je přitom možné nalakovat stejným odstínem či kontrastní černou. Tím dostupné informace končí, ceny se dozvíme později.






Nová Mazda MX-5 RF dostala do vínku pevné střešní panely, které lze ovládat automaticky. Po jejich složení však vůči předchozí generaci nedostanete klasický roadster, nýbrž targu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha