Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT 2015 detailně: nástupce SLS je lehčí, menší i levnější
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Sporťák z Affalterbachu nabízí kombinaci 1 540 kg a 462 koní v základu, ostřejší „eSko“ umí víc.
Dlouho očekávané se dnes konečně stalo skutečností. Mercedes-Benz po nekonečné řadě videí, avíz, upoutávek a jednom úniku oficiálně odhalil nový sporťák z Affalterbachu. Ten v mnoha směrech navazuje na předchozí SLS AMG, v řadě oblastí však prošlapává cestu dalším modelům značky. Řeč je přitom hlavně o pohonné jednotce, kterou je nově vyvinutý čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Ten se jako první produkční silniční motor na světě pyšní uložením turbodmychadel mezi jednotlivé řady válců, přičemž na zadní kola základní verze posílá 462 koní a 600 Nm. U výkonnějšího Mercedesu-AMG GT S pak tato síla již činí 510 koní a 650 Nm.
Oba dva modely se od sebe neliší jen výkonem, ale rovněž vizuálně. Potentnější verze se tak chlubí agresivnějšími nárazníky, černě lakovanými koncovkami výfuku či jinými litými koly. Na přední nápravě totiž byly použity 19palcové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 265/35, zatímco vzadu najdeme dvacítky navlečené v sudech o rozměru 295/30. Standardní verze oproti tomu dostala „jen“ devatenáctky s gumami o rozměru 255/35 vpředu a 295/35 vzadu.
Pokud vám standardní obutí nebude stačit, můžete sáhnout po pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, které jsou součástí příplatkového paketu AMG Dynamic Plus. Mimo to lze pak doobjednat rovněž karbon-keramické brzdné kotouče měřící 402 milimetrů vpředu a 360 mm vzadu. Standardem jsou příčně vrtané kotouče ocelové, které mají u méně výkonné verze 360milimetrový průměr, u provedení GT S pak 390milimetrový.
Přesunout se můžeme k podvozku, který v případě obou náprav používá dvojitých lichoběžníků. S těmi jsou pak v případě výkonnější verze (GT je může mít za příplatek) standardně spárovány adaptivní tlumiče, které počítají se třemi režimy Comfort, Sport a Sport Plus. Stejný počet módů (ESP On, ESP Sport a ESP Off) najdeme také u stabilizační kontroly, zatímco účinky posilovače řízení se liší v závislosti na rychlosti a přetížení.
Než ovšem nakoukneme do motorového prostoru, neměli bychom zapomenout na venkovní dimenze nového sporťáku. Ty počítají s délkou 4 546 mm, šířkou 1 939 mm a výškou 1 289 mm, což znamená, že Mercedes-AMG GT je o podstatných 92 milimetrů kratší než předchozí SLS. Zároveň je přitom o 27 mm vyšší, obezity se ale nemusíte obávat. „Polosuchá” hmotnost základní verze totiž činí 1 540 kg, výkonnější provedení je o 30 kilo těžší.
Třícípá hvězda se přitom postarala o ideální rozložení hmotnosti v poměru 47:53 mezi přední a zadní nápravou, na čemž má velkou zásluhu uložení převodovky vzadu. Řeč je přitom o modernizovaném sedmistupňovém dvouspojkovém automatu od Getragu, který nabízí manuální či samočinnou změnu rychlostí a pět řidičských režimů (Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus, Individual a pouze na verzi GT S také Race).
Nízký počet kilogramů se přitom společně s automatem a novým motorem, který dostal kódové označení M178, podílí na působivé jízdní dynamice. Základní model totiž potřebuje k akceleraci na stovku jen 4 sekundy, GT S pak danou disciplínu zvládne ještě o dvě desetiny rychleji. Zároveň se přitom rozjede na 310 km/h, přičemž v průměru spotřebuje 9,4 l/100 km.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Technické údaje nového Mercedesu-AMG GT

Standardní model je přitom nepatrně pomalejší a méně žíznivý, v případě zavazadlového prostoru však již můžeme hovořit o stejných 350 litrech. A to i za předpokladu, že Mercedes-AMG GT dostal klasický mechanický samosvorný diferenciál, zatímco „eSko“ počítá s prostorově méně náročnou elektronickou verzí. Oba modely pak zdobí automatický zadní spoiler.
Tím bychom naše představení mohli uzavřít, zmínit však musíme ještě touhu Mercedesu udělat z novinky vůz pro nadšené řidiče. Z toho důvodu ostatně byla zamítnuta koncepce vzhůru výklopných dveří, které by jen navyšovaly těžiště. Obdobný názor pak ostatně má třícípá hvězda také na roadster, otevřeného kokpitu se proto u modelu AMG GT nedočkáme.
Postupem času by ovšem měli dorazit ještě ostřejší deriváty, z nichž stoprocentně můžeme zmínit verzi Black Series. Je však otázkou, kdy se objeví, neboť zatímco GT S si budete moci objednat již od října letošního roku, standardní model bude v prodeji až na jaře 2015. Cenu by ovšem měl srazit pod tři miliony korun, což je v daném segmentu příjemná cifra...
Živé fotografie z premiéry nového Mercedesu-AMG GT
Galerie oficiálních fotografií nového Mercedesu-AMG GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 7 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 3 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 3 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 5 hodinami
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 6 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
