Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný

30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes se velkolepě vrací s řadovými motory a pozoruhodné nebudou jen svým uspořádáním. Jednotka 3,0 R6 dodá verzím 53 AMG obrovský výkon.

Sportovní divize třícípé hvězdy aktuálně kromě vlastního Mercedesu-AMG GT produkuje tři různé typy poladěných modelů německé značky. Základem je řada 45, která ke svému pohonu užívá dvoulitrový čtyřválec, zatímco na vrchol vystoupaly vozy označené 63 AMG. Pod jejich kapotou se ovšem již delší dobu nenachází 6,3litrový osmiválec, místo toho tyto varianty stejně jako výše zmíněný supersport sází na čtyřlitrové twin-turbo.

Mezi tyto linie se pak nastěhovala řada 43, v jejímž případě si pohon vzal na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Tedy pohonná jednotka, která zvládá produkovat i více než 400 koní. Přesto jsou třiačtyřicítkové varianty terčem kritiky, neboť jejich agregáty nemá na starosti jeden člověk, jak je v Affalterbachu tradicí. Místo toho vznikají na běžných montážních linkách jako ostatní motory.

Možná i kvůli těmto nepříznivým ohlasům se Mercedes chystá představit zcela novou linii 53 AMG. Více válců či větší objem než u třiačtyřicítky ovšem nedostaneme, středobodem motorového prostoru bude i nadále třílitrový šestiválec. Půjde ale již o novou řadovou jednotku, jejíž standardní součástí je malý elektromotor. Ten by běžně měl dodávat jen asi 22 koní navíc, ve verzi 53 AMG by ale měl hodit do placu až 68 eletrických koní, k nimž spalovací jednotka dodá 435 benzinových.

Nové ústrojí by tedy kombinovaným výkonem mělo překročit bariéru 500 koní, stále se však na řadě důležitých trhů - zejména pak v Číně - vejde do nižšího daňového zatížení. Další výhodou hybridního ústrojí jsou nízká spotřeba a emise. Ty sice budou spíše papírové než reálné, to ale zejména úředníkům postačí.

Vůbec poprvé by se kombinace řadového šestiválce a elektromotoru měla ukázat pod kapotou nové generace Mercedesu CLS, který bude debutovat na podzim na autosalonu v Los Angeles. Postupně se pak rozšíří napříč portfoliem. Podobně to bude s 48voltovým elektrickým okruhem, který bude nezbytnou součástí pohonné soustavy. Ten se postupně objeví i u regulérních modelů značky.

V jejich případě by pomocný elektrický kompresor, který se na 70 tisíc otáček roztočí za pouhých 300 milisekund, měl za pomoci integrovaného startéru-alternátoru dodávat extra 14 až 20 koní. Zároveň tím zredukuje prodlevu běžného přeplňování v nízkých otáčkách. Agregáty by tak kromě již zmíněných benefitů měly přispět ještě lineární akcelerací.

Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 1 - Mercedes-Benz M256 2017 nove foto 01Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 2 - Mercedes-Benz M256 2017 nove foto 02Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 3 - Mercedes-Benz M256 2017 nove foto 03Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 4 - Mercedes-Benz M256 2017 nove foto 04
Nová pohonná jednotka M256 se zatím neobjevila v žádném konkrétním modelu, Mercedes s ní má ale zjevně velké plány - její výkon vyšponuje až za hranici 500 koní

Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 5 - Mercedes nove motory 2016 rijen 04 V6 turbo benzin M256Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 6 - Mercedes nove motory 2016 rijen 04 V6 turbo benzin M256aMercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 7 - Mercedes nove motory 2016 rijen 05 V6 turbo benzin M256Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 8 - Mercedes nove motory 2016 rijen 05 V6 turbo benzin M256a
Takto jsme si nový motor mohli poprvé prohlédnout loni na oficiálních fotkách

Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 9 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 01Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 10 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 02Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 11 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 03Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 12 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 04Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 13 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 05Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 14 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 06Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 15 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 07Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 16 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 08Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 17 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 09Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 18 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 10Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 19 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 11Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 20 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 12Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 21 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 13Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 22 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 14Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 23 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 15Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 24 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 16Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 25 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 17Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 26 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 18Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 27 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 19Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 28 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 20Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 29 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 21Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 30 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 22Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 31 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 23Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 32 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 24Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 33 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 25Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 34 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 26Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 35 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 27Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 36 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 28Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 37 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 29Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 38 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 30Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 39 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 31Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 40 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 32Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 41 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 33Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 42 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 34Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 43 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 35Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 44 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 36Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 45 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 37Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 46 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 37_1Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 47 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 38Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 48 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 39Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 49 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 40Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 50 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 41Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 51 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 42Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 52 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 43Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 53 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 44Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 54 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 45Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 55 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 46Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný - 56 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 47
Kritikou častovaný šestiválec jsme si nedávno mohli vyzkoušet pod kapotou Mercedesu C 43 4Matic Kombi. I my se přitom ptali, zda má ještě právo nosit označení AMG

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše