Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes F 015 Luxury in Motion: německé vejce jezdí samo, na vodík
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda představila své pojetí autonomního vozu. Ten uvnitř hostí čtveřici sedadel a plejádu displejů, z nichž ten na palubce snímá vaše gesta.
V Las Vegas je aktuálně opravdu živo, na čemž nese vinu především veletrh elektroniky CES. Z toho se začíná stávat i jakýsi neoficiální autosalon, neboť svou premiéru zde již měl nový Chevrolet Volt či Volkswagen Golf R Touch. Nyní si můžeme představit koncepční Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, který rovněž debutoval ve městě hříchu. Zatímco třeba výše zmíněný plug-in hybrid je ale již produkční verzí, která zanedlouho zamíří do silnice, na třícípou hvězdu si budeme muset počkat mnohem déle než na technologie, kterými je napěchován německý hatchback.
Koncept F 015 je totiž cvičením na téma „autonomní vozidla“. Designéři při jeho navrhování zjevně dostali volnou ruku, pročež tu máme sedan vytvarovaný do podoby vejce. Počítat díky tomu lze s příkladnou aerodynamikou, koeficient odporu vzduchu ovšem zveřejněn nebyl. Více ovšem víme o rozměrech, které činí 5 220 milimetrů v případě délky, 2 018 mm v rámci šířky a 1 524 mm u výšky. Rozvor pak počítá se 3 610 milimetry.
Do kabiny se cestující dostanou poměrně snadno díky absenci středového sloupku a dveřím, jež se otevírají od sebe, a to v úhlu 90 stupňů. Uvnitř navíc trůní čtveřice sedadel, která se po otevření dveří natočí o 30 stupňů, aby nastupování skutečně bylo hračkou. Není to ovšem jediný pohyb, kterého jsou schopna - uspořádat je můžete i tak, že cestující sedí čelem k sobě.
Kromě sedadel mají pasažéři k dispozici řadu displejů, z nichž čtyři najdeme na vnitřních panelech dveří. Další se nastěhoval za zadní řadu a šestý nalezneme na výsuvném stolku umístěném mezi zadními sedadly. Finální displej pak zdobí palubní desku, přičemž je složen ze šesti nezávislých obrazovek roztažených přes celou šíři vozidla.
Ve všech případech lze počítat s vysokým rozlišením, displeje na palubní desce pak navíc umožňují ovládání gesty. Tím ale zmínky v tiskové zprávě končí, přesunout se tak můžeme do motorového prostoru, kde koncept F 015 počítá s hybridním vodíkovým ústrojím. To je tvořeno dvěma elektromotory, které pohánějí zadní nápravu.
Každá pohonná jednotka disponuje výkonem 136 koní, načež tu máme celkem 272 koní a 400 Nm točivého momentu. Díky tomu se vůz rozjede z klidu na stovku za 6,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h. Dojezd pak má činit 1 100 kilometrů, přičemž 200 km zvládne třícípá hvězda urazit pouze na elektrickou energii.
Ta je skladována v lithium-iontových bateriích, zatímco vodík potřebný k její výrobě nalezneme v nádržích o kapacitě 5,4 kg uskladněných při tlaku 700 barů. Tím nám ale tisková zpráva končí.
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion nepotřebuje řidiče. Ke svému pohonu pak využívá hybridní vodíkové ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Arab blbnul s legendárním off-roadem Toyoty na pláži. Šel přes střechu, vyletěl z kabiny a pak se podruhé narodil
2.4.2024 - Zřejmě už odpískaný bestseller VW je dnes jednou z mála levných cest k univerzálnímu autu, které vydrží
2.4.2024 - Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024 - Vrcholný elektrický Mercedes ztrácí na ceně skoro polovinu za jediný rok, majitelům bere miliony. Němci už se bojí i Číňanů
3.4.2024 - Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 21:31 - Stepan
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda