Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016 odhalen na veletrhu CES 2015, je hezčí i lehčí
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace plug-in hybridu má rovněž nabídnout delší dojezd, a to jak celkový, tak ryze na elektřinu. Vylepšeno bylo také řízení nebo odhlučnění.
Začátek roku není spojen pouze s kocovinou či detroitským autosalonem, ale také s veletrhem elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který se koná v Las Vegas. Letošek samozřejmě není výjimkou, oproti minulosti však do města hříchu dorazilo mnohem více automobilek. Mezi ně patří i Chevrolet, který zde odhalil druhou generaci plug-in hybridu Volt.
Mnoho informací ovšem v Las Vegas nezaznělo, neboť automobilka spustila oponu zhruba jen na minutu. Spíše než na techniku se proto nyní zadíváme na vzhled, který již rozhodně není tak nevyrovnaný jako v případě první generace. Vpředu tedy máme agresivněji stylizovanou čelní masku a nárazník, jimž společnost dělají nové světlomety a LEDky určené k dennímu svícení.
Bočnímu profilu dominuje výrazněji skloněná střecha, která, doufejme, neovlivní prostor na zadních sedadlech. Chybí také černě lakovaný panel pod okny, jenž vozu nedodával zrovna na přitažlivosti. Otázkou ovšem je, zda Chevrolet tento prvek nenabídne jakožto součást příplatkové výbavy. Ve hvězdách je pak i vzhled zádě, na jehož odhalení zjevně dojde až v Detroitu.
Vzhled tak můžeme opustit a přesuneme se k těm několika málo informacím, které jsou aktuálně známy. V prvé řadě víme, že nové baterie byly vyvinuty společně s firmou LG Chem a nabízejí o 20 procent vyšší kapacitu při hmotnosti nižší o 13 kilogramů. Počítat tedy lze s delším dojezdem, přičemž kromě celkového byl navýšen i ten ryze elektrický.
Žádná konkrétní čísla nepadla, což se týká také nového 1,5litrového čtyřválcového motoru, který dostane přímé vstřikování, specifické chlazení recirkulace výfukových plynů, variabilní olejovou pumpu nebo kompresní poměr 12,5:1. Celé ústrojí zahrnující i elektromotor by přitom mělo být o 45 kg lehčí než předchůdce a zároveň o 5 až 12 procent efektivnější.
Uvnitř pak máme očekávat vylepšené odhlučnění, kterému dělá společnost lepší řízení. Na volantu přibylo tlačítko ovládající nezávislou rekuperaci brzdné energie, kromě toho mohou potenciální majitelé počítat s mnohem delším dobíjecím kabelem. Tím ale aktuálně známé informace končí, na další si budeme muset nějaké dva týdny počkat.
Nový Chevrolet Volt se krátce ukázal na lasvegaském veletrhu elektroniky CES
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz