Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet plně odhalen, je to vrchol německé opulence
13.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Maybachu je rozmařilá každým coulem. Pojetím interiéru počínaje a 630koňovým dvanáctiválcem pod kapotou konče. Dorazí jen v 99 kusech.
Před pár dny byl v africké Namibii nafocen nový model s logem Maybachu. Ne každý věřil, že jde o skutečný nový Maybach, neboť byl i na poměry této značky hodně „ujetý”, teď už je ale jasné, že jde. Třícípá hvězda se po kabrioletu S 650 opravdu rozhodla přepracovat třídu G, kterou obdařila nejen luxusním interiérem, ale především částečně otevřenou kabinou. Novinka proto nese označení Landaulet, čímž odkazuje na dlouhou tradici stuttgartské automobilky. Ta totiž odstartovala již v roce 1910 speciálními verzemi Mercedesů 25/45 PS.
Model G 650 Laundaulet vychází z Mercedesu G 500 4x4^2, pročež mohou zákazníci počítat s tzv. portálovými nápravami. Ty jsou usazeny mimo střed kola, načež světlou výšku navyšují na 450 mm. Kromě toho se ovšem pozměnily i venkovní dimenze vozu, na délku mu proto nyní naměříme 5 435 milimetrů a na šířku 2 235 mm. Rozvor pak narostl o 578 milimetrů na 3 428 mm.
S ohledem na tato data lze uvnitř očekávat velkorysý prostor pro posádku, zejména na zadních sedadlech. Ta jsou od řidiče oddělena přepážkou, kterou lze stáhnout tlačítky na středovém tunelu. Zde se nachází i vyhřívané držáky nápojů či ovládání plátěné střechy. Na výběr jsou přitom tři barevné odstíny, které lze spárovat se čtyřmi odstíny karoserie a čtyřmi variacemi koženého čalounění.
Ještě než opustíme interiér, musíme zmínit zadní individuální sedadla, která mají ve vínku masážní strojek. Ten přitom nepočítá pouze se vzduchovými kapsami, ale také programem simulujícím masáž horkými kameny. Kromě této finesy pak mají cestující k dispozici ještě dvojici 10palcových monitorů, se kterými je propojena palubní zábava Individual Entertainment System.
Zamířit můžeme pod kapotu, kde novinka třícípé hvězdy počítá s šestilitrovým dvanáctiválcem. Ten za pomoci dvojice turbodmychadel produkuje 630 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy působivou jízdní dynamiku, tu ovšem značka nespecifikovala. Pouze dodává, že průměrná spotřeba byla dle evropského cyklu vypočítána na 17 l/100 km.
Více se Mercedes rozepisuje o terénních schopnostech, které kromě oné velkorysé světlé výšky zaručuje redukční převodovka, uzávěry diferenciálů či systém pohonu všech kol. Ta stejně jako vůz počítají s velkorysým 22palcovým provedením a pneumatikami o rozměru 325/55. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy.
Aktuálně tak jen dodáme, že produkce bude limitována na 99 kusů, přičemž všechny vzniknou stejně jako standardní třída G v rakouském Štýrském Hradci u společnosti Magna Steyr. Výstavní premiéra vozu se odehraje za necelý měsíc na autosalonu v Ženevě, první exempláře však k zákazníkům dorazí až na podzim.








































Mercedes-Maybach G 650 Landaulet měří 5,5 metrů na délku, z prodloužení profitují hlavně cestující vzadu. Ti navíc mají k dispozici plátěnou střechu či sedadla s masážními funkcemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 2 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha