Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo

Hybridní stroj vznikne u příležitosti 50. narozenin AMG. O jeho pohon se kromě dvou elektromotorů postará hlavně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo

25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybridní stroj vznikne u příležitosti 50. narozenin AMG. O jeho pohon se kromě dvou elektromotorů postará hlavně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

Příští rok se dočkáme 50. výročí existence AMG. Podle německého magazínu Auto Bild sportovní divize z Affalterbachu chystá pro tuto příležitost něco vskutku výjimečného, a sice nový vrcholný supersport s prozatímním označením R50. Ten by se měl zařadit i nad nedávno odhalené AMG GT R, přičemž pokořit hodlá vše, co dostalo čtyři kola. I přesto však počítá s registračními značkami.

Na rozdíl od Astonu Martin AM-RB 001 ale tato novinka nedostane atmosférický dvanáctiválec. A co možná hůře, ze hry je i přeplňovaný osmiválec. Místo toho by se o pohon měl starat řádně oturbený a uprostřed uložený dvoulitrový čtyřválec, který bude produkovat enormních 1 000 koní. Tedy nemalý litrový výkon srovnatelný snad jen s motory současné Formule 1, jenž dává prostor k pochybnostem o spolehlivosti techniky i pravdivosti těchto informací.

Je tedy otázkou, nakolik lze všemu věřit, nicméně ani ona tisícovka není konečnou. Zatímco spalovací jednotka dostane na starosti zadní nápravu, tu přední bude roztáčet dvojice elektromotorů. Každý přitom bude produkovat 150 koní, což nám dává kombinovaných 1 300 koní. AMG se navíc snaží, aby hmotnost supersportu nepřesáhla 1 300 kg.

Aby bylo poměru 1:1 dosaženo, dostane novinka do vínku karbonový monokok. Z uhlíkových vláken má ovšem být také karoserie, řada prvků v interiéru či některé komponenty motoru a podvozku. Ten zároveň počítá s adaptivním zavěšením, kdy každé kolo bude ovládáno individuálně. Zadní náprava pak bude natáčecí, stejně jako u Mercedesu-AMG GT R.

Vzhled bude inspirován závodními speciály z Le Mans, přičemž reflektovat má i legendární CLK GTR. Dost možná se tak dočkáme zhmotnění virtuálního konceptu, který německá automobilka před pár lety stvořila pro hru Gran Turismo. Tomu by koneckonců odpovídaly také zmínky o maximalizaci aerodynamiky a úzkém kokpitu.

Jelikož řidič i spolujezdec budou sedět velmi blízko u sebe, dočká se první z nich takřka centrální pozice. Nápomocna mu pak má být celá řada asistenčních systémů, jenž mají na jedné straně zvyšovat bezpečnost a na té druhé zlepšovat časy na okruhu. Cena se pak má pohybovat v rozmezí 2 až 3 milionů Eur (cca 54 až 81 mil. Kč).


Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo - 1 - Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo 01Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo - 2 - Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo 02Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo - 3 - Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo 03Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo - 4 - Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo 04Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo - 5 - Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo 05Mercedes s AMG prý chystají hypersport. R50 má mít 1 300 koní na 1 300 kilo - 6 - Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo 06
Virtuální koncept Vision Gran Turismo se dost možná dočká reálného provedení, u příležitosti 50. výročí vzniku divize AMG

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.