Reklama

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit

Naftové motory v poslední době nemají na růžích ustláno, většina automobilek jim ale záda ukázat nemíní. V jejich čele stojí Mercedes s touto novinkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit

11.3.2018 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Naftové motory v poslední době nemají na růžích ustláno, většina automobilek jim ale záda ukázat nemíní. V jejich čele stojí Mercedes s touto novinkou.

Od začátku kauzy Dieselgate je Mercedes jedinou automobilkou na světě, která se k dieselovým motorům ani jednou neobrátila zády. Její šéf Dieter Zetsche dokonce nedávno uvedl, že značka nepřestane ani v investicích do nové generace jednotek. Že nejde jen o řeči, dokazuje pohled na stánek značky na ženevském autosalonu. Vedle těch nejviditelnějších novinek se tam potichu ukazují nové verze třídy C a třídy E, které na první pohled nenabízí nic převratného, pod jejich kapotami ale bijí inovovaná dieselová ústrojí, o kterých Mercedes zatím jen mluvil.

Jak už možná tušíte, jedná se o hybridní motory, jež vycházejí za základního dvoulitrového čtyřválce OM654. Kromě toho se ovšem mohou pochlubit rovněž elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13,5 kWh. Součástí paketu navíc bude i třetí generace hybridní převodovky, devítistupňového automatu, jehož součástí je elektromotor naladěný na 122 koní a 440 Nm točivého momentu.

Tato kombinace je již k dispozici pod kapotou Mercedesu S 560e, nově jej ale v upraveném dostávají i níže postavení zástupci značky. Automobilka dodává, že také v tomto případě je možné v rámci celé soustavy počítat se 300 koňmi a 700 Nm. Ryze na elektřinu pak vozy zvládnout ujet 50 kilometrů, a to při nejvyšší rychlosti 140 km/h. Volič jízdních režimů však dovolí uschovat si elektřinu i na pozdější dobu. K dosažení co nejnižší spotřeby řidiče pomůže funkce ECO Assist, která užívá data z navigace (kupříkladu o stoupání či klesání) a napomáhá řidiči ve správném (tedy co nejmenším) sešlapávání plynu.

Souběžně s novými agregáty automobilka odhalila také nový systém dobíjení, neboť palubní okruh nyní pracuje až s 7,2 kW místo dosavadních 3,6 kW. Při využití klasické domácí zásuvky bude majitel na plné dobití čekat sedm hodin, v rámci nového Wallboxu se ale tato doba zkracuje na dvě hodiny. Značka navíc počítá i s dobíjením dvou automobilů ve stejném čase.

Mercedes prozatím nezveřejnil údaje o spotřebě či jízdní dynamice, Mercedes S 560e jezdí dle norem za 2,1 litru na sto kilometrů a průměrně produkuje 49 gramů CO2 na kilometr. Jde o papírové hodnoty, které zcela pomíjí „natankovanou” elektrickou energii, takže je za reálné označit nelze ani v nejmenším, i tak ale vypadají nové pohony atraktivně - jsou výkonné a přitom by měly spojovat výhody dieselů, tedy u Němců zejména nízkou spotřebu při rychlé jízdě po dálnici a při schopnosti ujet desítky kilometrů na elektrický pohon být velmi efektivní při jízdě po městě, o schopnosti vyhnout se zákazu vjezdů dieselů do center ani nemluvě.

Uvidíme, jak tohle bude fungovat v praxi, Mercedes ale mluví o jasné spáse pro budoucnost naftových motorů. Ověřit jeho slova bude možné od léta, kdy nové diesel-elektrické hybridy zamíří v Evropě do prodeje.

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 1 - Mercedes-Benz C-Class a E-Class diesel plug-in hybrid 2018 prvni foto 01Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 2 - Mercedes-Benz C-Class a E-Class diesel plug-in hybrid 2018 prvni foto 02Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 3 - Mercedes-Benz C-Class a E-Class diesel plug-in hybrid 2018 prvni foto 03
Mercedes v Ženevě představuje nové plug-in hybridní diesel-elektrické verze třídy C a třídy E, detaily samotného motoru ukazovat nechce

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 4 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 01Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 5 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 02Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 6 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 03Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 7 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 04Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 8 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 05Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 9 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 06Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 10 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 07Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 11 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 08Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 12 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 10
Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 13 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 09Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 14 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 11Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 15 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 12
Nová plug-in hybridní jednotka Mercedesu ale vychází z dvoulitru OM654, jen mu přidává pár věcí navíc

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 18 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama