Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Urban eTruck je náklaďák, co přepřáhl na elektřinu. Ujet má až 200 km
22.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další studie třícípé hvězdy pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 339 koní krmené bateriemi o kapacitě 212 kWh. Na výběr jsou tří jízdní režimy.
Před několika málo dny nás Mercedes seznámil s novou koncepční dodávkou Vision Van, jež dostala elektrický pohon, speciální zavazadelník a možnost doručování balíků pomocí dronů. Třícípá hvězda přitom dále oznámila spuštění iniciativy adVANce, na jejímž základě má být redefinován celý segment nákladních vozů. Pod křídla tohoto programu spadá i další koncept, který se naživo ukáže již zítra na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru, a sice elektrický kamion Urban eTruck.
Tato novinka má na palubě tři nezávislé moduly lithium-iontových baterií, které souhrnně mají s kapacitou 212 kWh. To by mělo bez problémů vystačit na 200kilometrový dojezd, přičemž samotný pohon mají na starosti dva asynchronní třífázové motory. Každý z nich najdeme na jedné straně vozu, dohromady pak produkují 339 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Mercedes dodává, že hnací ústrojí je značně variabilní. V případě potřeby lze paket baterií zmenšit, či naopak dodat druhý a navýšit tak dojezd. Řídicí systém je vybaven třemi jízdními profily, kdy „Auto“ reguluje konzumaci elektřiny tak, aby proud vystačil až do cíle. V případě režimu „Agile“ je pro změnu k dispozici maximální výkon, zatímco mód „Eco“ redukuje míru produkovaného výkonu pro navýšení dojezdu.
S režimem „Auto“ je spojena i nejnovější verze organizéru FleetBoard, která používá pokročilou telematiku, aby z řidiče, vozu a příjemce nákladu učinila jedinou jednotku. Veškeré plánování stran cesty a precizního doručení přitom začíná ještě před samotnou jízdou. Mimo to může ovšem řidič spoléhat ještě na 12,3palcový displej, který zdobí středovou konzoli a zobrazuje data navigace, kapacitu baterií apod.
Ve finále ještě něco málo o designu. Ten je optimalizován pro dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu. Z toho důvodu je vůz namísto klasických zrcátek vybaven zpětnými kamerami. Na druhou stranu, Mercedes nezapomenul na masku chladiče, byť ta není potřeba. Její účel však není jen čistě ozdobný, o což se mají postarat zakomponované LEDky.
Mercedes-Benz Urban eTruck je koncept kamionu budoucnosti, který počítá s elektrickým pohonným ústrojím a dojezdem až 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 5 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 7 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 8 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva