Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem

Novinka třícípé hvězdy sice má jezdit jen za 3 l/100 km, větší pozornost ale máme věnovat kabině, která dostala třeba sedadla s masážním strojkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem

3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka třícípé hvězdy sice má jezdit jen za 3 l/100 km, větší pozornost ale máme věnovat kabině, která dostala třeba sedadla s masážním strojkem.

Mercedes-Benz třídy V již zdaleka není žhavou novinkou. Koneckonců, základní provedení jsme si mohli představit na počátku loňského roku, v souvislosti s pařížským autosalonem pak přišla na světlo světa verze 4x4. Ve všech případech jsme však mohli hovořit pouze o čtyřválcových motorech. Na tom se kupodivu nezměnilo pranic ani v této chvíli, kdy na ženevském autosalonu debutuje koncept V-ision e.

Již samotný název přitom naznačuje, že půjde o alternativní pohon. Ten počítá s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 210 koní a točivém momentu 350 Nm, jemuž asistuje elektromotor přihazující dalších 122 koní a 340 Nm. Celkem tak soustava dává k dobru 333 koní a 600 Newtonmetrů, což stačí na sprint z klidu na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlost 206 km/h.

Ač zde rázem máme nejvýkonnějšího a nejrychlejšího zástupce třídy V, více než o jízdní dynamiku jde v tomto případě o ponížení spotřeby resp. emisí CO2. V prvním případě tak máme počítat se třemi litry na 100 km, ve druhém pak se 71 g/km. Realitu tyto údaje sice příliš nereflektují, 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu při rychlosti maximálně 80 km/h však třída V možná schopna bude.

Důvodem je paket lithium-iontových baterií o kapacitě 13,5 kWh, který je na danou porci dostatečný. Mimo to má navíc řidič k dispozici čtyři režimy (Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge), kdy třetí zmíněný umožňuje zachovat elektrickou energii na pozdější dobu. Zatím ovšem není jisté, zda tato třída V dorazí do výroby. Mercedes totiž dodává, že koncept má přitáhnout pozornost hlavně k interiéru.

Spíše než hnacímu ústrojí bychom tedy více pozornosti měli věnovat individuálním sedadlům, které je možné sklopit až v úhlu 49 stupňů a tak de facto vytvořit pohodlné lůžko. Mimo to jsou vybaveny třífázovým vyhříváním či chlazením a dokonce také masážním strojkem. Dále pak mají cestující k dispozici dva výklopné stolíky a dva držáky na iPady v opěrkách předních sedadel.

Zmínit můžeme ještě celou řadu odkládacích prostor na lahve či různé drobnosti, porty na USB a sloty na SD karty. Nad tím vším pak bdí rozměrná panoramatická střecha (1,92 x 1,12 metru), která dostala posuvný přední díl. Zvenčí se přitom koncept pyšní 20palcovými koly, sportovními nárazníky a bočními prahy či střešním spoilerem. Je však otázka, zda i tyto prvky se dostanou do prodeje.

V letošním roce se však nabídka spojená s třídou V jistojistě rozšíří. Mercedes totiž dodává, že již od ledna jsou k mání verze s 3,2metrovým či 3,43metrovým rozvorem. Ty má následně v tomto měsíci doplnit permanentní systém pohonu všech kol 4Matic, pročež se portfolio tohoto modelu rozroste na osmnáct zástupců.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 1 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 01Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 2 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 02Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 3 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 03Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 4 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 04Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 5 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 05Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 6 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 06Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 7 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 07Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 8 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 08Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 9 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 09Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 10 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 10Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 11 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 11Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 12 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 12Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem - 13 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 13
Nový koncept třícípé hvězdy ukazuje variabilitu třídy V a možný luxus, který si na přání můžete dovolit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše