Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes V-ision e: 333koňové Véčko nemasíruje záda jen výkonem
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka třícípé hvězdy sice má jezdit jen za 3 l/100 km, větší pozornost ale máme věnovat kabině, která dostala třeba sedadla s masážním strojkem.
Mercedes-Benz třídy V již zdaleka není žhavou novinkou. Koneckonců, základní provedení jsme si mohli představit na počátku loňského roku, v souvislosti s pařížským autosalonem pak přišla na světlo světa verze 4x4. Ve všech případech jsme však mohli hovořit pouze o čtyřválcových motorech. Na tom se kupodivu nezměnilo pranic ani v této chvíli, kdy na ženevském autosalonu debutuje koncept V-ision e.
Již samotný název přitom naznačuje, že půjde o alternativní pohon. Ten počítá s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 210 koní a točivém momentu 350 Nm, jemuž asistuje elektromotor přihazující dalších 122 koní a 340 Nm. Celkem tak soustava dává k dobru 333 koní a 600 Newtonmetrů, což stačí na sprint z klidu na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlost 206 km/h.
Ač zde rázem máme nejvýkonnějšího a nejrychlejšího zástupce třídy V, více než o jízdní dynamiku jde v tomto případě o ponížení spotřeby resp. emisí CO2. V prvním případě tak máme počítat se třemi litry na 100 km, ve druhém pak se 71 g/km. Realitu tyto údaje sice příliš nereflektují, 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu při rychlosti maximálně 80 km/h však třída V možná schopna bude.
Důvodem je paket lithium-iontových baterií o kapacitě 13,5 kWh, který je na danou porci dostatečný. Mimo to má navíc řidič k dispozici čtyři režimy (Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge), kdy třetí zmíněný umožňuje zachovat elektrickou energii na pozdější dobu. Zatím ovšem není jisté, zda tato třída V dorazí do výroby. Mercedes totiž dodává, že koncept má přitáhnout pozornost hlavně k interiéru.
Spíše než hnacímu ústrojí bychom tedy více pozornosti měli věnovat individuálním sedadlům, které je možné sklopit až v úhlu 49 stupňů a tak de facto vytvořit pohodlné lůžko. Mimo to jsou vybaveny třífázovým vyhříváním či chlazením a dokonce také masážním strojkem. Dále pak mají cestující k dispozici dva výklopné stolíky a dva držáky na iPady v opěrkách předních sedadel.
Zmínit můžeme ještě celou řadu odkládacích prostor na lahve či různé drobnosti, porty na USB a sloty na SD karty. Nad tím vším pak bdí rozměrná panoramatická střecha (1,92 x 1,12 metru), která dostala posuvný přední díl. Zvenčí se přitom koncept pyšní 20palcovými koly, sportovními nárazníky a bočními prahy či střešním spoilerem. Je však otázka, zda i tyto prvky se dostanou do prodeje.
V letošním roce se však nabídka spojená s třídou V jistojistě rozšíří. Mercedes totiž dodává, že již od ledna jsou k mání verze s 3,2metrovým či 3,43metrovým rozvorem. Ty má následně v tomto měsíci doplnit permanentní systém pohonu všech kol 4Matic, pročež se portfolio tohoto modelu rozroste na osmnáct zástupců.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Nový koncept třícípé hvězdy ukazuje variabilitu třídy V a možný luxus, který si na přání můžete dovolit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz