Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes v potížích už jasně naznačuje, abychom se s některými modely rozloučili
22.8.2019 | Petr Miler
Automobilky se obvykle tváří, jak se jejich modelům daří, i kdyby to zrovna nebyla pravda. Pokud Mercedes otevřeně říká, že jej tvrdě zasáhl úpadek dieselů a musí změnit svou strategickou orientaci, něco to znamená.
Není žádným tajemstvím, že Mercedes momentálně neprožívá nejšťastnější období své existence. Po 10 letech zisků spadl do ztráty kvůli dieselovým kostlivcům ve skříních a momentálně ani nedovede odhadnout všechny následky. Za takových okolností je nutné, aby firma fungovala co nejefektivněji, zbavila se ztrátových projektů a soustředila na ty výdělečné. A to jen zřídka nevede k omezení nabídky modelů.
Dosud šlo o spekulativní informace německého tisku, které - ve zkratce řečeno - avizovaly odchod řady kabrioletů, roadsterů a okrajových modelů, jako je třída CLS. A také pick-upu třídy X. Vážnost jste jim mohli přikládat dle svého vlastního uvážení, teď už je ale prakticky jasné, že k čistce dojde a minimálně třída X to má spočítané.
Naznačují to slova Marcuse Breitschwerdta, šéf divize Mercedes-Benz Vans, který australským kolegům přiznal, že propad zájmu o naftové motory firmu tvrdě zasáhl a management je plně zaměstnaný „přezkoumáním a novým uspořádáním naší strategické orientace”. Za tím není těžké spatřovat i výrazné změny v nabídce modelů, nakonec v případě třídy X byl Breitschwerdt ještě konkrétnější.
Řekl, že prémiový pick-up je „okrajový produkt” a jeho prodeje „neodpovídají očekáváním firmy”. Minulý rok si zákazníka na celém světě našlo jen 16 tisíc exemplářů a například v Austrálii, kde jsou pick-upy velmi populární, letos „udal” jen 1 201 aut. Pro srovnání - konkurenční VW Amarok, též žádný prodejní hit, si našel více jak čtyřikrát tolik kupců.
Breitschwerdt osud třídy X přímo nekomentoval, výše uvedená slova ale jako manažer firmy pronesete jen v případě, kdy chcete veřejnost připravit na to, že nějaký model skončí. A přesně to se podle nás v případě „X-Klasse” stane. Nakonec, Breitschwerdt dále konstatoval, že škrty u jím řízené divize mohou jít i „za hranici omezení nabídky pohonů, verzí či celých modelových řad” narážejíc na příliš komplikovanou strukturu managementu divize a příliš mnoho zaměstnanců (26 tisíc). I to naznačuje, jak složitá nyní situace u Mercedesu je a bez bolavých změn se ji nepodaří vyřešit.
Šéf divize Mercedes-Benz Vans svými slovy více než naznačuje, že třída X to má spočítané
Podle dřívějších spekulací by měl skončit i Mercedes SLC, ...
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz