Mercedes začal prodávat svůj chytrý nový motor. Slibuje 299 koní za 6,7 l, benzinu

To by byly pozoruhodné charakteristiky v jakémkoli autě, Mercedes se jimi ale chlubí u docela velké třídy E. Říká ji E350, motor má ale objem jen 2 litry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes začal prodávat svůj chytrý nový motor. Slibuje 299 koní za 6,7 l, benzinu

27.10.2017 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

To by byly pozoruhodné charakteristiky v jakémkoli autě, Mercedes se jimi ale chlubí u docela velké třídy E. Říká ji E350, motor má ale objem jen 2 litry.

Nový Mercedes E Coupe a z něj odvozený kabriolet jsou na trhu docela krátce, na inovace by tedy mohlo být ještě příliš brzy. Přesto k nim ale došlo. Exteriér dostal nové laky karoserie, také byla lehce upravena skladba výbavy, jejíž součástí je nyní i paket Night Package zahrnující diamantovou čelní masku či přední nárazník od AMG.

Skutečná novinka se skrývá v motorovém prostoru varianty E350, která již nebude disponovat šestiválcovou pohonnou jednotkou. Místo toho oba modely pohání nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec M264, který je doplněn 48voltovým elektrickým okruhem. Ten se sám o sobě poprvé představil skoro přesně před rokem, až nyní si ale nachází cestu do konkrétního modelu. A díky tomu známe i jeho parametry.

Agregát produkuje 220 kW (299 koní) a 400 Nm točivého momentu, elektromotor v roli startéru-alternátoru až do 2 500 otáček přihazuje ještě 10 kW (14 koní) a 150 Nm. Tento výkon je přenášen skrze devítistupňový automat na zadní kola, přičemž akcelerace z klidu na stovku zabere kupé i kabrioletu 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h, spotřeba pak byla vypočítána na 6,7 l/100 km, resp. 6,8 l/100 km u kabria.

Těchto normovaných průměrů mělo být dosaženo zejména díky integraci 48voltového okruhu, který umožňuje častější vypínání pohonné jednotky při „plachtění“ nebo stání na křižovatce. Součástí systému je i 48voltová vodní pumpa, stejně jako mohou být okruhem napájeny přídavné palubní zábavní systémy. Alternátor pak při brzdění rekuperuje až 12 kWh.

Tím nové motory nekončí, dále si můžete kupé a kabriolet objednat v nové verzi E220d. Ta je vybavena dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 194 koní a 400 Nm, s nímž má dvojice jezdit za 4,8 litrů na sto kilometrů. Tato motorizace přitom již má svou cenu, v kupé vás vyjde na 1 364 880 Kč, v kabrioletu pak na 1 528 230 Kč. Pohon zadních kol lze přitom zaměnit za 4Matic.

Kdy dorazí vrcholné dvoulitrové provedení se 48voltovým okruhem, to zatím není jisté, stejně jako se můžeme ptát i na cenu. Dá se však předpokládat, že bude usazena někde v pásmu mezi modely E300 a E400, jenž v případě verze s pevnou střechou vychází na 1,47 a 1,71 milionu korun.

Mercedes začal prodávat svůj chytrý nový motor. Slibuje 299 koní za 6,7 l, benzinu - 1 - Mercedes nove motory 2016 rijen 02 R4 turbo benzin M264Mercedes začal prodávat svůj chytrý nový motor. Slibuje 299 koní za 6,7 l, benzinu - 2 - Mercedes nove motory 2016 rijen 02 R4 turbo benzin M264a
Toto je hlavní novinka pod kapotami tříd E Coupe a Cabrio, dvoulitrový benzin M264

Mercedes začal prodávat svůj chytrý nový motor. Slibuje 299 koní za 6,7 l, benzinu - 3 - Mercedes-Benz E Coupe a Cabrio 2017 inovace 01Mercedes začal prodávat svůj chytrý nový motor. Slibuje 299 koní za 6,7 l, benzinu - 4 - Mercedes-Benz E Coupe a Cabrio 2017 inovace 02
Zvenčí se oba modely pyšní dalšími laky karoserie, rozšířenou výbavou a také 48voltovým elektrickým okruhem právě v útrobách verze E350

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše