Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupe 2017 plně odhalen, víc jak 333 koní zatím nenabízí
14.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové E Coupe je delší, širší i vyšší a nabízí více místa v kabině pro cestující vpředu i vzadu. Nejsilnějším motorem je zatím dobře známý šestiválec.
Je středa 14. prosince, což znamená jediné - Mercedes-Benz oficiálně odhalil nové kupé třídy E. To jsme si samozřejmě mohli prohlédnout již s předstihem, neboť stejně jako v jiných případech došlo k úniku oficiální brožury. A to ani nezmiňujeme, že automobilka sama v předchozí oficiální upoutávce odhalila takovou řadu detailů, že bylo téměř nemožné neudělat si kompletní obrázek. Nyní se ale na nové kupé můžeme podívat přímo a ve všech souvislostech.
Co se vzhledu týče, designéři na jednu stranu odvedli dobrou práci, neboť kupé se od sedanu a kombíku výrazně liší zejména díky svažující střešní linii. Na druhou stranu ale můžeme vozu vytknout až přílišné podobenství s C Coupe a S Coupe. O tom jsme ostatně mluvili již při onom úniku brožury.
Vůz je 4 826 milimetrů dlouhý, 1 860 mm široký a 1 430 mm vysoký. Ve srovnání s předchůdcem je nové E Coupe o 123 mm delší, o 74 mm širší a o 32 mm vyšší. Zároveň jej překonává i rozvorem 2 873 milimetrů, který narostl o 113 mm. Očekávat tedy můžeme více prostoru pro cestující na předních i zadních sedadlech.
Než se ovšem podíváme do kabiny, zamíříme pod kapotu. Zde se skutečně prozatím dočkáme maximálně šestiválce, jak ostatně naznačil zmíněný únik brožury. Ten bude pohánět verzi E 400 4Matic, kde nabídne 333 koní a 480 Nm točivého momentu. Stovku zvládne za 5,3 sekundy, rozlet pak zabrzdí omezovač na obligátních 250 km/h.
Kromě tohoto provedení budou k dispozici modely E 200 a E 300, které dostanou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. V prvním případě je naladěn na 184 koní, sprint na 100 km/h umí za 7,8 sekundy, ve druhém pak na 245 koní a čas na 100 je 6,4 s. U této varianty se nejvyšší rychlost nemění, u té méně výkonné je o 10 kilometrů v hodině nižší.
Ve finále tu pak máme ještě dieselové provedení E 220d, o jehož pohon se stará dvoulitrová pohonná jednotka naladěná na 194 koní. Normovaná spotřeba má v tomto případě činit 4 l/100 km, realita ale bude bezesporu vyšší. Dodáme tak jen, že tato varianta stejně jako tři ostatní počítá standardně s devítistupňovým automatem.
Do budoucna se nabídka má rozšířit o sportovní modely z Affalterbachu, přičemž první s názvem E 50 AMG dostane zcela nový řadový šestiválec naladěným nejspíše na více než 400 koní. Vrcholem portfolia pak bude provedení E 63 osazené čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, jenž by mělo dávat k dobru až 571 koní.
U podvozku bude v nabídce výběr ze tří variant, přičemž ta základní osazená klasickými pružinami a systémem Direct Control má světlou výšku oproti sedanu o 15 milimetrů nižší. Další je systém Dynamic Body Control a stavitelné tlumiče, vrcholem je pak Air Body Control s vícero vzduchovými měchy.
Zamířit můžeme do kabiny, která ve značné části vychází ze sedanu, se kterým sdílí také dvojici 12,3palcových displejů. Jsou tu ovšem i některé unikátní prvky jako výdechy klimatizace či individuální zadní sedadla. Opravdovou, řekněme, šíleností, je ovšem diodové podsvícení, které počítá se 64 různými odstíny.
Živou premiéru si nové E Coupe odbude v lednu na autosalonu v Detroitu. Do prodeje pak vůz zamíří v létě příštího roku, přičemž ceny budou nejspíše oznámeny až později.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu E Coupe 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch