Mercedesu dál láme vaz jeho láska k dieselům, tentokrát ani nejde o jeho motory

Žádná jiná automobilka letos netrpí kvůli dřívějším prodejům dieselů tak moc, jako Mercedes. Němce už zametání minulosti pod koberec stálo desítky miliard a účet evidentně není konečný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedesu dál láme vaz jeho láska k dieselům, tentokrát ani nejde o jeho motory

3.12.2019 | Petr Prokopec

Mercedesu dál láme vaz jeho láska k dieselům, tentokrát ani nejde o jeho motory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Žádná jiná automobilka letos netrpí kvůli dřívějším prodejům dieselů tak moc, jako Mercedes. Němce už zametání minulosti pod koberec stálo desítky miliard a účet evidentně není konečný.

Pamatujete na dobu, kdy propukl skandál Volkswagenu? Od té doby prakticky každá automobilka dává ruce pryč od dieselových motorů. Snad jediným výrobcem, který se vydal proti proudu, byl Mercedes. Třícípá hvězda naopak odmítla tyto jednotky pohřbít, zejména proto, že její aktivity na evropských trzích stojí právě na dieselech. Dost možná ale za tím stál i jiný důvod, a tím jsou jisté..., řekněme ne zcela korektní aktivity. Německý spolkový úřad KBA totiž soustavně nalézá ve skříních Mercedesu jednoho kostlivce za druhým.

V posledních měsících jsme zmiňovali hlavně svolávací akci spojenou s modelem GLK, nicméně za poslední zhruba tři roky Mercedes povolal do servisů takřka milion aut. Zejména v případě dieselových verzí tříd C a E byl dokonce nalezen ilegální software, což nakonec vedlo k tomu, že automobilka dostala od domácích úřadů tučnou pokutu takřka 1 miliardu Eur (cca 25,55 mld. Kč). Automobilka je ovšem vyšetřována také americkými úřady a čelí hromadné žalobě v New Jersey.

Tím však těžkosti Mercedesu ani zdaleka nekončí. Nově se se zajímavými informacemi vytasily německé deníky Der Spiegel a Handelsblatt, dle kterých KBA objevila v dieselech značky další „podezřelý software“. Tentokráte dokonce ani nejde o agregáty původem od třícípé hvězdy, nýbrž o maloobjemové čtyřválce, za jejichž dodávkami stojí Renault. Francouzi ovšem naznačují, že řídicí jednotky sice pochází od nich, ovšem veškeré programování na nich provádí technici Mercedesu. Realitu neznáme, ať už jde ale o hřích Němců nebo Francouzů, odpovědnost padá na ty první jmenované.

Detaily vyšetřování zatím nejsou známy, nicméně vozy Smartu postavené na platformě sdílené s Renaultem Twingo jsou z obliga. Vyšetřovatelé se soustředí na třídy A a B osazené 1,5litrovým turbodieselem. Řeč je o dalších svolávacích akcích a pokutách a pokud se tak stane, půjde jistě znovu o miliardy. Mercedes tak jako velký a dlouholetý zastánce dieselových motorů na svou „starou lásku“ začíná doplácet - letos jej poprvé po mnoha letech strhla do ztráty a zjevně to nemuselo být naposledy.


Mercedesu dál láme vaz jeho láska k dieselům, tentokrát ani nejde o jeho motory - 1 - Mercedes-Benz OM 608 problemy 01Mercedesu dál láme vaz jeho láska k dieselům, tentokrát ani nejde o jeho motory - 2 - Mercedes-Benz OM 608 problemy 02
Mercedes má další problém s diesely, tentokrát s jedna-pětkou od Renaultu

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše