Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Paceman 2013: příď sériové verze nafocena bez maskování?
1.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemůžeme dát ruku do ohně za to, že jde opravdu o Paceman, mnoho jiného ale s ohledem na dnes známé informace nedává smysl.
Doplněno 8:30: Byli jsme informováni, že tento snímek je již staršího data a může tedy zachycovat i podobu Countrymanu, jak nakonec nevypadá. A nebo úplně jiný model či nápad automobilky, na jehož realizaci vúbec nedošlo nebo teprve dojde. Až časem tedy uvidíme, o co se ve skutečnosti jedná.
Na konci minulého týdne jsme vám představili produktové plány Mini na další léta, které odhalily vcelku pozoruhodnou plejádu nových modelů. Skutečných lahůdek se ovšem dočkáme až za několik roků, v nejbližší době nás nic až tak převratného nečeká. Pro letošek byla zmíněným materiálem potvrzena pouze premiéra sériové verze jakéhosi SUV-kupé Paceman a právě té nyní možná hledíme do tváře.
Náš zdroj se tedy dušuje, že tomu tak je, snímek má pocházet z prvotní prezentace sériového designu vozu náhodně vybraným potenciálním zákazníkům. V tomto případě si ale od této informace ponecháváme jistý kritický odstup a řekneme si, co nahrává tomu, že Paceman opravdu jde a co nikoli.
V prvé řadě je třeba říci, že nesporně jde o nějaké dosud neviděné Mini. Jednak vzhled neodpovídá ničemu z toho, co jsme zatím mohli vidět, dále si prosím račte povšimnout předělu na kapotě motoru a jednolité přední části. Takto vypadají jen novější auta šitá na míru posledním evropským regulacím na ochranu chodců při kolizi (stejným řešením trpí třeba nové BMW 3 F30 a bavorské novinky vůbec), a tak nepůjde o nic prehistorického. Dosud všechna Mini měla vždy přední kapotu protaženou až k polovině předního nárazníku, čemuž zřejmé bude dříve neboo později evidentně konec.
Že by mohlo jít o Paceman potvrzuje celkově vyšší stavba přídě, kdy se kapota a přední část vozu obecně prakticky vůbec nezařezává mezi hlavní světlomety. Tak dnes vypadá jen existující SUV Countryman. Též mlhová světla jsou posazena výše, i to by na klasickém Mini vypadalo nepatřičně. A když si k tomu přidáme, že žádná jiná „vysoká” novinka automobilky nemá být v nejbližších letech představena...
Vypadá to jako hotová věc, každá mince ale má dvě strany. Tou druhou je v tomto případě hlavně fakt, že očividně předsériový koncept Pacemanu vypadal trochu jinak a ani pozdější únik patentových snímků nenaznačoval jiné řešení - příď vypadala prakticky stejně jako u Countrymanu a odlišnosti jsme mohli najít jen na zádi. Ale znamená to něco? Ne nutně.
Koncept je jen koncept a patentovat si automobilky mohou i věci, které nakonec nevyrobí. Je tedy možné i to, že v tomto případě zkrátka u Mini podle reakcí usoudili, že příď Countrymanu je pro stylovější Paceman příliš mohutná a fádní (s čímž bychom i souhlasili) a zvolili pro něj trochu atraktivnější křivky.
Něco takového praví i „oficiální” verze a naše domněnky to nevyvracejí. Jestli ale jde o skutečnost, nebo před sebou vidíme něco úplně jiného či snad pouhý přelud, to ukáže jen čas.

Toto by měl být první pohled na příď sériového Mini Paceman připravovaného pro modelový rok 2013
Takto vypadal předloňský koncept Pacemanu...
...a takto loňské patentové snímky. Obojí naznačovalo něco trochu jiného, ale automobilka mohla zkrátka změnit názor.
Patentové snímky: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
před 3 hodinamiMechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Nejnovější články
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za Polárním kruhem
před 2 hodinamiIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
před 3 hodinamiBudoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
před 5 hodinamiCeny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
před 6 hodinamiNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva