Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mrtvé ruské sporťáky se vrací ze záhrobí, firma ukázala první hotová auta
6.5.2019 | Petr Prokopec
Mířila velmi vysoko a dotáhla až do Formule 1, po sedmi letech existence ale přišel pád. Jak se však nyní ukazuje, konec Marussie nemusel být definitivní, její auta znovu přichází na svět.
Ruské automobilové dění v poslední době sledujeme hlavně v souvislosti s automobilkou Aurus, která se i přes krátkou existenci chlubí velmi slušným záběrem. Produkovat bude sedan i v prodloužené verzi, luxusní SUV a dokonce i MPV. Kromě toho pošle na trh také elektrické motorky a dokonce luxusní vrtulník. Jen u toho se však nezastaví, jak se budete moci zakrátko přesvědčit na startu slavného závodu 24 hodin Le Mans. Rusové se pustili do spolupráce s firmou Oreca a vyrukují také s prototypem LMP2. V tomto případě sice budou mít na svědomí hlavně polep karoserie, světu o sobě dají jaksepatří vědět.
Aurus přitom není první ruskou automobilkou, která zaútočila hned na několika frontách a dočkala se i světového věhlasu. Již v roce 2007 byla založena Marussia, která to posléze dotáhla dokonce do Formule 1. Přestože měl jeden ze spoluzakladatelů Jefim Ostrovskij vazby na politiky, samotná automobilka jimi na rozdíl od nové firmy přímo podporována nebyla. I kvůli tomu sedm let po svém založení stála na pokraji bankrotu. Z toho se již nezmátořila, místo toho došlo na rozprodej jejích aktiv.
Právě v tomto bodě se začal psát nový příběh, který by nakonec mohl pro Marussii vyústit ve šťastný konec. Šest firemních prototypů bylo odkoupeno společností VIP-Service z Novosibirsku. Mezi ně patří vždy po jednom exempláři modely B1 a B2, stejně jako nedokončené otevření provedení Marussie B1 Speedster. Dále byl zakoupen jeden kus supersportovního vozu B3 a koncept SUV F2 z roku 2010. Společnost VIP-Service pak koupila ještě jedno kupé B1, ovšem ve velmi zbědovaném stavu.
Firma již předloni, kdy k nákupu došlo, mluvila o vcelku odvážných budoucích plánech. Ty neměly spojitost jen s renovací odkoupených prototypů a jejich uvedením na silnice, ale i se zmrtvýchvstáním samotné automobilky. Jak se nyní zdá, jen u řečí nezůstalo, neboť v závěru dubna se uskutečnila schůzka mezi šéfem VIP-Service Alexandrem Serdčevem, investorem Adrejem Bratenkovem a ministrem průmyslu a obchodu pro novosibiřský region Andrejem Gončarovem. A jednalo se právě o Marussi.
Výsledkem by skutečně mělo být oživení slavného jména, byť detaily prozatím nejsou k dispozici. Firma VIP-Service však alespoň u příležitosti jednání vyrukovala s již plně dokončeným kupé B1. Stran toho oznámila, že otevřené provedení je hotové již na 90 procent. Pod jeho kapotou pracuje stejná pohonná jednotka jako u již zkompletovaného vozu, tedy přeplňovaný šestiválec od Cosworthu, jenž byl naladěn na 420 koní. Stovku s ním obě verze zvládnou za 3,2 sekundy.
Kdy dojde na dokončení dalších vozů, zatím není jisté. Nicméně jak je patrné, firma VIP-Service své sliby plní. Zdá se tedy, že zakrátko se bude o Marussii znovu mluvit jako o aktivní automobilce. Tentokráte by přitom její osud mohl být daleko pozitivnější, koneckonců zjevná je politická podpora. A jak je patrné na v úvodu zmíněné značce Aurus, právě ta v Rusku může rozhodovat o úspěchu a neúspěchu.



VIP-Service již zrenovoval jeden kus Marussie B1...



...otevřený Speedster však na dokončení ještě čeká
Se supersportovním modelem B3 bude ještě hodně práce...
...stejně jako s převedením koncepčního SUV F2 do produkční verze
Zdroj: Drom
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 9 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
