Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nová pravidla EU doplatí jen obyčejní lidé, přístup Bugatti to jasně ukazuje
29.1.2020 | Petr Prokopec
Nová pravidla EU tlačící automobilky pod hrozbou vysokých pokud do co nejúspornějších motorů či elektrických aut straší většinu výrobců. Bugatti jsou ale zjevnĚ úplně ukradené.
Boj o záchranu planetu má občas zcela iracionální dopady. Jedním z nich je to, že jeho důsledky v prvé řadě ekonomicky pociťují lidé, kteří nemají zrovna peněz na rozdávání. Kvůli tlaku Evropské unie na výrobce z trhu mizí malá a tudíž levná auta, která v budoucnosti logicky zmizí i z nabídky ojetin. Nemajetní budou muset udržovat při životě starší vozy, nebo vlastní auto nebudou mít vůbec.
I ve středu trhu budou zákazníci biti. Už teď se proslýchá, že výkonnější verze obyčejných aut budou „na příděl”, tedy kusově omezované pro každý trh, aby se výrobce s průměrnými emisemi CO2 vešel do stanovených mezí. Taková Škoda Octavia RS tak jednou může být nedostatkové zboží a i prémiové značky se musí uskromnit.
Audi už si nemůže dovolit nabízet modely jako S4, S5, S6 a S7 s benzinovým šestiválcem, muselo přejít na naftu. Diesely mají nižší spotřebu a tedy nižší emise CO2, takže se prodejem takových vozů čtyři kruhy nemusí příliš trápit. Zákazníci pak při zájmu o S4 s benzinovým V6 jako dosud prostě ostrouhají - Audi si v obavách o ztrátu konkurenceschopnosti netroufne zdražit ani tyto relativně drahé o statisíce. Buď je udělá jinak, nebo vůbec, tedy alespoň v Evropě, v USA se nic nezměnilo.
Hrozba vysokých pokut CO2 zkrátka děsí všechny, jen výrobcům aut pro bohaté může být ukradená. Auta s vysokými emisemi CO2 totiž nejsou zakázaná jako třeba ta s vysokými emisemi NOx, jsou „jen” zatížená oněmi pokutami. To je nepřímo zakazuje ve většině sfér trhu, nejbohatší zákazníci opravdu prestižních značek ale nebudou mít problém si připlatit i za ně.
Potvrzují to slova šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna, který nejnověji uvedl, že šestnáctiválcový motor, který pohání Chiron a roztáčel i všechna čtyři kola předchozího Veyronu, tu s námi zůstane ještě celou další dekádu. Má přitom emise 516 gramů CO2 na kilometr, což značku jasně předurčuje k pokutám ze strany Evropské unie - je to 421 gramů nad limit, to znamená pokutu 39 995 Eur za každý prodaný vůz. Jde o přes 1 milion Kč, u čehokoli normálního likvidační kvóta. Většina Bugatti se ale prodává za sumy okolo 60 nebo 70 milionů a lidé si připlácí miliony za jinak lakované kusy karoserie. Bude je tedy trápit 1 milion navíc za pokutu Bruselu? Ani omylem, ani nebudou vnímat, že do ceny se promítá i to.
Průměrným majitelem vozu z Molsheimu je podle slov samotné automobilky člověk, který má ještě dalších osmdesát aut, tři soukromé tryskáče a minimálně jednu jachtu. O realitách ani nemluvě. Pro někoho takového 1 milion korun není skoro nic.
Winkelmann přitom dodává, že řada lidí bere koupi Bugatti jako investici. A stejně tak se zakrátko začnou dívat i na jeho samotné hnací ústrojí. „Pokud půjde o poslední spalovací motor svého druhu, pak to znamená, že se stane vyhledávaným sběratelským artiklem.“ A to znamená, že cena půjde nahoru, alespoň dle šéfa značky. „EB110 je ve hvězdných výšinách, nahoru jde i Veyron. Nemusím tak být věštec, abych věděl, že se tak stane i v případě Chironu.“
Bugatti tedy s propadem hodnoty nepočítá, stejně jako zákazníci. Naopak předpokládá, že Chiron bude i jako ojetina stále dražší, a to právě kvůli spalovacímu ústrojí, které by v současné době mělo být vnímáno spíše jako negativum. Není tedy nelogické se domnívat, že v Molsheimu již s emisními pokutami prostě počítají a jednoduše je promítnou do ceny. Zákazníci si toho ani nevšimnou a firma zároveň zajistí, že Chiron skutečně bude jen růst na ceně.
Jelikož Winkelmann uvedl, že hodnotu šestnáctiválce vnímá i šéf koncernu Herbert Diess, je prakticky jisté, že Bugatti dostalo oficiální požehnání k zachování osmilitrového agregátu bez ohledu na CO2. To znamená, že si jej skutečně budete moci koupit i v době, kdy většina Evropanů bude donucena jezdit maximálně tak půllitrovými dvouválci, jimž podpůrnou ruku podávají elektrické jednotky spotřebovávající stále dražší elektrickou energii. Jak moc fér vám to přijde, posuďte sami.




Osmilitrový šestnáctiválec Bugatti se dle šéfa značky na odpočinek rozhodně nechystá, nezastaví ho ani milionová pokuta spojená s prodejem každého exempláře
Zdroj: Autocar
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Trump a spol. dál ruší nařizování elektromobilů, aby snížili ceny aut. EU nemůže nereagovat, i kdyby nechtěla
před 2 hodinami
Japoncům se smáli, že předělali obyčejnou Hondu na americký muscle car, teď pro velký zájem znovu rozjíždí výrobu
před 4 hodinami
Korejci zlevnili své elektromobily o 200 tisíc Kč, aby je někdo kupoval, ale neděje se to. Prodeje padly až o 68 procent
před 5 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Nový šéf Stellantisu si přestal brát servítky. EU přesně vysvětlil, co má už teď za následek její zakazování spalovacích aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
