Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhrada Bugatti Veyron nebude rychlejší než Veyron sám, přijde až za dva roky
12.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Až Bugatti vyrobí poslední ze 450 Veyronů, přijde nový model. Nebude se však snažit překonat Veyron a nebude to čtyřdveřová limuzína typu Galibier.
Před pár dny jste si u nás mohli přečíst detaily o nejnovější speciální edici Veyronu - nebo lépe řečeno Veyronu se speciální barvou a názvem - Jean Bugatti. Automobilce nyní zbývá prodat posledních zhruba padesát Veyronů, než dovrší původně plánovaného počtu 450 kusů. Pak jeho výrobu zastaví a nahradí ho jiným vozem, o němž už z dřívějších slov šéfa Bugatti Wolfganga Schreibera víme, že se nebude snažit být přímým nástupcem Veyronu.
Tento záměr Schreiber na frankfurtském autosalonu potvrdil kolegům z australského Drive a svá dřívější slova dále rozvedl. „Veyron nedostane nástupce, protože v této linii nelze pokračovat,” řekl šéf francouzské klasiky a dodal: „Náhrada za Veyron bude jiná, nebude to jeho nástupce, nebude se jej snažit překonat. Nemůžete soupeřit s ikonou.”
Příští model tedy bude jiný, nevíme ale zatím, jaký. Bude to však supersport, nikoli čtyřdveřový Galibier, ten se oproti některým dřívějším zprávám nejspíš vyrábět nebude. „Pravděpodobně půjde o supersport, nikoli limuzínu. Bude to kompletně nové auto a bude skutečně výjimečné,” řekl Schreiber. V čem však bude výjimečné, neupřesnil.
Možnost příchodu jakéhokoli sériového sedanu vylučuje i záměr Bugatti nevyrábět dvě auta najednou, vždy půjde jen o jedno. Na otázku, jak automobilka, vyrábějící jedno auto týdně a prodávající jej za takové peníze (Veyron Jean Bugatti má na cenovce 57 milionů korun bez daní), může fungovat, Schreiber odpověděl: „Jsme na dobré cestě k tomu, abychom byli ziskoví.” Jinými slovy - fakt, že Volkswagen na každém vyrobeném a prodaném Veyronu i při takových cenách tratí, není pro koncern zanedbatelný, nechce si Bugatti hýčkat jen jako „ztrátový klenot”.
Na mysl se tak vkrádá otázka, zda příští Bugatti nebude prostě jen výrobně levnější, jednodušší, méně ambiciózní. Tomu ostatně nasvědčují i Schreiberovy náznaky, že nepůjde o rychlejší auto, než kterým je Veyron, přinejmenším ve verzi Super Sport, která je po krátkém pobytu mimo žebříček znovu tím nejrychlejším na světě. Všechno zkrátka nasvědčuje tomu, že Němci pod francouzskou vlajkou stvoří něco „obyčejnějšího” a už dnes takovému modelu zametají cestu.
Hovořilo se také o možnosti, že novinka bude hybridní, což šéf firmy nevylučuje. Rekordy ve spotřebě takový vůz jistě trhat nebude, od toho tady je XL1, kdyby se mu ale podařilo ujet prvních 100 km čistě na elektřinu a benzínový motor nastartovat až pak, novinové titulky méně bystrých kolegů by mohly být zajímavé.
Mimo to, Ferrari a McLaren rezignovaly na překonání maximální rychlosti Veyronu, jejich auta chtějí být rychlá na okruhu. Porsche nyní všem hodilo rukavici s časem 6:57 na Nordschleife a i nové Bugatti by se tak spíše než na ohromující čísla akcelerace či maximální rychlosti mohlo přeorientovat na ohromující výsledky ze závodních okruhů. Konec konců, značka má velmi bohatou závodní historii...
Jak vidíte, nejasností je stále spousta, obraz chystané novinky se nám ale postupně vyjasňuje. Pokud se k nám dostanou další informace, nenecháme si je pro sebe.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


























Veyron Vitesse Jean Bugatti Legends je druhou speciální edicí ze šesti, které jsou věnovány legendám Bugatti.
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Most Superbike: Dominantní Toprak včera 21:55
- V SSP300 Humberto Maier, 8. Svoboda, 22. Novotný včera 21:51
- Superpole pro Mahiase, 21. Vostatek, Kocourek a Feigl NQ včera 21:48
- Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství včera 13:44
- Bimota pokračuje i v roce 2026 ve stejné sestavě včera 08:47
Nejčtenější články
Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
18.4.2025Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
18.4.2025Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
19.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
19.4.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan