Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhrada Bugatti Veyron nebude rychlejší než Veyron sám, přijde až za dva roky
12.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Až Bugatti vyrobí poslední ze 450 Veyronů, přijde nový model. Nebude se však snažit překonat Veyron a nebude to čtyřdveřová limuzína typu Galibier.
Před pár dny jste si u nás mohli přečíst detaily o nejnovější speciální edici Veyronu - nebo lépe řečeno Veyronu se speciální barvou a názvem - Jean Bugatti. Automobilce nyní zbývá prodat posledních zhruba padesát Veyronů, než dovrší původně plánovaného počtu 450 kusů. Pak jeho výrobu zastaví a nahradí ho jiným vozem, o němž už z dřívějších slov šéfa Bugatti Wolfganga Schreibera víme, že se nebude snažit být přímým nástupcem Veyronu.
Tento záměr Schreiber na frankfurtském autosalonu potvrdil kolegům z australského Drive a svá dřívější slova dále rozvedl. „Veyron nedostane nástupce, protože v této linii nelze pokračovat,” řekl šéf francouzské klasiky a dodal: „Náhrada za Veyron bude jiná, nebude to jeho nástupce, nebude se jej snažit překonat. Nemůžete soupeřit s ikonou.”
Příští model tedy bude jiný, nevíme ale zatím, jaký. Bude to však supersport, nikoli čtyřdveřový Galibier, ten se oproti některým dřívějším zprávám nejspíš vyrábět nebude. „Pravděpodobně půjde o supersport, nikoli limuzínu. Bude to kompletně nové auto a bude skutečně výjimečné,” řekl Schreiber. V čem však bude výjimečné, neupřesnil.
Možnost příchodu jakéhokoli sériového sedanu vylučuje i záměr Bugatti nevyrábět dvě auta najednou, vždy půjde jen o jedno. Na otázku, jak automobilka, vyrábějící jedno auto týdně a prodávající jej za takové peníze (Veyron Jean Bugatti má na cenovce 57 milionů korun bez daní), může fungovat, Schreiber odpověděl: „Jsme na dobré cestě k tomu, abychom byli ziskoví.” Jinými slovy - fakt, že Volkswagen na každém vyrobeném a prodaném Veyronu i při takových cenách tratí, není pro koncern zanedbatelný, nechce si Bugatti hýčkat jen jako „ztrátový klenot”.
Na mysl se tak vkrádá otázka, zda příští Bugatti nebude prostě jen výrobně levnější, jednodušší, méně ambiciózní. Tomu ostatně nasvědčují i Schreiberovy náznaky, že nepůjde o rychlejší auto, než kterým je Veyron, přinejmenším ve verzi Super Sport, která je po krátkém pobytu mimo žebříček znovu tím nejrychlejším na světě. Všechno zkrátka nasvědčuje tomu, že Němci pod francouzskou vlajkou stvoří něco „obyčejnějšího” a už dnes takovému modelu zametají cestu.
Hovořilo se také o možnosti, že novinka bude hybridní, což šéf firmy nevylučuje. Rekordy ve spotřebě takový vůz jistě trhat nebude, od toho tady je XL1, kdyby se mu ale podařilo ujet prvních 100 km čistě na elektřinu a benzínový motor nastartovat až pak, novinové titulky méně bystrých kolegů by mohly být zajímavé.
Mimo to, Ferrari a McLaren rezignovaly na překonání maximální rychlosti Veyronu, jejich auta chtějí být rychlá na okruhu. Porsche nyní všem hodilo rukavici s časem 6:57 na Nordschleife a i nové Bugatti by se tak spíše než na ohromující čísla akcelerace či maximální rychlosti mohlo přeorientovat na ohromující výsledky ze závodních okruhů. Konec konců, značka má velmi bohatou závodní historii...
Jak vidíte, nejasností je stále spousta, obraz chystané novinky se nám ale postupně vyjasňuje. Pokud se k nám dostanou další informace, nenecháme si je pro sebe.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


























Veyron Vitesse Jean Bugatti Legends je druhou speciální edicí ze šesti, které jsou věnovány legendám Bugatti.
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 52 minutami
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před 2 hodinami
Elektrický propadák Fordu třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 3 hodinami
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 5 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 11:27 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
