Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol

Francouzi skutečně nahradí slavnou kdy poněkud drahou technologii řešením Advanced Comfort. Má přinést i snížení hlučnosti a vibrací v kabině.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol

4.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzi skutečně nahradí slavnou kdy poněkud drahou technologii řešením Advanced Comfort. Má přinést i snížení hlučnosti a vibrací v kabině.

Okolo nové generace Citroënu C5 bylo v poslední době poněkud nejasno. Prodeje stávajícího provedení ve světě nejsou sice extrémní, nicméně ve své domovině stále platí za úspěšný model. Tento stav ale nejspíše nebude dlouho udržitelný, pročež můžeme sedanu a kombíku pomalu začít „střihat metr“. Zda nástupce dorazí či nikoliv, to je nadále ve hvězdách. Co ovšem víme bezpečně, to je fakt, že souběžně se stávající generaci se odebere do důchodu hydropneumatické pérování.

Systém, který navrhl Paul Mages ještě během druhé světové války, se začal do různých modelů značky montovat v 50. letech minulého století. Šlo přitom o jeden z tradičních prvků značky, který ji do značné míry definoval. Nyní je ale všemu konec, přičemž automobilka hodlá „kouli“ nahradit technologií, která je součástí projektu Citroën Advanced Comfort. Profitovat přitom má ze sekundárních kompaktních a komfortně naladěných tlumičů.

Podle Francouzů má nová technologie umožnit lepší kontrolu nad zavěšením na cestách s horším povrchem, přičemž nešetří slovy chvály - výsledkem by měla být „jízda na kouzelném koberci“, „opětovné vynalezení komfortu“ či „přepsání dějin odpružení“. Důvodem přechodu z hydropneumatického pérování na nové řešení jsou ovšem především náklady, které by u novinky měly být výrazně nižší. Proto šéf vývoje Nicolas Berlinger dodává, že „plánem je použít systém ve všech našich modelech, od C1 nahoru“.

Mimo to značka uvádí, že s novou technologií je již spojeno na 20 patentů, přičemž „po určitou dobu“ bude k dispozici pouze Citroënu. Posléze by se ale zjevně mohla nastěhovat i pod povrch modelů Peugeotu. Není to přitom jediný systém, který je součástí zmiňovaného projektu. Dále do něj spadá redukce hlučnosti a vibrací, jíž chce značka dosáhnout za pomoci vyšší torzní tuhosti.

Dalším krokem je revoluční změna v oblasti sedadel, která dostanou novou pěnu nabízející ideální poměr mezi měkkostí a tedy komfortem, a zároveň poskytující dostatečnou oporu v těch partiích, kde to řidič potřebuje. Vše pak doplní nové koberečky a okna, která mají dále redukovat hlučnost od vozovky.

Aktuálně veškeré tyto prvky byly aplikovány na prototyp Citroënu C4 Cactus, jehož tuhost měla vůči standardnímu provedení narůst o 20 procent. Podle našich kolegů z Velké Británie, kteří se s vozem mohli svézt, je přitom rozdíl enormní a pocítil by jej každý. Novinka je méně hlučná, méně vibrující a především lépe tlumí nerovnosti.

Je otázkou, jaký je rozdíl mezi novou technologií a původním hydropneumatickým podvozkem. Nicméně jak jsme naznačili, v tomto ohledu je rozhodujícím faktorem cena. Závěrem lze pak jen zmínit, že na prvním modelu - zatím blíže neurčeném - se systémy sdružené pod Citroën Advanced Comfort objeví v příštím roce.


Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 1 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 20Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 2 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 21
Nový paket technologií Citroën Advanced Comfort...

Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 3 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 01Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 4 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 02Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 5 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 03Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 6 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 04Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 7 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 05Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 8 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 06Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 9 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 07Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 10 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 08Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 11 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 09Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 12 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 10Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 13 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 11Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 14 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 12Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 15 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 13Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 16 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 14Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 17 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 15Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 18 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 16Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 19 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 17Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 20 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 18Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol - 21 - Citroen Advanced Comfort prvni foto 19
...značka aktuálně aplikovala na prototyp Citroënu C4 Cactus

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.