Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ohromili novým SUV. Vzhledem připomene Škodu, kabinou překonává vše
21.3.2019 | Petr Prokopec
Čínská auta uměla donedávna ohromit leda svým okopírovaným designem či mizernou kvalitou, teď je tomu jinak. Novinka značky řízené „čínským Muskem” umí zaujmout docela jinak.
Je stále méně pravděpodobné, že druhý útok Číňanů na Evropu nebude úspěšný. Napoprvé značky z největšího trhu světa selhaly, i proto, že táhly do boje s okopírovaným vzhledem, zapáchajícími a lacině působícími kabinami či tragickými výsledky z nárazových testů. Z tohoto nezdaru se ovšem poučily a začaly za pomoci bezedných pokladnic přetahovat ty největší talenty v automobilové branži, ať jde o techniky či designéry. Tím ale jejich touha po know-how neskončila, stran toho Číňané začali rovněž skupovat různé světové automobilky.
Toto úsilí stoprocentně nese ovoce, jak jsme se ostatně mohli přesvědčit v minulých měsících, kdy jsme vám představili novinky značek Changan, Chery či Geely. Ty by zřejmě bez větších problémů obstály i před náročnějším evropským publikem a dnes vám ukážeme ještě zajímavější vůz, a to dokonce od značky, o které jste dosud nejspíše neslyšeli. Li Xiang je totiž zcela novou automobilkou, která dnes představila svou prvotinu - luxusní SUV nazvané poměrně jednoduše One.
Tato novinka narostla na 5 020 milimetrů do délky, 1 960 mm do šířky, 1 760 mm do výšky a 2 935 mm v rámci rozvoru. Nepřekvapí proto, že uvnitř se skrývají hned tři řady sedadel. Pozoruhodnější je již skutečnost, že uprostřed trůní pouze dvě křesla, stejně jako v první a poslední řadě. Dáno je to tím, že Li Xiang One se skutečně zaměřuje na movitější zákazníky, jimž hodlá nabídnout maximum prostoru a pohodlí. Nicméně pokud ti i přesto budou požadovat sedmimístnou konfiguraci, dočkají se jí, třebaže za příplatek.
V kabině ještě malou chvíli zůstaneme, právě ta je nejsilnější stránkou čínské novinky. Osazena byla hned čtyřmi digitálními displeji. Jeden supluje přístrojový štít, zatímco další dva okupují zbylou šíři palubní desky. Vše navíc kryje skleněný panel, může se na první pohled zdát, že přes celý vůz se táhne jednolitý displej. Obrazovky napravo slouží multimediálnímu systému či palubnímu menu, čtvrtý displej pod nimi je pak určen k ovládání klimatizace.
Něco takového momentálně nenabízí žádná další světová automobilka, Audi, Bentley, BMW, Mercedes či Rolls-Royce nevyjímaje. Velké množství digitálních displejů ovšem není jedinou věcí, jíž Číňané mohou konkurovat. Svou prvotinu dále nechali očalounit stejnou kůží Nappa, jakou za nemalý příplatek dodává svým zákazníkům i mnichovská automobilka. A aby toho nebylo málo, sáhli rovněž po dřevěném obložení či dekorech lakovaných piánovou černí a metalických doplňcích.
Výsledek vypadá docela působivě a za jedinou slabinu lze považovat snad jen volant, který vypadá poněkud lacině. Klientela se jej ale naštěstí nebude muset příliš dotýkat, autonomní řízení úrovně SAE2 je standardem. Stejně jako vícezónová automatická klimatizace, multimédia s navigací či elektricky ovládaná přední sedadla. Pokud ovšem nechcete manipulovat ručně ani s těmi zadními, budete již muset připlácet. Totéž pak platí třeba o systému palubní zábavy pro zadní řady.
Kabinu tím máme zmapovanou, přesunout se tak můžeme pod přední kapotu. Byť krátkou zastávku ještě musíme udělat u čelních světel. Ta užívají technologii LED, z diod je i linka, která je propojuje. Kvůli tomu Li Xiang může připomenout elektrický koncept Vision iV, se kterým se Škoda nedávno pochlubila v Ženevě. A vlastně nejen kvůli tomu, i čínské SUV používá alternativní ústrojí. Oproti mladoboleslavskému vozu však nepřesedlalo na elektřinu úplně.
Bližší data dorazí nejspíše až v souvislosti s debutem vozu na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji, nicméně aktuálně víme, že pohon si vezme na starosti 1,2litrový přeplňovaný benzinový tříválec a elektrická jednotka. Spalovací agregát zde slouží jen k pohonu generátoru. Samotný pohon bude mít na starosti elektromotor s výkonem 326 koní a 530 Nm.
Dojezd nového SUV byl stanoven na 700 kilometrů, z této porce však 180 kilometrů může být ujeto pouze na elektřinu načerpanou ze zásuvek. Baterie mají kapacitu 40,6 kWh a lze je dočerpat na 80 procent za 40 minut při využití rychlodobíjecí stanice. Pokud SUV připojíte k běžné zásuvce, počkáte si 6 hodin. V tu chvíli ale již máte k dispozici kapacitu celkovou.
Vše zní zajímavě, korunu všemu ale nasazuje cena. Ta má startovat pod 400 tisíci yuany (cca 1 345 890 Kč), což na první pohled působí značně sebevědomě. Zvláště na prvotinu neznámé firmy. Na druhou stranu jde o mohutné SUV, které je již ve standardu vybaveno prvky, za které u evropských vozů musíte připlácet mnohdy i statisíce.
Zda to ale bude v kombinaci s povedenou vizáží stačit k úspěchu, zjistíme až v příštím roce. Li Xiang One jde do prodeje teprve před Vánoci, data o registracích tedy hned tak k dispozici nebudou. Nicméně jelikož zakladatel značky Li Xiang dostal přezdívku „čínský Elon Musk“, je dost možné, že jeho novinka nakonec bude přidělávat vrásky nejen německým či britským prestižním značkám, ale i Tesle. A to by pro kalifornskou firmu v době, kdy na Čínu do budoucna spoléhá, nebyla dobrá zpráva.
Nové čínské SUV Li Xiang One vypadá působivě již zvenčí, skutečným vrcholem je však jeho kabina překonávající naprosto vše
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz