Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejvíc kradená auta v Německu ukazují, o co dnes zloději stojí především
15.12.2019 | Petr Prokopec
Po letech růstu počet krádeží v Německu konečně klesá, ukradených aut je ale pořád hodně. O která zloději stojí především? Pořekadlo „Japonec až na konec“ tady moc neplatí.
Je-li pro vás automobil něčím víc než jen pouhým dopravním prostředkem, dozajista jste pomalu zešedli hrůzou, pokud vám jej někdo odcizil. Pohled na české policejní statistiky je poměrně příznivý, neboť zatímco ještě v roce 2013 bylo odcizeno 10 736 vozů, loni to již bylo pouze 3 052 aut. To jsou s ohledem na velikost vozového parku poměrně nízká čísla, jakkoliv je však třeba počítat s tím, že objasněnost případů není zrovna závratná - 30 procent znamená, že pokud váš vůz opravdu zmizí, nemáte příliš velkou šanci, že se s ním ještě shledáte.
Dnes se ale nebudeme zaobírat tuzemskými statistikami, místo toho si posvítíme na ty německé, za kterými stojí tamní asociace pojišťoven GDV. Ta dala dohromady přehled za loňský rok, který je po letech negativního vývoje taktéž poměrně příznivý. Počet krádeží totiž meziročně poklesl o 14 procent na 15 037 vozů. Jakkoliv tedy celková výše škod poklesla o necelých 9 procent na 298 milionů Eur (cca 7,6 miliardy korun), průměrná kompenzace se navýšila o 7 procent na 19 800 Eur (505 tisíc Kč).
Zloději tak do značné míry reflektují vývoj trhu, který začíná favorizovat SUV. Tyto vozy jsou ovšem dražší než normální auta, jejich krádeží je tak způsobena vyšší škoda. Kromě toho jsou nejčastějším cílem hlavně prémiové značky BMW a Mercedes, s nimiž si příliš nezadá Toyota. Tyto tři značky okupují značnou část žebříčku nejkradenějších aut, což je docela překvapivé, neboť všeobecně panuje povědomí, že terčem je nejčastěji koncern VW kvůli sdílení komponentů.
My si přitom na jednotlivé modely posvítíme níže, nyní se ovšem budeme věnovat demografickému dělení. Berlín přitom zůstává nejproblémovější adresou, jakkoliv také v tomto případě došlo k poklesu - celkově zde totiž bylo ukradeno 2 877 aut, míra zločinnosti tedy činí 3,1 auta na tisícovku pojištěných vozů. V Lipsku se naopak situace zhoršila, 277 ukradených vozů totiž odpovídá poměru 1,5 auta na tisíc pojištěných. Ještě předloni přitom šlo o 1,3 vozu, v Berlíně pak o 3,6 vozu.
Znovu ovšem již platí, že na severu Německa je horší situace než na jihu, neboť v celém Bavorsku (641 aut) a Badensku-Wurttembersku (642 aut) nebylo dohromady ukradeno tolik aut jako v Berlíně. Je přitom otázkou, co za tím stojí, v tomto ohledu však asociace GDV vysvětlení nepřodkládá. Pouze dodává, že pokud je to možné, měli by lidé své vozy parkovat v garážích či alespoň na osvětlených komunikacích. V žádném případě pak nemají nechávat uvnitř klíčky, ač auto opouští byť jen na sekundu.
Je samozřejmě jen na vás, zda se radami GDV budete držet či nikoliv, ostatně v mnoha případech skutečně nelze zaparkovat jinde než v přítmí. V takovém případě rozhodně uvnitř neponechávejte doklady, stejně jako jakýkoliv předmět, který by lákal když ne k ukradení, tak alespoň k vykradení vozu. Jak totiž dodává policie, zlodějům často jde i o sluneční brýle za pár korun. Škoda, kterou rozbitím okna způsobí, je však daleko vyšší. Obezřetnost je tedy opravdu na místě.
Nejvíce kradená auta v Německu v roce 2018
25. Mercedes-Benz Viano
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 4,6
Průměrná škoda: 24 650 Eur (cca 629 tisíc Kč)



24. Audi A4
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 4,7
Průměrná škoda: 13 169 Eur (cca 336 tisíc Kč)
23. Lexus RX
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,0
Průměrná škoda: 25 205 Eur (cca 643 tisíc Kč)
22. Mazda 6 Wagon
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,0
Průměrná škoda: 26 252 Eur (cca 670 tisíc Kč)
21. Ford Edge
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,1
Průměrná škoda: 39 925 Eur (cca 1,018 milionu Kč)
20. Porsche 911 Turbo
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,3
Průměrná škoda: 155 257 Eur (cca 3,96 milionu Kč)
19. BMW M3 Coupe
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,4
Průměrná škoda: 32 752 Eur (cca 835 tisíc Kč)
18. Mercedes-Benz třídy S
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,5
Průměrná škoda: 55 904 Eur (cca 1,43 milionu Kč)
17. BMW X5
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,6
Průměrná škoda: 50 097 Eur (cca 1,28 milionu Kč)
16. Porsche Cayenne
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 5,8
Průměrná škoda: 63 115 Eur (cca 1,61 milionu Kč)
15. BMW X6 (E71)
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 6,1
Průměrná škoda: 26 501 Eur (cca 676 tisíc Kč)
14. Toyota C-HR
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 6,4
Průměrná škoda: 26 726 Eur (cca 682 tisíc Kč)
13. Toyota Land Cruiser
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 6,4
Průměrná škoda: 36 894 Eur (cca 941 tisíc Kč)
12. Mercedes-Benz GL
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 6,9
Průměrná škoda: 45 673 Eur (cca 1,16 milionu Kč)
11. BMW řady 7
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 7,1
Průměrná škoda: 58 977 Eur (cca 1,5 milonu Kč)
10. Audi RS6 Avant
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 7,1
Průměrná škoda: 81 042 Eur (cca 2,7 milionu Kč)
9. Toyota Prius+
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 7,7
Průměrná škoda: 22 750 Eur (cca 580 tisíc Kč)
=
8. Range Rover
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 8,7
Průměrná škoda: 57 822 Eur (cca 1,47 milionu Kč)
7. Audi Q7
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 9,5
Průměrná škoda: 29 678 Eur (cca 756 tisíc Kč)
6. BMW X6 (F16)
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 11,1
Průměrná škoda: 51 666 Eur (cca 132 milionu Kč)
5. Mercedes-Benz ML63 AMG
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 11,8
Průměrná škoda: 65 695 Eur (cca 1,67 milionu Kč)
4. BMW X5 M50d
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 12,1
Průměrná škoda: 54 445 Eur (cca 1,39 milionu Kč)
3. Toyota RAV4
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 13,5
Průměrná škoda: 31 313 Eur (cca 798 tisíc Kč)
2. BMW X6 M
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 14,6
Průměrná škoda: 65 630 Eur (cca 1,67 milionu Kč)
1. Mazda CX-5
Počet ukradených aut na 1 000 pojištěných: 15,4
Průměrná škoda: 29 210 Eur (cca 745 tisíc Kč)
Zdroj: Gesamtverbandes der Deutschen Versicherungswirtschaft (GDV)
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
