Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci představili malé Lamborghini pro chudší, s 400 koňmi udělá stovku za 4,5 s
26.9.2019 | Petr Prokopec
Nejen barvou, ale i celkovým pojetím připomíná nejrychlejší SUV světa od Lamborghini novinka Audi. Nakonec ani svou dynamikou se vedle Urusu úplně neztratí.
Nejspíše víte, že italská automobilka Lamborghini spadá pod Audi. Dosud se přitom zdálo, že toto manželství je poněkud jednostranné, tedy alespoň v rámci vlivu. Němci do Sant'Agata Bolognese přinesli preciznost a kvalitu na úrovni, jež byla dříve u Lamborghini nemyslitelná. Za to se dočkali zisku i možnosti představení modelu R8, ovšem jinak směřovali dále ve svém poněkud konzervativním stylu. To se nyní mění, neboť z Ingolstadtu vyjelo „mini Lambo“. Tedy zmenšený Urus, který je však oficiálně nazýván Audi RS Q3 Sportback.
Toto SUV-kupé je jednou ze dvou čerstvých novinek čtyř kruhů, tou druhou je pak klasicky střižené Audi RS Q3. Oba vozy dělí především zadní partie, které byly u verze Sportback výrazněji zešikmeny. Pokud by tedy došlo k odstranění log, skutečně tu máme zmenšený Urus. A tento „downsizing“ neplatí jen v rámci venkovních rozměrů, došlo k němu také pod kapotou. Jakkoliv to ovšem neznamená, že by nová dvojice modelů RS neoslňovala jízdní dynamikou. Právě naopak se dočkala stejného výkonu jako Audi RS3, což bylo dříve nemyslitelné.
V motorovém prostoru tedy najdeme 2,5litrový pětiválec, který díky turbodopingu produkuje 400 koní a 480 Nm točivého momentu. To je možná méně, než zejména odborná veřejnost očekávala, nicméně se dá předpokládat, že Audi si pouze dělá prostor pro budoucí provedení Performance, které by laťku pozdvihlo ještě výše. Už nyní však lze počítat se stovkou za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, kterou lze ovšem za příplatek posunutím elektronického omezovače navýšit na 280 km/h.
Protiváhu vůči hnacímu ústrojí, které kromě pětiválce tvoří také sedmistupňový automat S tronic a pohon všech kol quattro, tvoří posílená brzdová soustava. Ta vpředu počítá s kotouči o rozměru 375 milimetrů a šestipístkovými třmeny, vzadu pak s 310milimetrovými kotouči. Pokud vám to nestačí, je možné sáhnout také po karbon-keramických kotoučích, v jejichž případě se průměr navyšuje na 380 mm. Osadit jimi lze pouze přední nápravu, vzadu i poté zůstávají ocelové kousky.
Poladěn byl rovněž podvozek, který zamířil o 10 milimetrů blíže k zemi než u standardních modelů Q3 a Q3 Sportback. Také v tomto případě je ovšem možné utrácet nad rámec standardní výbavy, a to pořízením zavěšení RS, jehož součástí je i dynamická kontrola šasí zahrnující aktivní tlumiče reagující v řádu milisekund.
Exteriérově se od normálních sourozenců liší lehce upravenou čelní maskou Singleframe s černým výpletem, kterou doplňují agresivnější nárazníky s většími vzduchovými otvory. Pod nafouklejší blatníky zamířila 20palcová nebo 21palcová litá kola, zatímco vzadu nechybí unikátní spoiler či difuzor integrovaný do pozměněného zadního nárazníku. Audi zároveň vyrukovalo také s novým odstínem Kyalami Green, ve kterém je na fotkách vyveden Sportback.
Uvnitř jsou změny spojeny s příchodem sportovního volantu se zploštělou spodní částí a pádly řazení. Nechybí také sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary či specifické podsvícené prahy. Také v tomto případě Audi nabízí možnosti značné individualizace, sáhnout tak lze třeba po kůži Nappa s kontrastními švy. V rámci dekorů je pak na výběr závodní, antracitové, černé či karbonové téma.
Dodat už jen lze, že do prodeje dvojka zamíří již příští měsíc. Na německém trhu Audi RS Q3 startuje na 63 500 Eurech (1 640 530 Kč), zatímco za stylovější RS Q3 Sportback dáte 65 000 Eur (1 679 280 Kč). Vůči Lamborgini Urus se tak jedná o nemalou úsporu, která vám přijde vhod na čerpacích stanicích. Nedá se totiž předpokládat, že opravdu budete jezdit za udávaných 8,8 až 8,9 l/100 km.
Oficiální fotogalerie nového Audi RS Q3
Oficiální fotogalerie nového Audi RS Q3 Sportback
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- Hertz se narychlo zbavuje dalších 10 000 elektromobilů poté, co ho poslaly do kvartální ztráty převyšující 10 miliard
před hodinou - BMW potvrdilo konec tradičního značení modelů, údajné vyjasnění bude spíš matoucí
před 2 hodinami - Situace v Tesle musí být zlá, když o práci přišla i personální šéfka, stopku dostalo též lisování aut jedním tahem
před 4 hodinami - Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
včera - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
včera
Živá témata na fóru
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 10:02 - Snowman000
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda