Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vybrali nejlepší auto roku, po SUV vypadly i všechny obyčejnější vozy
30.10.2019 | Petr Prokopec
Loňským autem roku v Německu se stal Jaguar I-Pace, tedy dost drahý a na trhu pramálo žádaný elektromobil. Ani letos nevyhrál obyčejný vůz, alespoň na trhu je zatím podle všeho úspěšný.
Představte si, že by do soutěže krásy nastoupil Brad Pitt či jakýkoliv jiný idol dívčích srdcí, a spolu s ním čtveřice sice zajímavých, nicméně v této společnosti jen stěží oslňujících konkurentů. Koho byste v takové chvíli tipovali na vítěze, zvláště když porota je složena především z fanoušků hollywoodské celebrity? Pokud kohokoliv jiného než někdejšího nejvíc sexy muže planety, možná byste si měli sjednat schůzku s docentem Chocholouškem.
Proč takový úvod? Stojí za ním výsledky Německého auta roku (German Car Of The Year neboli GCOTY) 2020. Letošní ročník zcela nepřekvapivě vyhrálo Porsche Taycan, které šlo do souboje s BMW řady 3, Mazdou 3, Opelem Corsa a Peugeotem 208. Tím nechceme nikterak shazovat kvality těchto aut, ostatně v úvodní parafrázi jsme naznačili, že jde v každém případě o vůz, který stojí za zvážení. Ovšem Porsche hraje zcela odlišnou ligu.
„Taycan nás více než čím jiným zaujal svým designem, stejně jako jízdní dynamikou,“ uvedl na adresu vítěze člen poroty Jen Meiners. Zároveň dodal, že stejně jako loni, kdy vyhrál elektrický Jaguar I-Pace, hrála stěžejní roli při rozhodování „ekologie a udržitelnost“. V těchto ohledech Porsche momentálně exceluje, konkurovat mu tak nemůže ani BMW, Opel a Peugeot, jež elektrifikované verze svých kandidátů nabízí, natož pak benzínovo-dieselová Mazda.
Němci bohužel již neuvádí konkrétní bodové hodnocení, samotné pořadí však oznámeno bylo. Na druhém místě tedy skončilo BMW, které je následováno třetí Mazdou. Jak je tedy patrné, japonská novinka dokázala zaujmout i bez nutné elektrifikace pod kapotou, jakkoliv oceňovaná pohonná jednotka SkyActiv-X je ve své podstatě mild-hybridem. Na dvojici z koncernu PSA pak zůstaly poslední příčky, přičemž Peugeot si zabral čtvrtou a na Opel zůstala pátá.


Anketu GCOTY nepřekvapivě vyhrálo Porsche Taycan...


...za nímž následovalo BMW řady 3...
Zdroj: GCOTY
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
