Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nepřidá se Škoda? Ford našel lék na zle přijatý facelift, vrcholná verze mu unikla
18.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by Škoda Octavia ve verzi RS 230 nedostala facelift s dvojitými světlomety? Fordu Mustang se přesně tohle přihodilo.
Český automobilový éter žil v posledních měsících máločím tak intenzivně, jako kontroverzním faceliftem Škody Octavia. Každý na něj má svůj názor a nemá smysl pitvat, jestli se zrovna nám nebo vám líbí, faktem je, že se k němu asi dvě třetiny lidí staví negativně. Vášně časem pominuly, Octavie 2017 dnes už vídáme na silnicích a protože je to pořád velmi dobré auto, dost pravděpodobně si inovované provedení koupí i řada těch, kterým se vizuálně zrovna nelíbí.
Nic to ale nemění na tom, že za povedený tento facelift označí asi jen málokdo a občas se nás ptáte, jestli na to Škoda hodlá nějak reagovat, například zkrácením životního cyklu nebo další modernizací. Nemáme o tom zprávy a dost o tom pochybujeme, příklady ze světa ale ukazují, že těm, kteří kontroverzně pojatou modernizaci auta neadorují, alespoň částečně vyjít vstříc lze.
Řeč je o nedávném faceliftu Fordu Mustang šesté generace, jehož nově pojaté přední partie připomínají předkus. Také v jeho případě bylo přijetí novinek spíše negativní, když zejména první fotky (jaká to podobnost...) Mustangu pro rok 2018 novinku neukazovaly jako zrovna pohledné auto. Jistě znovu záleží na individuálních preferencích, pokud ale patříte mezi odpůrce faceliftu Mustangu, máme pro vás dobrou zprávu - verze GT350 a GT350R zůstanou i po modernizaci pro modelový rok 2018 u původní přídě.
Největšími novinkami, které tyto dvě verze čekají, jsou tři nové laky a dva balíčky příplatkové výbavy, toť vše. Ony laky jsou oranžová Fury, modrá Kona a šedá Lead Foot, balíčky se zvou Electronics a Convenience. „Electronics Package” přidá nejnovější infotainment s hlasově ovládanou navigací a audiosystémem s devíti reproduktory.
„Convenience Package” znamená elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním a chlazením místo původních manuálních sedaček Recaro. Tušíte správně, zejména tenhle druhý paket přidává hmotnost; Ford chce dost možná cílit na ty zájemce o ostrý Mustang, kteří nejsou ochotni obětovat komfort.
Pro všechny ostatní zůstává vše při starém - příď se nemění, 5,2 V8 Voodoo se nemění, také naladění podvozku zůstává stejné. Standardní výbava nadále obsahuje chladiče oleje v motoru, převodovce i diferenciálu; ty byly původně za příplatek, ale po problémech některých majitelů s přehříváním je Ford do kusů modelového roku 2017 začal montovat standardně.
Hovořilo se o přídavku dvouspojkové převodovky ke stávajícímu šestistupňovému manuálu, či dokonce jeho nahrazením, ale podle nových informací se něčeho takového nemusíme bát minimálně do modelových let 2019 nebo 2020. Stejně tak není na stole náhrada řidičských GT350 svalnatou GT500 minimálně po stejnou dobu.
Je skutečně svérázné, že se Ford k něčemu takovému uchýlil - nebývá obvyklé faceliftovat model a některým jeho verzím nechat původní vzhled, zvláště jde-li o technicky specifické provedení. Motivaci neznáme a nedokážeme tedy ani říci, zda jde či nejde o reakci na nevlídné přijetí modernizace, kterou by takto automobilka nenadělovala dalším variantám. Na každý pád je to podobné, jako by Škoda nyní po boku čtyřoké Octavie dále prodávala verzi RS 230 s původním vzhledem. I to by bylo zvláštní, máme ale pocit, že některým by to nevadilo...
Tohle jsou sice starší fotky Shelby GT350, ale ten pro rok 2018 bude vypadat totožně. Tedy, nekoupíte-li si jednu ze tří nových barev, jejichž obrázky však zatím k dispozici nemáme
Je to stejné, jako by Škoda dále prodávala takto vypadající Octavii RS230...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejčtenější články
- K mání je asi nejbláznivější pancéřované auto, jaké jsme kdy viděli. Pojízdnou pevnost dělá z malého fiátku
10.4.2024 - Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 - Musk oznámil, že Tesla v srpnu odhalí samostatně jezdící robotaxík. Investoři mu to baští, i když je to zjevná utopie
10.4.2024 - Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 - ADAC varuje před klikami dveří moderních aut. Máte si vybrat jiný vůz, představují až smrtelné nebezpečí
10.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 00:39 - M.Z.
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 20:39 - HondaMan
- BMW Divize 05.08. 16:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB