Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R LM Nismo: předokolka s 1 250 k detailně, tohle má vyhrát Le Mans
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Z 1 250 koní kombinovaného výkonu jediné předokolky v LMP1 je 550 produktem V6 twin turbo, zbytek dodává mechanický hybridní systém.
Předokolka Nissanu, která má porci koní pěti rychlých hot hatchů, je první pokus získat prvenství v Le Mans s autem s předním náhonem. Tenhle stroj se nedávno ukázal na videu, které vysvětlovalo, proč jsou hnána přední kola. Nyní tu máme detailnější technické specifikace, které potvrzují mimo jiné i to, že většina z oněch 1 250 koní je produkována hybridní částí pohonného systému.
Základem pohonu Nissanu GT-R LM Nismo, jak se tento stroj jmenuje, je třílitrový benzínový šestiválec VRX 30A o dvou turbodmychadlech, který dává výkon 550 koní. Je umístěný před řidičem podélně, ale pochopitelně za přední nápravou, a to docela výrazně, jak ukazují některé fotografie. Je spojen se sekvenční převodovkou, která má pět stupňů, nikoliv šest či více, jak je obvyklé. Samozřejmostí je samosvorný diferenciál.
Motor pohání přední kola a také to je přední náprava, odkud mechanický hybridní systém bere energii a kam ji zase vrací. Setrvačník, ve kterém se energie ukládá, je umístěn v kabině, ale před řidičem. Ten sedí vpravo, nikoliv vlevo, protože to je v zatáčkách na okruhu de la Sarthe výhodnější. Hybridní systém dává zbylých 700 koní a je tu proto, aby pomáhal akceleraci - a pomůže jí skutečně hodně, můžeme-li soudit dle čísel.
Za jakou dobu zrychlí GT-R LM Nismo na stovku či dvoustovku, sice nevíme, ale vůz má díky širokému použití karbonu 870 kilogramů, což s výkonem 1 250 koní dává 1 436,8 koní na tunu. Pokud setrvačník výkon zrovna nedává a můžeme tak počítat jen s 550 k, je poměr 632,2 k/t, což je už výrazně méně, ale pořád to je více než u prvního Veyronu.
Co se týče podvozku, je klíčových detailů několik. Zadní kola, hořčíkové kované kousky značky BBS, jsou menší než ta přední; vpředu je jejich průměr 18" a obouvají slicky Michelin o šíři 355 mm, vzadu je průměr 16" a pneumatiky jsou široké 230 mm. Tlumiče jsou pochopitelně všemožně nastavitelné, vpředu pracují Öhlinsy, vzadu najdeme značku Penske a také hydraulický stabilizátor. Brzdy mají vpředu šest pístků, vzadu čtyři.
Elektroniku pro tento stroj připravila firma Cosworth, která představení asi nepotřebuje, a stojí jak za řídící elektronikou motoru, tak i za tou pro hybridní systém nebo třeba za možností odpojit dodávku benzínu při uvolnění plynu, aby se šetřilo palivo. Toho je v nádrži 68 litrů a pro vytrvalostní závody je to důležitý parametr, protože čím větší máte nádrž a čím menší je spotřeba paliva, tím méně času ztrácíte tankováním.
Jak experiment s předním pohonem Nissanu vyjde, se dozvíme už za necelý měsíc - proslulý závod s názvem 24 Heures du Mans se jede o víkendu 13. - 14. června.
































Kromě technických detailů pustil Nissan do světa také hromadu fotografií auta...
... a můžeme se podívat také na tým
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
včeraSkutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025Špatný den v práci? Tady se někomu „podařilo” možná totálně zničit hypersport za 74 milionů ještě před dodáním zákazníkovi
29.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrický Fiat 500 nikdo nechce tak moc, že výroba zůstane minimu dalších 5 měsíců, na spalovací verzi se čeká jako na smilování
před hodinouČíňané se svým autem málem pokořili rychlost 500 km/h, jejich stroj je ale poník pro jeden trik
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Elektrické propadáky Mercedesu po čtyřech letech končí bez nástupce, jejich náhrada šokuje jen neznalé
před 4 hodinamiTesla zkouší zastavit propady prodejů faceliftem vrcholného Modelu Y, dodá vám ho ještě tento měsíc
před 6 hodinamiVrchol ironie: V nizozemské „zelené pevnosti” musí instalovat obří generátory na fosilní paliva, aby udrželi v chodu síť schvácenou elektromobily
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva