Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R LM Nismo: předokolka s 1 250 k detailně, tohle má vyhrát Le Mans
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Z 1 250 koní kombinovaného výkonu jediné předokolky v LMP1 je 550 produktem V6 twin turbo, zbytek dodává mechanický hybridní systém.
Předokolka Nissanu, která má porci koní pěti rychlých hot hatchů, je první pokus získat prvenství v Le Mans s autem s předním náhonem. Tenhle stroj se nedávno ukázal na videu, které vysvětlovalo, proč jsou hnána přední kola. Nyní tu máme detailnější technické specifikace, které potvrzují mimo jiné i to, že většina z oněch 1 250 koní je produkována hybridní částí pohonného systému.
Základem pohonu Nissanu GT-R LM Nismo, jak se tento stroj jmenuje, je třílitrový benzínový šestiválec VRX 30A o dvou turbodmychadlech, který dává výkon 550 koní. Je umístěný před řidičem podélně, ale pochopitelně za přední nápravou, a to docela výrazně, jak ukazují některé fotografie. Je spojen se sekvenční převodovkou, která má pět stupňů, nikoliv šest či více, jak je obvyklé. Samozřejmostí je samosvorný diferenciál.
Motor pohání přední kola a také to je přední náprava, odkud mechanický hybridní systém bere energii a kam ji zase vrací. Setrvačník, ve kterém se energie ukládá, je umístěn v kabině, ale před řidičem. Ten sedí vpravo, nikoliv vlevo, protože to je v zatáčkách na okruhu de la Sarthe výhodnější. Hybridní systém dává zbylých 700 koní a je tu proto, aby pomáhal akceleraci - a pomůže jí skutečně hodně, můžeme-li soudit dle čísel.
Za jakou dobu zrychlí GT-R LM Nismo na stovku či dvoustovku, sice nevíme, ale vůz má díky širokému použití karbonu 870 kilogramů, což s výkonem 1 250 koní dává 1 436,8 koní na tunu. Pokud setrvačník výkon zrovna nedává a můžeme tak počítat jen s 550 k, je poměr 632,2 k/t, což je už výrazně méně, ale pořád to je více než u prvního Veyronu.
Co se týče podvozku, je klíčových detailů několik. Zadní kola, hořčíkové kované kousky značky BBS, jsou menší než ta přední; vpředu je jejich průměr 18" a obouvají slicky Michelin o šíři 355 mm, vzadu je průměr 16" a pneumatiky jsou široké 230 mm. Tlumiče jsou pochopitelně všemožně nastavitelné, vpředu pracují Öhlinsy, vzadu najdeme značku Penske a také hydraulický stabilizátor. Brzdy mají vpředu šest pístků, vzadu čtyři.
Elektroniku pro tento stroj připravila firma Cosworth, která představení asi nepotřebuje, a stojí jak za řídící elektronikou motoru, tak i za tou pro hybridní systém nebo třeba za možností odpojit dodávku benzínu při uvolnění plynu, aby se šetřilo palivo. Toho je v nádrži 68 litrů a pro vytrvalostní závody je to důležitý parametr, protože čím větší máte nádrž a čím menší je spotřeba paliva, tím méně času ztrácíte tankováním.
Jak experiment s předním pohonem Nissanu vyjde, se dozvíme už za necelý měsíc - proslulý závod s názvem 24 Heures du Mans se jede o víkendu 13. - 14. června.
































Kromě technických detailů pustil Nissan do světa také hromadu fotografií auta...
... a můžeme se podívat také na tým
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Manzi vyhrál finále šampionátu, 17. Vostatek včera 19:29
- Bulega odvrátil první Toprakův mečbol včera 19:10
- Sprint Race dominancí Aprilie včera 10:57
- Superpole Superbike vyhrál Bulega včera 10:00
- Moto2: V Down Under se pojede bez Salače včera 09:12
Nejnovější články
Zbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 26 minutamiDosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva