Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R LM Nismo: předokolka s 1 250 k detailně, tohle má vyhrát Le Mans
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Z 1 250 koní kombinovaného výkonu jediné předokolky v LMP1 je 550 produktem V6 twin turbo, zbytek dodává mechanický hybridní systém.
Předokolka Nissanu, která má porci koní pěti rychlých hot hatchů, je první pokus získat prvenství v Le Mans s autem s předním náhonem. Tenhle stroj se nedávno ukázal na videu, které vysvětlovalo, proč jsou hnána přední kola. Nyní tu máme detailnější technické specifikace, které potvrzují mimo jiné i to, že většina z oněch 1 250 koní je produkována hybridní částí pohonného systému.
Základem pohonu Nissanu GT-R LM Nismo, jak se tento stroj jmenuje, je třílitrový benzínový šestiválec VRX 30A o dvou turbodmychadlech, který dává výkon 550 koní. Je umístěný před řidičem podélně, ale pochopitelně za přední nápravou, a to docela výrazně, jak ukazují některé fotografie. Je spojen se sekvenční převodovkou, která má pět stupňů, nikoliv šest či více, jak je obvyklé. Samozřejmostí je samosvorný diferenciál.
Motor pohání přední kola a také to je přední náprava, odkud mechanický hybridní systém bere energii a kam ji zase vrací. Setrvačník, ve kterém se energie ukládá, je umístěn v kabině, ale před řidičem. Ten sedí vpravo, nikoliv vlevo, protože to je v zatáčkách na okruhu de la Sarthe výhodnější. Hybridní systém dává zbylých 700 koní a je tu proto, aby pomáhal akceleraci - a pomůže jí skutečně hodně, můžeme-li soudit dle čísel.
Za jakou dobu zrychlí GT-R LM Nismo na stovku či dvoustovku, sice nevíme, ale vůz má díky širokému použití karbonu 870 kilogramů, což s výkonem 1 250 koní dává 1 436,8 koní na tunu. Pokud setrvačník výkon zrovna nedává a můžeme tak počítat jen s 550 k, je poměr 632,2 k/t, což je už výrazně méně, ale pořád to je více než u prvního Veyronu.
Co se týče podvozku, je klíčových detailů několik. Zadní kola, hořčíkové kované kousky značky BBS, jsou menší než ta přední; vpředu je jejich průměr 18" a obouvají slicky Michelin o šíři 355 mm, vzadu je průměr 16" a pneumatiky jsou široké 230 mm. Tlumiče jsou pochopitelně všemožně nastavitelné, vpředu pracují Öhlinsy, vzadu najdeme značku Penske a také hydraulický stabilizátor. Brzdy mají vpředu šest pístků, vzadu čtyři.
Elektroniku pro tento stroj připravila firma Cosworth, která představení asi nepotřebuje, a stojí jak za řídící elektronikou motoru, tak i za tou pro hybridní systém nebo třeba za možností odpojit dodávku benzínu při uvolnění plynu, aby se šetřilo palivo. Toho je v nádrži 68 litrů a pro vytrvalostní závody je to důležitý parametr, protože čím větší máte nádrž a čím menší je spotřeba paliva, tím méně času ztrácíte tankováním.
Jak experiment s předním pohonem Nissanu vyjde, se dozvíme už za necelý měsíc - proslulý závod s názvem 24 Heures du Mans se jede o víkendu 13. - 14. června.
Kromě technických detailů pustil Nissan do světa také hromadu fotografií auta...
... a můžeme se podívat také na tým
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva