Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster dostala logo Renaultu, nabízí lepší motory i upravený interiér
15.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV si získalo popularitu prakticky po celém světě, ne všude ale znají značku Dacia. Těm mateřský Renault vůz nabídne se svým logem.
O druhé generaci Dacie Duster jsme se naposledy zmiňovali včera v souvislosti s prvními cenami. Ty se opětovně drží velmi nízko při zemi, možná i více, než se dalo očekávat. Tak či onak bude rumunské nadále prodáváno se čtyřmi maloobjemovými pohonnými jednotkami, ze kterých si někteří nebudou vybírat snadno. Zcela jiná situace bude ovšem panovat v Jižní Americe, kde se bude nový Duster - stejně jako na dalších místech světa, nevyjímaje třeba ani Rusko - prodávat s logem Renaultu.
Toto provedení si můžeme představit teprve nyní, tedy dva měsíce po debutu originálu. Vůči němu se Renault Duster liší odlišnou přední maskou, v jejímž středu trůní emblém francouzské značky. Jelikož zasahuje i do kapoty motoru, muselo dojít k jejímu přeprofilování, stejně tak se měnil i čelní nárazník. Ve zbytku už jsou obě verze stejné, vzadu se objevilo jen jiné logo, tvary zůstaly nedotčeny.
Uvnitř je změn rovněž jen pár, přičemž ta zásadní se týká nových výdechů klimatizace. Namísto tří otvorů se ve středu palubní desky objevují pouze dva podlouhlé. Povšimnout si můžeme rovněž volantu, který byl nejspíše převzat od Nissanu, v případě Renaultu Duster je přitom možné počítat s výškovým (o 40 mm) i podélným (o 60 mm) nastavením.
Stran toho automobilka zmiňuje, že oproti první generaci došlo k přepracování sedadel, jež mají nový rám a hustější pěnovou výplň pro zlepšení opory boků. Také mají o 20 mm prodloužený sedák, vše završuje selekce nového čalounění, v jehož případě je vrcholem titanově nebo béžově zbarvená kůže. Speciální pozornost pak byla věnována zlepšení odhlučnění.
Přesunout se můžeme k mechanice, kde se objevují ty největší rozdíly oproti evropské verzi. Renault Duster je v základu osazen 1,6litrovým benzinovým motorem SCe se 115 koňmi, lze k němu mít pohon předních či všech čtyř kol, stejně jako manuální převodovku či automatem CVT. Ten je ovšem určen jen pro variantu 4x2.
Vrchol benzinové řady je ovšem spojen s atmosférickým dvoulitrem o výkonu 145 koní, který v evropské nabídce Dacie budete hledat marně. Jeho výkon pak na všechna čtyři kola přenáší výlučně automatická převodovka. Nechybí ani diesel, který může být naladěn na 85, 90 či 110 koní. Pro slabší verze je určen jen pohon předních kol a manuál, vrchol ale může dostat i 4x4 či automat EDC - ovšem jen jako předokolka.
Součástí výbavy je v Jižní Americe i kompas a asistenty pro kontrolované sjezdy svahů a rozjezdů do kopce. Takto vybavený Renault Duster nezůstane jen v Jižní Americe, ale posléze zamíří také do Asie, zmiňovaného Ruska či na Ukrajinu.










S logem Renaultu páruje Duster mnohem širší nabídku motorizací, jenž vrcholí atmosférickým benzinovým dvoulitrem o výkonu 145 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha