Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Sedan má české ceny, s výkonem nejde pod 182 koní
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka je kupodivu k mání i u nás a kupodivu jen s nejsilnějším motorem. S ohledem na okolnosti lze za příjemné překvapení označit i cenu.
Evropa není kompaktním sedanům zrovna nakloněna. Neznamená to samozřejmě, že by o auta s touto karosářskou variantou neměl nikdo zájem, jejich prodeje jsou ale malé. Prim zkrátka hrají hatchbacky a kombíky, k nimž se v poslední době přidávají také SUV všeho druhu. A nejinak tomu bude i v příštích letech. Docela jsme se proto divili rozhodnutí Hondy, která loni oznámila, že nový Civic bude i u nás k mání nejen s pěti, ale rovněž také se čtyřmi dveřmi.
Japonský sedan opravdu nastoupil na cestu k nám, k dealerům přijdou první kusy v průběhu měsíce května. Objednávat je ale již můžete, přičemž na rozdíl od hatchbacku lze sáhnout pouze po 1,5litrovém přeplňovaném motoru. Litrový tříválec je tedy ze hry venku, neznámou je prozatím diesel. Zrovna v sedanu jej ale příliš nečekejme.
Budoucnost nicméně pro tuto chvíli ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit pouze na stávající - a tedy nepříliš košatou - nabídku. Než ovšem přikročíme k cenám a výbavám, v rychlosti nahlédneme do technických parametrů. Pod kapotou se tedy počítá se čtyřválcem 1,5 Turbo, který dává k dobru 182 koní a 240 Nm točivého momentu v případě manuálu, respektive 220 Nm u automatické převodovky CVT.
V prvním případě lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 8,4 až 8,6 sekundy v závislosti na zvolené výbavě, proměnlivá je díky tomu i spotřeba 5,7 až 5,8 l/100 km. Nejvyšší rychlost ovšem již pokaždé činí 210 km/h, s CVT je Civic Sedan o deset kilometrů v hodině pomalejší, na stovce je naopak rychleji, už za 8,1 až 8,2 sekundy, průměrně si pak řekne o 5,8 litru paliva na 100 kilometrů.
Když už jsme u spotřeby, nelze nezmínit velmi skromný objem palivové nádrže (46 litrů), zavazadelník pak pobere 519 l. Provozní hmotnost sedanu včetně náplní a řidiče startuje na 1 350 kilogramech u verze s manuálem, CVT přihazuje dalších 28 kg. Tím bychom ale již mohli výčet technických parametrů ukončit, dále se budeme věnovat pouze cenám a třem úrovním výbavy Comfort, Elegance a Executive.
Abychom již tak jednoduchý ceník ještě zjednodušili, rovnou uvedeme, že automat je vždy o 35 tisíc korun dražší. Pokud tedy nejnižší úroveň Comfort startuje s manuálem na částce 584 900 Kč, za provedení s CVT dáte 619 900 Kč. A tak dále. V základu lze počítat se 16palcovými litými koly, automatickou klimatizací či bezpečnostním paketem Honda Sensing.
S příchodem úrovně Elegance dostáváte dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Honda Connect 2 s navigací, zatmavená boční skla, dešťový senzor, přední mlhovky či 17palcová litá kola. Platit budete minimálně 644 900 Kč. Na sumě 714 900 Kč pak startuje stupeň Executive, který již standardně zahrnuje kožené čalounění či ještě vyšší bezpečnostní výbavu.
Tím jsme s cenami na konci, připlatit lze jen za metalický lak za 13 900 Kč. Tato suma je přitom platná pro všechny úrovně. Více vám sdělí přiložená základní přehlede nebo kompletní oficiální ceník (PDF, 169 kB), který rovněž informuje o věrnostním programu Honda Premium Quality, při jehož volbě lze počítat s osmiletou záruční lhůtou.
Přehled základních cen, výbav a technických parametrů Hondy Civic Sedan



Snímky Civicu Sedan z českého katalogu a oficiální fotografie
Vzhled Civicu sedan pro Evropu překvapením není, samotný příchod této verze trochu ano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
7.10.2025Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze 6.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
před 10 hodinamiStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 11 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včeraTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12