Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Stonic naživo a detailně: není to převlečené Hyundai Kona, ani trochu
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV je často titulováno jako sourozenec Hyundai Kona, jenže není tomu tak. S tímto vozem nemá překvapivě společného vůbec nic.
Představení nového Hyundai Kona předcházela marketingová kampaň, která nás postupně seznamovala s extravagantním zevnějškem i relativně konzervativní kabinou. Oproti tomu Kiu Stonic jsme si dosud mohli představit jen na dvou oficiálních ilustracích, které doplnila velmi krátká tisková zpráva. Nedivili jsme se, všeobecně byly obě korejské novinky považovány pomalu za dvojčata. Jak se však ukázalo během dnešní premiéry Kie, rozdílů je daleko více.
Nejzásadnější rozdíl, pomineme-li vzhled, spočívá v tom, že Stonic používá stejnou platformu jako nové Rio. Hyundai Kona naproti tomu stojí na starší architektuře. Oficiální data na potvrzení této skutečnosti sice zatím publikována nebyla, nicméně stačí pohled na ty rozměry. Rio má rozvor 2 580 milimetrů, což Kona o 20 mm přesahuje.
Samozřejmě nikde není psáno, že povyrůst nemohla ani Kia Stonic. Nicméně v jejím případě má základní provedení vážit pouhých 1 069 kg, zatímco Kona startuje na 1 233 kilogramech. Nové malé SUV je tedy blíže modelu Rio, se kterým sdílí i pohonné jednotky. Za nízkou hmotností se přitom skrývá rozsáhlejší využití vysokopevnostní oceli, ze které je 51 procent karoserie a platformy.
Ač tedy obě novinky vyrukovaly ve stejnou dobu, Kona je o trochu větší i těžší. Zároveň ale nabídne také přeplňovanou jedna-šestku se 177 koňmi, zatímco v případě Kie lze očekávat méně objemné pohonné jednotky - de facto vlastně přesně takové, jaké jsme odhadovali také u Hyundai. Základem se tedy stanou atmosférické motory, zatímco u modelu Kona dostanete jen přeplňované.
Nejníže leží 1,25litrový čtyřválec, který produkuje 84 koní a 121 Nm točivého momentu a s nímž je spárován pětistupňový manuál. Šestistupňový manuál pak dělá společnost atmosférické jedna-čtyřce (99 koní, 133 Nm) i přeplňovanému litrovému tříválci produkujícímu 120 koní a 171 Nm. Kromě toho dorazí ještě diesel 1,6 CRDi se 110 koňmi.
Ten bude ještě v roce 2018 nahrazen modernějším dieselovým motorem - nejspíše jedna-čtyřkou, kterou taktéž dostalo nové Rio. V jeho případě však výkon vrcholí 90 koňmi, zatímco u SUV ona stovka dozajista padne. Tím ale máme první vlnu motorů pokrytou, hybridní verzi Kia nenabídne.
Otázkou je příchod pohonu všech kol, v tiskové zprávě ale Korejci zatím tuto možnost nezmiňují. Aktuálně tedy je vždy poháněna přední náprava, přičemž máme pocit, že tak to i zůstane. Než ale dorazí podrobnější oficiální informace, raději nebudeme spekulovat. Přesuneme se tedy raději k zavazadelníku, který standardně pobere 352 litrů.
Kia zároveň hodlá oslnit i prostorností kabiny. Dostatek místa pro nohy i hlavu budou mít cestující v obou řadách - vzadu se má vejít bez problémů doprostřed i dospělý, a to díky rovné podlaze. Sedadla jsou ukotvena výše než u modelu Rio, což zároveň zlepšuje i výhled zpoza volantu. Řízení pak má být vyvážené a precizní.
Nakolik tomu skutečně bude, to nám řeknou až první kilometry za volantem. Kia zdůrazňuje, že nový Stonic bude k mání již od počátku ve 20 různých dvoubarevných kombinacích, přičemž střecha (dostupná v pěti odstínech) má navodit dojem, že jde o Targu.
Se stejnými barvami, s jakými si můžete hrát zvenčí, lze počítat také uvnitř. Společnost jim bude dělat poslední generace multimediálního systému s dotykovým displejem, která již standardně počítá s Apple CarPlay a Android Auto. Dorazí ale třeba i vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup, o bezdrátovém dobíjení mobilů se ale značka nezmiňuje.
Tím nám úvodní představení korejské novinky končí, v závěru jen zmíníme rozsáhlou nabídku bezpečnostních a asistenčních technologií. Mezi ně přitom patří nejen autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, ale také detekce aut ve slepém úhlu, která je spojena s monitorováním vzadu jedoucí dopravy či stojících překážek.
Prodej vozu odstartuje ještě před závěrem roku, veškerá technická data se pak dozvíme nejpozději na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Již nyní ovšem značka dodává, že také u tohoto modelu platí standardní a víceméně stále unikátní sedmiletá záruční doba.

















Nová Kia Stonic se ukázala naživo v Amsterdamu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 4 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 7 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 9 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1