Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A4 allroad quattro 2016 je venku, nabídne jediný benzín
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne nepodobně zbytku podobných aut zaujme A4 allroad quattro vyšší světlou výškou a plastovým obložením. A potěší spíše příznivce dieselů.
Podobně jako v generaci B8, i vloni představené Audi A4 generace B9 dostane verzi A4 allroad quattro. Tato novinka, která se odhalí na detroitském autosalonu, je pochopitelně založena na A4 Avant. Čtyřkolka quattro je samozřejmostí, na rozdíl od některých jiných crossoverů, a hlavní devizou zde bude 34mm zvýšení podvozku a drsnější vzhled daný oplastováním karoserie.
Plasty kolem dokola mohou být v matně šedém provedení nebo v některých barvách karoserie, konkrétně ve hnědé Argus, stříbrné Floret, ledovcové bílé, šedé Manhattan nebo černé Mythos. Na snímcích níže pravděpodobně vidíme vůz v ledovcové bílé se standardními matně šedými plasty. Celkem bude A4 allroad quattro k mání ve 14 barvách a od ostatních verzí A4 se liší ještě jednou věcí - svislými příčkami v masce chladiče.
V interiéru nečekejme velké změny oproti běžným A4, jak ukazují i fotografie. Podstatná tu jsou kompletně nová přední sedadla, nový systém MMI standardně s 8,3" displejem nebo za příplatek s Audi Virtual Cockpit, což znamená mj. i 12,3" displej. Mezi možnostmi připojení smartphonů bude integrace kalendáře nebo tzv. Audi Phone Box, tedy připojení všech smartphonů ve voze k palubní anténě a také jejich indukční nabíjení, pokud tyto funkce telefony podporují. Po stránce elektronických asistentů zmiňme kromě standardního zástupu hlídačů také asistenta pro manévrování s přívěsem, novinku pro A4 allroad quattro.
Po podvozkové stránce můžeme čekat to stejné, co u běžné A4, tedy pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu. A stejně jako u standardní A4 budou v útrobách moci být tři různé převodovky - šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojka S-tronic a osmistupňový automat Tiptronic. Ten bude k mání pro nejsilnější diesel, třílitrovou V6 o 272 koních a 600 Nm. S ním je vůz na stovce za 5,5 vteřiny, dostane se na maximálku omezenou na 250 km/h a papírově se spokojí s 5,3 litry nafty na 100 km.
Nabídka dieselů obsahuje dále slabší verzi třílitru o 218 koních a 400 Nm a dva motory 2,0 TDI, které nabídnou 190 koní a 400 Nm, resp. 163 koní a 400 Nm. Dvoulitrům má stačit 4,9 litru nafty na 100 km a ten silnější z nich má rozjet A4 allroad quattro na stovku za 7,8 vteřiny a jeho maximálka má být 220 km/h. Pro oba dvoulitry TDI bude pravděpodobně standardem manuální šestikvalt.
Dvouspojkový S-tronic bude spojen se zmíněným slabším třílitrovým TDI a také s nově vyvinutým motorem 2,0 TFSI, který bude k mání s výkonem 252 koní a 370 Nm. Bude pomalejší než vrcholné TDI se zrychlením na stovku za 6,1 s a maximálkou 246 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 6,4 litru na sto, ale věřte katalogovým číslům.
Nová generace A4 allroadu quattro bude k mání i s adaptivními tlumiči, což je pro tento model prvenství. Dostane také novou verzi systému Audi Drive Select, která umožní řidiči si vybrat z širší nabídky jízdních módů. Volby zde ovlivní řízení, odezvu na plyn, převodovku, všechny relevantní asistenční systémy a pochopitelně také onen adaptivní podvozek, bude-li jím auto vybaveno.
A4 allroad quattro benefituje ze všech úspor hmotnosti, jako jeho ryze asfaltoví sourozenci, což znamená lehčí přední zavěšení i elektrické řízení. Váha auta s motorem 2,0 TFSI, který odhadujeme na nejlehčí, je 1 580 kg bez řidiče. Délka vozu je 4 750 mm, šířka 1 842 mm, výška 1 493 mm a rozvor 2 818 mm. To ukazuje na celkem dost prostoru v kabině, alespoň v podélném směru; motor je uložen podélně před přední nápravou.
Na ceny je zatím ještě brzy, novinka se sotva představila. Víme ale už, že bude k mání od letošního léta a do té doby se jistě dozvíme ceny a případně také drobné úpravy dynamiky a spotřeby, pokud na výše uvedených údajích něco změní evropská homologace. Zatím se můžeme podívat na fotogalerii, která kromě křivek... či spíše hran A4 allroadu quattro ukazuje schopnost marketingu Audi vyfotit auto mnohokrát jinak, ale přece pořád stejně.










































Nový A4 allroad quattro zaujme zejména plastovým obložením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program na Balatonu včera 16:06
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese včera 15:44
- Garcia místo zraněného Agiuse! včera 15:39
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 19.8.2025
- Gonzalezův poškozený chladič 19.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
včeraMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
včeraMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha