Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 dorazí i ve verzi RS. Manuál skončil, ve hře je ale zadokolka
12.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová R8 má zpoždění, šéf Quattro GmbH ale stále hovoří o tom, co by ji potkat mohlo a nemuselo. Skoro počítat lze s verzí RS s motorem z Huracánu.
Současné Audi R8 o sobě sice pořád dává hlasitě vědět, někdy možná až příliš, pozornost příznivců špičkových sporťáků je ale už nějaký čas upřena k jeho nové generaci. Tu jsme mohli již několikrát spatřit při testech a touto dobou se vůz již měl ucházet o přízeň zákazníků, po „interním rozčarování” z jeho fungování ve srovnání s Lamborghini Huracan bylo ale uvedení na trh odloženo na neurčito. A vývojáři se museli znovu pustit do práce.
O novince se tak znovu hlavně mluví, povětšinou jsou ale předmětem diskuze nezajímavé verze nebo už mnohokrát omílané informace. S podstatně zajímavější trochou do mlýna ale čerstvě přišel Heinz Hollerweger, výkonný ředitel Quattro GmbH, který se rozpovídal o lecčems z toho, co R8 stihne a nebo by stihnout mohlo.
Hlavním tématem jeho hovoru s britskými kolegy byla verze RS, které se R8 dosud nedočkala. Ne snad, že by nebyla dostatečně výkonná už ve standardních provedeních, pořád ale šlo spíše o mix supersportu a výkonného GT než čistokrevného bijce nejlepších okruhových časů. A přesně to se možná změní.
Hollerweger řekl, že takový model by byl pro Audi „velmi zajímavý” a že „o něm diskutují”. To lze v diplomatické hantýrce vysoce postavených manažerů považovat za velmi silný signál o tom, že na takový model dojde řada, zvláště když Heinz H. přidal i další podrobnosti poukazující na Lamborghini Huracán. - Takový model by tedy dostal motor 5,2 V10 s výkonem 610 koní, který používá sesterské Lambo a zřejmě i nekompromisní naladění zbytku vozu.
Když jde o spojení s Huracánem, Hollerweger potvrdil, že nová R8 použije jeho platformu, vůz ale vsadí na odlišné rozchody kol. To jistě není špatný předpoklad úspěchu, ne vše je ovšem růžové - šéf Quattra dále zmínil, že vůz už znovu nedostane manuální řazení, neboť jej volí jen okolo pěti procent zákazníků. To nám zrovna u značky Audi nepřijde být jako tak nízké číslo, Němci to ale zjevně vidí jinak. Naopak pozitivní je, že i R8 by se časem mohla dočkat verze s pohonem pouze zadních kol - dosud to byla výhradně čtyřkolka.
„Nevylučoval bych zvláštní model s pohonem zadních kol, ale pravděpodobně na něj nedojde hned. Dosud měla všechna Audi RS a R8 pohon všech kol, protože to je jedno z klíčových aktiv Audi a my si jej hodláme ponechat. Ale diskutujeme o tom,” uzavřel Heinz Hollerweger své povídání o možné budoucnosti.
Hodnotit zmíněné lze lecjak, na každý pád jsme se ale stále nedozvěděli, kdy na tuto budoucnost dojde. S ohledem na okolnosti očekáváme premiéru nové R8 někdy na začátku roku 2015, takový autosalon v Ženevě by byl jisté důstojným místem. Zda do té doby Audi stihne vše vyladit tak, aby R8 nevypadala jako chudý příbuzný Huracánu, je ale otázkou - dost možná to v tuto chvíli neví ani v Ingolstadtu...
Nová R8 na Nordschleife na obrázcích z března letošního roku
Prototypy nové R8 byly ke spatření při testech už před drahnou dobou, datum premiéry sériové verze je ale pořád ve hvězdách
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus