Nové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali

Nová generace jedničky se ukázala jen s karoserií sedan coby vůz navržený s ohledem na potřeby čínské klientely. Její další budoucnost je zatím nejasná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali

18.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace jedničky se ukázala jen s karoserií sedan coby vůz navržený s ohledem na potřeby čínské klientely. Její další budoucnost je zatím nejasná.

Dlouho očekávané se stalo skutečností, byť okolnosti jsou o trochu jiné, než jsme si původně mysleli. Abychom ale nechodili zbytečně dlouho okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že venku je nové BMW 1 Sedan. Tedy vůz, který by podle všeho měl být postaven na platformě UKL. Jako takový tedy slibuje u základních variant pohon předních kol, jenž byste u výše postavených modelů mohli vyměnit za systém xDrive.

Podmiňovací způsob ve výše uvedených větách tu není náhodou, a to hned ze dvou důvodů. Zaprvé, BMW v tiskové zprávě neuvedlo jedinou zmínku o technice, a tak můžeme zejména z předchozích špionážních fotek prototypů ukazujících jasně na přední pohon předpokládat, že byla použita architektura UKL známá z nových MPV značky. Zadruhé, nový sedan řady 1 bude prozatím k dispozici pouze na čínském trhu.

Jinými slovy tu tedy máme kolaboraci automobilek BMW a Brilliance, která míří do nejrychleji rostoucího segmentu na světě - třídy prémiových kompaktních vozů. Navržena byla s ohledem na potřeby čínské klientely, přičemž v zemi se bude i vyrábět. Její vývoj pak proběhl v německém ústředí značky za přispění čínských techniků, kdy vůz má být schopen vypořádat se s veškerými nástrahami tamních cest.

Vzhledově novinka vychází z loňského konceptu, přičemž jako každé současné BMW staví na tradičních designových elementech. Máme tu tedy čelní ledvinky a dvojité kruhové světlomety, zatímco vzadu nechybí Hofmeisterova křivka. Pohled na záď prozatím chybí, na nějaké šokující odhalení si ale nechme zajít chuť - i zde se bude vykračovat v předem dané cestě, diodová světla tedy vytvarují písmeno „L“.

Jak jsme uvedli výše, techniku BMW v tiskové zprávě prozatím příliš nepitvá. Pouze uvádí, že pod kapotou se nastěhují nejnovější pohonné jednotky, které bude vyrábět továrna v Shenyangu. Pokud si ovšem vsadíte na příchod přeplňovaných 1,5litrových tříválců a dvoulitrových čtyřválců, pak jen těžko budete „mimo mísu”.

Tím nám dostupné informace bohužel končí, přičemž BMW ani nezmiňuje, kdy se rozepíše více. Dá se ovšem předpokládat, že půjde spíše o týdny než měsíce. Pak bychom se měli dozvědět i to, kdy - spíše než zda - se vůz podívá i na jiné trhy. Očekávejme ale výrobu podobně laděné jedničkové řady také v Německu v momentě, kdy bude s to na trh vstoupit také jako hatchback. Čas ukáže více, sama automobilka ale hovořila o roce 2017...


Nové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali - 1 - BMW 1 Sedan pro Cinu prvni oficialni foto perexNové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali - 2 - BMW 1 Sedan pro Cinu prvni oficialni foto 02Nové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali - 3 - BMW 1 Sedan pro Cinu prvni oficialni foto 03
BMW nám toho prozatím o novém sedanu řady 1 mnoho neřeklo a vlastně nám ho ani moc dobře neukázalo. Víme jen tolik, že prozatím vzniká jen v Číně pro Čínu, ale nebude to konečný stav věcí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše