Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Accent odhaleno, je to americký Solaris s výkonnějším motorem
17.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan se představuje také ve své zámořské verzi. Ta se zvenčí oproti té ruské nikterak neliší, rozdíly ovšem najdeme pod kapotou.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou generaci Hyundai Solaris. Tedy jedničky na ruském trhu, která v novém hávu nejspíše osloví mnohem více zákazníků než dosavadní provedení. Nyní tu máme verzi určenou pro Ameriku, která se pod i u nás dobře známý jménem Accent aktuálně ukázala na autosalonu v kanadském Torontu. Jakkoliv se ovšem tento model dříve prodával i u nás, pátá generace bohužel již nedorazí.
Oproti modelu Solaris nedošlo po stránce exteriérové prakticky k jediné změně, všimnout si můžeme pouze menšího množství chromových detailů. Rozměry se ale stejné, i nadále lze tedy počítat s délkou 4 405 milimetrů, šířkou 1 729 mm výškou 1 460 mm a rozvorem 2 600 mm. Ve srovnání s odcházejícím provedením tedy nový Accent narostl o 5 milimetrů na délku a 28 mm na šířku, mezi nápravami mu pak naměříme dokonce o 30 mm více.
Rozdíl oproti ruskému provedení ovšem najdeme pod kapotou, kde již neodvádí svou práci jedna-čtyřka. Místo toho Korejci v Americe nasadili 1,6litrový atmosférický motor, který dává k dobru 134 koní a 162 Nm. Vůči odcházejícímu modelu bylo navíc maximum točivého momentu v 1 500 otáčkách navýšeno o 4,5 procenta, což vyústilo ve zlepšení zrychlení z 40 na 80 km/h o 0,2 sekundy, respektive z 80 na 120 km/h o 1,3 sekundy.
Zákazníci si budou moci vybírat mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem, přičemž v obou případech lze počítat se 7procentní úsporou paliva oproti předchůdci. Technici Hyundai totiž u pohonné jednotky sáhli po pístních kroužcích s nízkým třením, modulu upravujícím variabilní tlak vstřikování paliva a modifikované řídicí jednotce. Výsledkem modifikací v motorovém prostoru je tedy úspornější i rychlejší model.
Kabina nám ovšem již opětovně připomene ruský model, také zde se totiž na vrchol středové konzole nastěhoval sedmipalcový dotykový displej, jenž podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Dále tu máme hlasové ovládání, dva porty na USB či po stránce bezpečností vylepšené čelní airbagy. Sáhnout je navíc možné po autonomních brzdách či zpětné kameře, zesíleny byly i příčné nosníky skeletu.
Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, která ovšem již nezmiňuje ceny. Ty nás ale de facto nemusí příliš zajímat, neboť jak jsme již zmínili, na český trh se nový Accent nepodívá. Navíc se nedá předpokládat, že by někdo zatoužil po individuálním dovozu - na rozdíl třeba od takového modelu Elantra Sport, které nás včera okouzlilo zvukem svého přeplňovaného 1,6litrového motoru.
Hyundai Accent se zvenčí od ruské verze Solaris liší pouze menším množstvím chromu, pod kapotou však má výkonnější jedna-šestku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva