Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké

Máme tendenci titulovat jej i jako nejmenší, ale ono zase tak malé nebude. Model Kamiq prostorem mezi nápravami překoná nejen první generaci Octavie, ale i dražší Karoq.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké

8.2.2019 | Petr Prokopec

Máme tendenci titulovat jej i jako nejmenší, ale ono zase tak malé nebude. Model Kamiq prostorem mezi nápravami překoná nejen první generaci Octavie, ale i dražší Karoq.

Doby, kdy Škoda měla v nabídce pouze jediné SUV, jsou dávno pryč. Současné portfolio v takové Číně čítá hned čtyři zástupce a zakrátko se rozšíří o dalšího člena. Evropa sice zůstává ve skluzu, ovšem Kamiq můžeme očekávat rovněž letos, a to navíc v řádu týdnů. Nejmenší SUV značky má totiž výstavní debut naplánovaný na začátek března, kdy bude probíhat autosalon v Ženevě. Pokud na něj přitom zavítáte, zjistíte, že označení „nejmenší“ je trochu zavádějící a že Kamiq klame tělem.

Mladoboleslavská novinka ve skutečnosti bude relativně velkým vozem, koneckonců se jedná o Škodu Scala „na chůdách“. Hatchback stoprocentně překonává v oblasti rozvoru (2 651 mm vs 2 649 mm), což je zatím jediný rozměr, který byl oficiálně potvrzen. Je ale jisté, že Kamiq naroste na více než 1 471 milimetrů do výšky, v rámci šířky pak zůstane u 1,8 metru a v případě délky lze nejspíše počítat s 4,3 metry - „skála“ tedy v tomto ohledu nejspíše překonána nebude.

Jelikož nový hatchback stále ještě není častým zjevem na silnicích, vezmeme si ke srovnání daleko známější vůz značky, a sice Škodu Octavia první generace. Ač ta přišla na trh v roce 1996 a vyrábět se přestala před devíti lety, za malou by ji nejspíše nikdo nepovažoval. I proto, že již v té době jste ji mohli naměřit 4 511 milimetrů na délku a 2 512 mm v rámci rozvoru. Prostorem mezi nápravami ale evidentně nové SUV nepřekoná, délkou pak o necelých 20 cm.

Jakkoliv tedy Kamiq bude stát na nejmenší verzi modulární platformy MQB, jíž koncern VW Group užívá především pro „prcky“ typu Škody Fabia či Volkswagenu Polo, v tomto případě jde o variantu A0 s vůbec největším rozvorem. Ten je v kombinaci s koncepcí předních sedadel natolik působivý, že Kamiq bude moci nabídnout cestujícím na zadních sedadlech 73 milimetrů prostoru před koleny - tedy stejnou porci, jakou nabízí současná 4,65metrová Octavia.

Nové SUV tedy rozhodně nebude malé, což nakonec značce může způsobit i menší problém - do značné míry se totiž bude překrývat se Škodou Karoq, která má dokonce menší rozvor (2 638 mm). Na druhou stranu ji lze osadit i dvoulitrovými motory a pohonem všech kol, zatímco Kamiq počítá pouze s agregáty 1,0 TSI, 1,5 TSI a 1,6 TDI. Zástavbu systému 4x4 pak platforma MQB A0 vůbec neumožňuje, k dostání tedy nebude ani za příplatek.

Nic víc aktuálně již nemůžeme dodat, do placu tak jen přihodíme poslední špionážní fotografie, na kterých je Kamiq vidět jen s malým maskováním. Zejména v modré barvě karoserie působí opravdu drobně, spíše jako Scala s lehce nafouknutou střechou než SUV, zvláště pak zezadu. Nicméně jak jsme si právě vysvětlili, toto zdání klame - Kamiq totiž opravdu není až tak úplně zástupce subkompaktního segmentu, ale spíše toho kompaktního.


Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké - 1 - Skoda Kamiq 2019 EU verze nove spy foto 01Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké - 2 - Skoda Kamiq 2019 EU verze nove spy foto 02Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké - 3 - Skoda Kamiq 2019 EU verze nove spy foto 03Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké - 4 - Skoda Kamiq 2019 EU verze nove spy foto 04Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké - 5 - Skoda Kamiq 2019 EU verze nove spy foto 05Nové nejlevnější SUV Škody nafoceno při testech, je překvapivě velké - 6 - Skoda Kamiq 2019 EU verze nove spy foto 06
Škoda Kamiq byla nachytána skoro bez maskování. Na fotkách vypadá opravdu drobně, ve skutečnosti ale tak malá není

Zdroj: AutoEvolution

Petr Prokopec

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama