Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Fiesta ST dorazí v příštím roce, s RS zatím nepočítejte
3.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu by měla zvládat zrychlení na stovku za 6,5 s. Kromě manuálu možná dorazí i s automatem. Fiesta RS je ale zatím mimo hru.
Ford nás s novou Fiestou seznamuje postupně, teprve poslední prezentace však vnesla jasno do technických parametrů. Ty se nesou ve znamení razantního downsizingu a co se benzinových motorů týče, nic jiného než tříválec nenabízí. Vrcholem je pak 140 koní, což s Fiesta sice bude docela hýbat, ale na ježdění pro zábavu to stačit nebude, rozhodně ne ve vždy poněkud kulhavé tříválcové formě.
O nápravu by se měla postarat Fiesta ST, u které prý můžeme očekávat zachování 1,6litrového přeplňovaného čtyřválce. Jeho výkon by měl překročit 200 koní, což umožní sprint z klidu na stovku cca za 6,5 s. Opět u toho přitom bude pohon předních kol a nejspíše i šestistupňový manuál, Ford ale možná kvůli navýšení prodejů představí také automatickou verzi.
Vývojový šéf modelů ST a RS Tyrone Johnson potvrdil, že „výroba odstartuje v lednu 2018“. Ke slavnostnímu odhalení by mělo dojít o pár měsíců dříve, tedy nejspíše v září 2017 ve Frankfurtu a Fiesta ST se očekává ve třídveřovém i pětidveřovém provedení. V obou případech lze očekávat sportovní nárazníky, mohutnější prahy, větší litá kola a zadní křídlo.
Podle Johnsona si designový tým vypůjčil řadu prvků z Focusu RS, nicméně s příchodem Fiesty RS osazené pohonem všech kol a disponující ještě vyšším výkonem momentálně počítat nemáme. „Vše je o penězích a prioritách,“ říká víceprezident vývoje Joe Bakaj. „Focus RS pro nás byl důležitější než Fiesta RS. Nemůžeme dělat vše. Ale jak se říká, nikdy neříkejte nikdy.“
Vyloučené tedy není ani RS, s jistotu ale pro nejbližší léta můžeme počítat jen s provedením ST. Až případná odezva na něj může rozhodnout o příchodu RS, to už se ale bavíme o dosti vzdálené budoucnosti. Pokud chcete nahlédnout do té bližší, přiložené ilustrace nové Fiesty ST od X-Tomiho ji alespoň naznačí...

Jak by mohla nová Fiesta ST vypadat, naznačuje X-Tomi
Vůz dorazí v závěru příštího roku, čekat máme větší vizuální agresivitu a hlavně vyšší výkon než u již odhalené verze ST-Line
Zdroj: Autorai, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 4 hodinamiŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nejnovější články
Další země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
před 6 minutamiRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
před hodinouBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 3 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 4 hodinamiPředobraz nové Škody Octavia by byl skvělý tovární pohřebák, i designové prvky mrazáku k tomu sedí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva