Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Fiesta ST dorazí v příštím roce, s RS zatím nepočítejte
3.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu by měla zvládat zrychlení na stovku za 6,5 s. Kromě manuálu možná dorazí i s automatem. Fiesta RS je ale zatím mimo hru.
Ford nás s novou Fiestou seznamuje postupně, teprve poslední prezentace však vnesla jasno do technických parametrů. Ty se nesou ve znamení razantního downsizingu a co se benzinových motorů týče, nic jiného než tříválec nenabízí. Vrcholem je pak 140 koní, což s Fiesta sice bude docela hýbat, ale na ježdění pro zábavu to stačit nebude, rozhodně ne ve vždy poněkud kulhavé tříválcové formě.
O nápravu by se měla postarat Fiesta ST, u které prý můžeme očekávat zachování 1,6litrového přeplňovaného čtyřválce. Jeho výkon by měl překročit 200 koní, což umožní sprint z klidu na stovku cca za 6,5 s. Opět u toho přitom bude pohon předních kol a nejspíše i šestistupňový manuál, Ford ale možná kvůli navýšení prodejů představí také automatickou verzi.
Vývojový šéf modelů ST a RS Tyrone Johnson potvrdil, že „výroba odstartuje v lednu 2018“. Ke slavnostnímu odhalení by mělo dojít o pár měsíců dříve, tedy nejspíše v září 2017 ve Frankfurtu a Fiesta ST se očekává ve třídveřovém i pětidveřovém provedení. V obou případech lze očekávat sportovní nárazníky, mohutnější prahy, větší litá kola a zadní křídlo.
Podle Johnsona si designový tým vypůjčil řadu prvků z Focusu RS, nicméně s příchodem Fiesty RS osazené pohonem všech kol a disponující ještě vyšším výkonem momentálně počítat nemáme. „Vše je o penězích a prioritách,“ říká víceprezident vývoje Joe Bakaj. „Focus RS pro nás byl důležitější než Fiesta RS. Nemůžeme dělat vše. Ale jak se říká, nikdy neříkejte nikdy.“
Vyloučené tedy není ani RS, s jistotu ale pro nejbližší léta můžeme počítat jen s provedením ST. Až případná odezva na něj může rozhodnout o příchodu RS, to už se ale bavíme o dosti vzdálené budoucnosti. Pokud chcete nahlédnout do té bližší, přiložené ilustrace nové Fiesty ST od X-Tomiho ji alespoň naznačí...
Jak by mohla nová Fiesta ST vypadat, naznačuje X-Tomi
Vůz dorazí v závěru příštího roku, čekat máme větší vizuální agresivitu a hlavně vyšší výkon než u již odhalené verze ST-Line
Zdroj: Autorai, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva